https://www.alphega-farmacie.ro/campanii-de-preventie/vaccinare-hpv
Lifestyle si sanatatea femeii Lifestyle si sanatatea femeii

Mișcare și sport, pentru o viață sănătoasă

23 Jun. 2014
Mișcare și sport, pentru o viață sănătoasă

Importanța sportului pentru sănătate 

În trecut, omul era obligat de situație să meargă și să alerge mult. Viața modernă pe care o ducem în prezent, cu nenumăratele mijloace de transport a redus semnificativ mișcarea regulată și sportul. Toate acestea în condițiile în care este cunoscut faptul că activitatea fizică este deosebit de importantă pentru sănătate și pentru evitarea bolilor civilizației.

Alimentarea celulelor corpului cu oxigen și glucoză trebuie asigurată în mod continuu. În timpul efortului fizic, corpul arde energie suplimentară față de necesarul de bază. De aceea, crește circulația sângelui, inima pompează mai mult sânge prin sistem / unitatea de timp. Metabolismul se menține la nivel înalt timp de câteva ore. În plus, este întărită musculatura, iar probabilitatea infecțiilor scade. Mișcarea practicată în mod regulat crește speranța de viață, scade riscul îmbolnăvirii de cancer, întărește sistemul circulator și previne apariția bolilor aparatului locomotor și a coloanei, cum ar osteoporoza. Sportul combate proasta dispoziție și este benefic inclusiv pentru materia cenușie.

Începeți treptat

Începătorii, persoanele cu suferințe mai vechi sau cu factori de risc (exces de greutate, diabet, sedentari, cei cu hipertensiune, fumătorii sau cei cu valori mari ale grăsimii în sânge) ar trebui să consulte un medic înainte de a începe activitățile sportive. Antrenamentele trebuie să înceapă lent, iar efortul trebuie să crească treptat. Intervalele optime pentru activitățile sportive sunt de 20-40 de minute, de 3-4 ori pe săptămână. Evitați extenuările -  sportul trebuie să fie o activitate plăcută și nu un chin. Factorul stării de bine asigură rezistență, în special la început

Alimentația și hidratarea

După sport este importantă înlocuirea cu apă minerală a cantității de lichide pierdute prin transpirație. În condiții de căldură, creșteți consumul de apă. Alimentația trebuie să conțină cât mai puține grăsimi, să fie bogată în carbohidrați și fibre. Este important ca sportul să fie practicat și odată cu înaintarea în vârstă, prin adaptarea acestuia la posibilități, acordând atenție și diversificării  (anduranță, forță, flexibilitate, coordonare). În cazul în care vă aflați sub tratament medicamentos, solicitați medicului o recomandare cu privire la aspectele pe care trebuie să le respectați.

Planificarea pauzelor de odihnă

De regulă, după sport se instalează o senzație plăcută de oboseală. Pentru a permite corpului să se odihnească, trebuie să acordați atenție somnului suficient și recuperării. În special după un antrenament intens, vi se recomandă realizarea câtorva exerciții de întindere pentru relaxarea musculaturii. În cazul în care sunteți răciți, simțiți o durere în membre, aveți gripă sau febră sau suferiți de o orice altă afecțiune acută, suspendați activitățile sportive. Reluați-le apoi treptat, lent printr-un ritm în creștere. Pentru a evita accidentările, la începutul fiecărui antrenament ar trebui să respectați faza de încălzire, pentru a pregăti musculatura și sistemul circulator pentru efortul care va urma. În cazul în care, în ciuda acestei măsuri preventive, suferiți o accidentare, aceasta trebuie să se vindece complet. Nu continuați antrenamentele după o accidentare. Solicitați sfatul unui doctor.

Adaptare la climă și mediu 

Îmbrăcămintea trebuie să fie adecvată, eficientă și să permită o bună circulație a aerului.

  • La altitudini mari: țineți seama de rezistența mai scăzută la efort.
  • În condiții de temperaturi scăzute: îmbrăcăminte groasă, de protecție împotriva vântului, permeabilitate a umidității înspre exterior (transpirație).
  • În condiții de temperaturi înalte: îmbrăcăminte adecvată, consum sporit de lichide
  • În condiții de poluare (ex: smog, valori crescute ale ozonului în timpul verii): reducerea antrenamentelor, planificarea activităților sportive la orele dimineții sau serii. În cazul alergiilor la polen, desfășurați antrenamentele în interior.

Mișcarea zilnică

Activitățile sportive nu sunt neapărat legate de un sport anume. Puteți obține rezultate adecvate și altfel: folosiți treptele în locul liftului, parcurgeți pe jos sau cu bicicleta drumurile pentru micile obligații zilnice, lăsați mai des mașina în parcare, luați autobuzul și coborâți cu 2-3 stații înainte. Efectele vor fi benefice pentru sănătatea dvs.! Persoanele care desfășoară o activitate fizică în mod regulat sunt mai rezistente la efort, se simt mai bine, arată mai bine și au condiție mai bună. Sportul este și mai distractiv dacă este practicat cu alți amatori, în grupe sau asociații. Nu aveți nimic de pierdut, încercați!

Să fii mereu în formă prin practicarea unui anumit sport înseamnă să fii sănătos. De aceea, specialiștii Alphega vin în ajutorul tău cu sfaturi numai bune de pus în practică atunci când faci mișcare.

Scrie-ne un comentariu și spune-ne cât de utile au fost informațiile despre cât de importantă este mișcarea.

Comunități