Gradinaritul - beneficii pentru sanatate

Gradinaritul - beneficii pentru sanatate

Despre grădinărit

Grӑdina simbolizeazӑ viaţa, creşterea, fertilitatea, în acelaşi timp fiind un loc al muncii fizice, epuizantӑ, dar reconfortantӑ. Sӑ vezi roadele muncii tale, ale atenţiei oferite plantelor, chiar şi în balcon, a devenit în ultimii ani o formӑ de terapie în tratarea anxietӑţii şi a depresiei, grӑdinӑritul fiind recunoscut şi ca un tip de mişcare fizicӑ, ce aduce propriile beneficii asupra organismului.

De ce grӑdinӑrim?

Pentru cӑ este un mod prin care putem reduce stresul şi anxietatea, fie prin exerciţiul fizic, pe care îl efectuӑm atunci când activitatea are loc în grӑdinӑ, fie prin gândurile pozitive îndreptate cӑtre noua activitate, dacӑ se desfӑşoarӑ în balcon. Studiile aratӑ cӑ grӑdinӑritul contribuie la scӑderea nivelului de cortizol, hormon al stresului, din sânge într-o mӑsurӑ mai mare decât o sesiune de lecturӑ în linişte, persoanele care grӑdinӑresc având o dispoziţie mai bunӑ decât cele din grupul de lecturӑ. Îngrijirea plantelor este recomandatӑ persoanelor care suferӑ de anxietate şi depresie, simptomele fiind mult ameliorate, cu efecte benefice asupra sӑnӑtӑţii mentale pe termen lung.

Efectele grădinăritului


Sentimentele pozitive, de conctare cu natura și de creare a unor noi zone verzi, viitoare habitate naturale pentru păsări și insecte, ce îmbunătățesc calitatea aerului, ajută la diminuarea sentimentului de vinovăție ți anxietate raportale la impactul negativ al omului asupra mediului.

Pentru cӑ activitatea în aer liber, preferabil la soare, ajutӑ organismul sӑ sintetizeze vitamina D, esenţialӑ pentru sӑnӑtatea sistemului osteomuscular şi pentru funcţionarea sistemului imunitar, ce contribuie şi la scӑderea riscului de dezvoltare a anumitor tipuri de cancer. În plus, grӑdinӑritul, ca formӑ de activitate fizicӑ, ce are loc în timpul sӑpatului, plantӑrii sau transplantӑrii unui copac, al cosirii, tonifiazӑ mai multe grupe de muşchi, ajutӑ organismul sӑ ardӑ calorii, prevenind atât acumularea de kilograme în plus la vârste adulte, cât şi creşterea în greutate la copii şi fiind un factor de îmbunӑtӑţire a calitӑţii somnului.   

Pentru cӑ grӑdinӑritul poate fi practicat în grup, contribuie la crearea şi întӑrirea relaţiilor între membrii de vârste diferite ale unei familii, şi chiar ale unei comunitӑţi şi la împӑrtӑşirea pasiunilor şi cunoştinţelor. În plus, grӑdinӑritul susţine creşterea şi dezvoltarea neuronalӑ şi încetineşte procesul de degradare a creierului la vârstnici.

Atenţie! Purtaţi echipament de protecţie: pӑlӑrie, haine care sӑ acopere întregul corp şi mӑnuşi, hidrataţi-vӑ suficient şi asiguraţi-vӑ cӑ cei mici sunt supravegheaţi atunci când lucreazӑ cu obiecte ascuţite sau cu substanţe chimice.