Masuri pentru scaderea tensiunii arteriale

Masuri pentru scaderea tensiunii arteriale

Tensiunea arterială (TA) reprezintă un bun indicator al stării de sănătate a inimii, indicând presiunea în artere la încordarea și relaxarea mușchilor acesteia. Limita valorilor normale se consideră a fi 120 cu 80 mm/Hg. Așadar, atunci când se trece peste acest nivel, este recomandată apelarea la medic. Cu cât TA este mai ridicată, cu atât crește riscul de infarct miocardic și accident vascular cerebral.

 

Iată câteva măsuri pe care le puteți lua pentru a scăderea tensiunii arteriale:

 

  1. Includeți cereale integrale, fructe, legume, nuci, carne slabă și lactate cu conținut scăzut de grăsime. Evitați zaharurile, carnea grasă și reduceți consumul de sare.
  2. Acest lucru va avea ca efect scăderea TA și va reduce presiunea asupra coloanei.
  3. Atunci când practicați cel puțin 150 de minute de mișcare susținută pe săptămână, puteți beneficia nu doar de scăderea tensiunii ci și de flexibilitate sporită și pierdere în greutate. Încercați mersul rapid, înotul, mersul pe bicicletă, dansul. Chiar şi orice activitate din interiorul sau din jurul casei, care vă antrenează plămânii și inima, poate fi utilӑ.
  4. Includeți în alimentație, în mod regulat, bananele, portocalele, spanacul, roșiile, cartofii dulci sau iaurtul.
  5. Reduceţi consumul de sodiu, citind etichetele produselor alimentare şi înlocuind sarea cu lămâie şi mirodenii.
  6. Înlocuiți comportamentele nesănătoase din timpul perioadelor stresante (consumul de alcool sau cofeină, fumatul excesiv, mâncatul haotic) cu unele pozitive din punct de vedere fizic și psihic, precum meditația de tip mindful, exercițiile de respirație sau activitățile orientate către relaxare și dezvoltarea pasiunilor.
  7. Somnul este esențial pentru refacerea organismului, iar TA scade atunci când vă odihniți. Persoanelor adulte li se recomandă 7 ore de somn/noapte. Insomniile necesită intervenţii prompte precum: evitarea expunerii la lumina ecranelor înainte de culcare, renunțarea la pauzele de somn în timpul zilei, introducerea unor practici relaxante înainte de culcare.
  8. Pentru a putea verifica eficiența măsurilor pe care le aplicați, măsurați regulat TA.
  9. Diabetul netratat, colesterolul mărit, probleme legate de funcționarea glandei tiroide sau chiar apneea în somn pot avea ca efect hipertensiunea arterială.