Farmacistul Alphega, farmacistul familiei tale! Nr. 3



Farmacistul Alphega, farmacistul familiei tale! Nr. 3

1. Ce reprezintă profesia de farmacist pentru dumneavoastră şi ce v-a inspirat să optaţi pentru ea?

Inca din copilarie, probabil ca multi copii, visam sa fiu medic. Scurta experienta ca practicant al unui liceu sanitar, m-a facut sa realizez ca nu aceasta era adevarata mea menire asa incat farmacia a devenit prima optiune. Bineinteles ca inainte de a lua acea decizie a trebuit sa descopar importanta profesiei de farmacist si sa inteleg ca aceasta alegere nu inseamna sa-mi cobor stafeta ci dimpotriva sa aleg ceea ce mi se potriveste mai bine. A fi farmacist inseamna in primul rand sa iubesti sa asculti oamenii, sa ai rabdare si intelegere pentru a putea sa le afli nevoile, iar apoi, ca un bun profesionist sa le oferi cele mai bune solutii pentru acestea.

2. Cum a ȋnceput povestea dvs? Vorbiţi-ne puţin despre istoricul farmaciei dumneavoastră.

Dragostea pentru profesia de farmacist mi-a fost inspirata in primul rand de profesorii mei din cadrul UMF Cluj-Napoca , absolvind facultatea de farmacie in anul 1999. Nu as fi putut sa nu amintesc de ei deoarece consider ca acolo a inceput totul. Timp de doi ani am experimentat munca de farmacist intr-o farmacie independenta, cum din fericire erau majoritatea la acel moment, iar incepand cu anul 2001 am preluat activitatea unei mici farmacii din mediu rural, urmand ca in anii urmatori , datorita necesitatii existentei unei farmacii si in satele alaturate sa  deschid inca 6 puncte de lucru.

3. Care consideraţi că este rolul unui farmacist ȋntr-o comunitate? Cum contribuiţi dvs şi echipa dvs la viaţacomunităţii?

Rolul farmacistului intr-o comunitate este unul vital.  De ce spun asta? Traim in "secolul vitezei",  timpul devine din ce in ce mai limitat, iar teama de medic nu a disparut inca, farmacistul este cel care are de cele mai multe ori primul contact cu pacientul astfel incat pacientul isi rezolva primele probleme legate de sanatate la acest nivel. Prin apropierea de pacientii nostri reusim sa-i ajutam sa constientizeze necesitatea unui consult medical pe care il evita de mult timp din diverse motive. Deasemenea ii ajutam sa intelega importanta unui tratament urmat corect si le explicam cum pot face ca acest lucru sa fie mai usor, prin respectarea dozelor si a momentului de administrare. Un rol extrem de important este si acela in diminuarea fenomenului de automedicatie, prin explicarea riscurilor la care se expun cand fac acest lucru precum si indrumarea spre un stil de viata sanatos si o educatie sanitara sanatoasa in scopul cresterii fenomenului de preventie.   Dar probabil inainte de toate acestea , farmacistul este omul care ofera incredere , speranta si optimism astfel incat pacientul sa isi poata deschide sufletul, un lucru atat de necesar pentru o buna comunicare. In absenta acestei comunicari gasirea celor mai bune solutii ar fi imposibila.

4. Care este, din punctul dumneavoastră de vedere, „reţeta de succes” a unei farmacii?

Apropierea fata de pacient, ascultarea si intelegerea nevoilor acestuia este primul pas pentru a fi un farmacist de succes. Reteta unui farmacist de succes cuprinde pe langa calitati umane incontestabile, o pregatire profesionala continua si toate acestea sunt lucruri care vin de la sine atata timp cat munca pe care o facem este cu pasiune si devotament.

In ce priveste evaluarea farmaciei noastre, rezultatele ei ar putea fi exprimate prin zambetul cu care pacientii ne calca pragul, deschiderea si increderea pe care ne-o acorda in fiecare zi iar daca aceasta inseamna ca avem succes, acesta se datoreaza in totalitate oamenilor care ni l-au oferit.

5. Care sunt motivele pentru care pacienţii revin ȋn farmacia dvs ? Puteţi să ne daţi câteva exemple?

De-a lungul timpului am incercat sa facem ca vizita pacientilor nostri sa fie cat mai placuta, relaxanta si sper ca reusim acest lucru prin rezolvarea nevoilor cu care se confrunta. Pacientii nostri stiu ca aici gasesc mereu oameni cu o inalta pregatire profesionala, mereu dispusi sa ii asculte, sa le ofere cel mai bun sfat si incredere.

In calitate de farmacist dar si administrator al farmaciei Gentiana, consider ca motivele pentru care pacientii revin in farmacia noastra sunt foarte variate, dar toate acestea ar putea fi prinse in cateva cuvinte: locul unde gasesc ceea ce au nevoie, atat prin varietatea de produse parafarmaceutice si cosmetice pe care le comercializam dar si prin serviciile de masurare a tensiunii si a glicemiei, incercam sa rezolvam si aceste nevoi mai putin cunoscute intr-o farmacie din mediu rural.

6. Farmacistul Alphega reprezintă farmacistul de familie. Puteţi să ne descrieţi conceptul de „farmacist de familie”?

Conceptul de "farmacist de familie" este descrierea perfecta a unei farmacii din mediu rural.  Experienta celor 16 ani de relatie farmacist-pacient ne ajuta pe ambele parti sa avem incredere unii in altii si aceasta consider ca este baza oricarei comunicari. 

7. De ce ar trebui să se orienteze pacientul către o farmacie de familie, spre deosebire de o farmacie de lanţ? Cum aţi caracteriza activitatea dumneavoastră ȋntr-o astfel de farmacie?

Timpul pe care pacientul il are pentru o vizita la farmacie este intotdeauna limitat, motiv pentru ca cunoasterea farmacistului de catre pacient si a pacientului de catre farmacist va avea mereu un rol extrem de important pentru a primi cele mai potrivite sfaturi. In plus profesionalismul si implicarea personalului farmaciei nu face decat sa completeze o incredere castigata in timp, lucru pe care nu il poate gasi nimeni intr-un loc in care nu este cunoscut.

8. Ce s-a schimbat ȋn farmacia dvs odată cu aderarea la programul Alphega?

Pentru moment consider ca schimbarile sunt abia la inceput. Cu toate acestea, chiar si schimbarile minore care au fost facute , au fost deja sesizate de pacientii nostri care

s-au bucurat alaturi de noi de o imagine mai frumoasa, un spatiu mai deschis si mai aproape de pacient si o vizibilitate mai buna in exterior. Pacientii au apreciat schimbarea si au considerat ca este una oportuna si potrivita pentru farmacia lor.

9. O farmacie Alphega este o farmacie aproape de pacienţi ? Cum veţi fi mai aproape de pacienţii dvs de acum ȋnainte?

In ce priveste evolutia farmaciei Gentiana, aceasta va fi cu siguranta ca si pana acum, dupa nevoile pacientilor, aproape de pacienti si de nevoile lor. Prin aderarea la grupul de farmacii Alphega speram intr-adevar ca drumul spre obiectivul nostru comun sa fie mai usor prin accesul la informatii, printr-o mai buna reprezentare in lumea farmaceutica, o mai buna organizare si nu in ultimul timp prin castigarea de timp suplimentar pe care sa-l dedicam pacientilor nostri.

10. Aveti un mesaj pentru pacienţii dvs?

In numele intregii echipe a farmaciei Gentiana, va multumim pentru increderea acordata si va asiguram de intreaga noastra disponibilitate la nevoile cu care va confrunctati in fiecare zi, aceste nevoi fiind prioritare pentru intreaga noastra echipa.