https://www.alphega-farmacie.ro/campanii-de-preventie/vaccinare-hpv
Lifestyle si sanatatea femeii Lifestyle si sanatatea femeii

Tenisul de masă şi beneficiile sale nebănuite

Anca Stănilă
de Anca Stănilă
Health Writer | 27 Jul. 2022
Tenisul de masă şi beneficiile sale nebănuite

Tenisul de masă (sau ping-pong) este un sport individual, dar poate fi jucat şi pe perechi. Nu necesită pregătire fizică intensă și are beneficii atât pentru corp cât şi pentru minte, greu de egalat de alte sporturi. Combinarea neobişnuită a activităţii mintale cu reflexele şi exerciţiul fizic, investiţia minimă în paletă şi un set de mingi, precum şi accesibilitatea tot mai mare a spaţiilor destinate tenisului de masă, în parcuri sau săli de sport, reprezintă doar câteva dintre motivele pentru care merită să îl exersaţi mai des.

Beneficii pentru creier ale tenisului de masă

Tenisul de masă ameliorează stresul şi contribuie la sănătatea mintală. Concentrarea pe loviturile aplicate mingii de ping-pong şi a mişcării acesteia, precum şi activitatea fizică implicată în timpul jocului, contribuie la reglarea nivelului de cortizol (hormon al stresului) şi la eliberarea minţii de ruminaţii şi alte preocupări cotidiene. Un alt avantaj este creşterea acuităţii mintale datorită similarității jocului cu un puzzle, în care fiecare participant trebuie să analizeze modul în care acţionează şi reacţionează, atât el cât şi oponentul, precum și mingea.

O serie de studii clinice din Japonia au descoperit că tenisul de masă crește semnificativ fluxul de sânge către creier, putând preveni demența și dezvolta abilităţile motorii şi pe cele cognitive. Ping-pong-ul presupune anticiparea loviturii adversarului şi direcţiei mingii, precum şi antrenarea musculaturii proprii. Astfel, stimulează diferite părți ale creierului, cum ar fi cortexul prefrontal (pentru planificarea strategică) şi hipocampul (implicat în procesele de memorie). 

HIGHLIGHT: Jocul de ping-pong optimizează coordonarea ochi-mână, concentrarea, capacitatea de gândire strategică şi de rezolvare a problemelor, fiind ideal pentru toate vârstele.

Beneficii pentru corp ale tenisului de masă

Tenisul de masă lucrează întregul corp, de la musculatura braţelor şi a picioarelor până la cea abdominală şi a spatelui. Ping-pong-ul antrenează articulaţiile şi ligamentele, iar riscul de accidentări este minim, fiind un sport cu impact foarte scăzut. Sunt necesare încălţări cu talpă flexibilă, moale, dar aderentă. Asftel, tenisul de masă contribuie la tonifierea musculaturii şi la menţinerea mobilităţii, utile mai ales persoanelor vârstnice. Optimizarea coordonării propriilor mișcări şi a echilibrului întregului corp sunt avantaje ale tenisului de masă. Acesta antrenează creierul şi inima, susţinând și eforturile de control al colesterolului şi hipertensiunii arteriale. 

În plus, tenisul de masă reprezintă un mod plăcut de socializare, de construire a noilor relații, şi de apropiere între membrii comunității, indiferent de vârstă.

Anca Stănilă
Anca Stănilă
Health Writer

Anca este Health Writer, cu o experienţă de peste 4 ani în scriere de materiale despre sănătate, wellbeing şi fitness şi certificare în Medical Writing şi Inteligenţă Artificială. A absolvit Facultatea de Sociologie şi Asistență Socială, cu specializarea în Comunicare şi Opinie Publică. Se ghidează după principii de viaţă sănătoasă şi bunăstare fizică şi mentală. Colaborează cu Alphega Farmacie din anul 2019, este freelancer, pasionată de scris, călătorii, romane filozofice, utopii și fantasy.

Comunități