Cele mai puternice alimente anti-cancer

Cele mai puternice alimente anti-cancer

Alimentele bogate în substanţe naturale, de tipul polifelonilor antioxidanţi şi antiinflamatori, furnizează organismului resurse care acţionează în sensul protejării celulelor de efectele radicalilor liberi şi a proceselor inflamatorii. Acestea contribuie la scăderea riscului de dezvoltare a anumitor tipuri de cancer, atunci când sunt integrate în dieta zilnică.

Merele – conţin fibre, polifenoli cu efect antiinflamator şi vitaminele A şi C, ce conferă protecţie cardiacă, susţin funcţionarea sistemului imunitar şi echilibrul microbiomului intestinal, protejând împotriva unor tipuri de cancer ale tractului digestiv.

Afinele şi fructele de pădure – conţin acizi fenolici, tanini, resveratrol, fibre, antocianine care le dau culoarea roşu-violet şi vitamina C, un mix de compuşi benefici pentru sănătatea inimii, a creierului, pentru o vedere optimă şi protecţie antitumorală.      

Crucifere: broccoli, conopida, varza kale – sunt alimente cu efect puternic anticancerigen, datorită prezenţei în cantitate mare de glucozinolaţi (compuşi cu sulf), acid fenolic, betacaroteni, vitaminele C şi K, mineralele calciu, magneziu şi mangan. Acestea pot inhiba creșterea celulelor canceroase și stimula moartea celulelor maligne în cancerul de colon, de sân, plămâni, esofag sau pancreas.

Morcovi – au un conţinut crescut de vitamine A, E şi K, complexul B, mineralele mangan şi cupru, cu valoare antioxidantă, ce susţin funcţionarea sistemului imunitar şi pot preveni cancerul de sân sau de prostată.

Roşii - unice ca sursă majoră de licopen, un carotenoid, produs fitochimic de culoare roșie, care poate reduce riscul de cancer de prostată, atunci când este preparat termic, în combinaţie cu o alimentaţie corectă şi un stil de viaţă sănătos.

Ceapă şi usturoi – valoarea antivirală, antifungică şi antibacteriană este conferită de alicină, substanţă care, descompusă enzimatic, se transformă în glucozinolaţi, ce protejează împotriva cancerelor gastrice şi de prostată. Mai multe studii clinice sunt, însă, necesare pentru a se înţelege rolul celor două alimente în protecţia anti-cancer.

Nucile şi alţi sâmburi – sunt bogaţi în acizi graşi esenţiali Omega 3 şi 6, melatonină, tanini, fitosteroli cu rol protector pentru sistemul cardiovascular, dar şi cu potenţial anticancerigen datorită efectului de reducere a stresului oxidativ, a inflamaţiei şi a scăderii expresiei genice cancerigene.

Ceaiul verde – conţine o serie de polifenoli şi compuşi antioxidanţi ce protejează împotriva cancerului: catehină, l-teanină, mangan şi cofeină. O ceaşcă de ceai verde preparat la maximum 80°C conţine doar ¼ din cantitatea de cofeină dintr-o ceaşcă de cafea.