VERDE pentru sanatate

VERDE pentru sanatate

Luna aceasta, aşteptarea ia sfârşit. Piețele şi aprozarele se umplu cu grămezi de frunze verzi de toate nuanțele, care se vor bucura să fie gustate şi încorporate în alimentația noastră sănătoasă. Iată ingredientele care vă vor ajuta organismul să se încarce cu energie, să lupte împotriva bolilor, a inflamațiilor şi a poluării. 

Ştevia şi măcrişul apar primăvara şi conțin substanţe active importante precum: Vitaminele C, A, E şi K, acid tartric, acid oxalic, calciu, fier, fosfor, magneziu, potasiu, zinc, proteine şi fibre. Atenție, din cauza conținutului crescut de oxalați se recomandă consum moderat de către persoanele care suferă de astm, reumatism sau afecțiuni renale! 

Frunzele de sfeclă (mangold, chard şi alte varietăți) au un profil nutritiv impresionant, fiind bogate în calciu, potasiu, mangan și vitaminele A, C și K. Doar o cană (144 grame) de frunze de sfeclă gătită conține 220% din DZR de vitamina A, 37% din DZR de potasiu și 17% din DZR de fibre. De asemenea, conțin antioxidanții beta-caroten și luteină, care pot reduce riscul tulburărilor oculare, cum ar fi degenerarea maculară și cataracta. Aşadar, nu mai aruncați frunzele de sfeclă! Se pot integra în salate, supe sau ciorbe.

Germenii de leguminoase, crucifere şi rădăcinoase au beneficii suplimentare pentru sănătate față de variantele lor adulte. Germinarea semințelor le crește conținutul de proteine, aminoacizi, vitaminele C, E şi K, şi minerale chiar şi de 40 de ori. Calitățile plantelor germinate: sunt antiinflamatoare, antioxidante și detoxifiante, luptă împotriva anumitor cancerigeni, susțin sănătatea inimii și recuperarea creierului, sprijnind sănătatea intestinelor.

Salata verde (creață, roşie, romană etc.): Salata romană, de exemplu, este o sursă bună de vitamina A și vitamina K, o cană (47 grame) oferind 82%, respectiv 60% din DZR de aceste vitamine.

Spanacul este o importantă sursă de folați, care pot preveni defectele tubului neural, cum ar fi spina bifida, în primul trimestru al sarcinii. În plus, o cană (30 de grame) de spanac brut oferă 181% din DZR de vitamina K, 56% din DZR de vitamina A și 13% din DZR de mangan. Pregătiți spanacul crud în salate, asezonat cu lămâie.

Varza kale este considerată una dintre vegetalele cele mai bogate în nutrienți de pe planetă, datorită numeroaselor sale vitamine, minerale și antioxidanți. O cană (67 grame) de kale crud conține 684% din DZR de vitamina K, 206% din DZR de vitamina A și 134% din DZR de vitamina C. Luteina și beta-carotenul reduc riscul de boli cauzate de stresul oxidativ. Pentru a beneficia cât mai mult de ceea ce vă poate oferi varza Kale, este cel mai bine să o consumați crudă, deoarece gătitul îi poate reduce profilul de nutrienți.