Atentie la capsune!

Atentie la capsune!

A venit vara, iar căpşunele parfumate, de un roşu intens, pot fi găsite în piețe şi aprozaruri. Nu vă sfiiți, cumpărați căpşune şi consumați-le proaspete. Sunt extrem de bogate în vitamine, minerale şi nutrienți, dar şi surprinzător de versatile în asocieri spectaculoase.

Valori nutritive

Consumul a 100 de grame de căpşune vă asigură aproape tot necesarul de Vitamina C pe zi, precum şi alte vitamine şi minerale esențiale: vitamina A, vitamina E, folați, calciu, fier, magneziu, fosfor şi potasiu. Căpșunele conțin, de asemenea, o serie de antioxidanți puternici, inclusiv antocianine, acid elagic, quercetină și kaempferol.

Beneficiile căpşunelor

Sănătate cardiovasculară. Datorită compuşilor antioxidanți şi antiinflamatori, căpşunele susțin funcționarea normală a inimii, reducând inflamația, stimulând colesterolul bun HDL, protejând împotriva colesterolului rău LDL și îmbunătățind circulația. De asemenea, quercetina şi kaempferolul pot reduce riscul de aterioscleroză şi accident vascular cerebral. Potasiul normalizează tensiunea arterială şi contribuie la compensarea efectelor sodiului în organism.
Diabet. Datorită conținutului mic de zaharuri şi a celui mare de fibre din căpşune şi alte fructe de pădure, acestea ajută la reglarea glicemiei şi la menținerea sa stabilă. De asemenea, căpşunele sunt sățioase, reducând nevoia de gustări între mese şi sprijinind gestionarea nivelului de zahăr în sânge, pe parcusul zilei.

Constipația poate fi evitată datorită ponderii mari de apă, de aproximativ 90% din căpşune, precum şi de conținutul de fibre. Acestea favorizează microbiomul intestinal, responsabil pentru imunitate şi buna dispoziție.

Anumite tipuri de cancer ar putea fi evitate prin consumul de căpşune, acestea conținând substanțe antioxidante şi antiinflamatorii puternice, ce inhibă dezvoltarea tumorilor şi a inflamațiilor în organism.

Atenționări!

Consumați căpşunele crude sau, cel mult, congelate, pentru a beneficia de întregul spectru de avantaje oferite de acestea. Evitați compoturile, jeleurile şi gemurile cu zahăr adăugat. Persoanele care suferă de insuficiență renală, precum şi de alergie la căpşune, trebuie să le consume cu moderație.

Rețeta în casetă

Desert sănătos cu căpşune

Ingrediente pentru 2 porții:

10-12 căpşune medii

O mână de nuci, nuci pecan şi/sau migdale mărunțite

O linguriță de miere

Un praf de scorțişoară

Cum se face:

Amestecați căpşunele cu sâmburii, peste care adăugați mierea şi scorțisoara. Lăsați 5-10 minute, să se pătrundă gusturile, apoi savurați.