Perele – beneficii pentru sanatate

Perele – beneficii pentru sanatate
Perele, cele mai dulci fructe ale toamnei, nu sunt doar o gustare delicioasӑ, ci şi o sursӑ de antioxidanţi esenţiali, fibre, fitonutrienţi, vitamine şi minerale, cu 0% grӑsimi sau colesterol.


Beneficiile consumului de pere

Perele sunt bogate în pectinӑ, o serie de fibre naturale, solubile, care hrӑnesc microbiomul intestinal susţinând sӑnӑtatea tractului digestiv. Acestea contribuie la funcționarea normalӑ a intestinelor și poate crește senzaţia de plenitudine după masӑ, sprijinind eforturile de pierdere în greutate, în special în cazul persoanelor cu obezitate.

Datoritӑ aportului ridicat de fibre, o parӑ medie poate asigura aproximativ 24% din cantitatea zilnicӑ necesarӑ de fibre a unui adult, de apӑ, precum şi de fructozӑ, acesteasusţin detoxifierea organismului, prin menţinerea unui tranzit intestinal normal.

Perele furnizeazӑ o serie de vitamine din categoria antioxidanţilor, precum vitamina B-6, C, K, flavonoide şi carotenoide. Aceste substanțe blochează efectele radicalilor liberi, ce se dezvoltă atunci când organismul transformă alimentele în energie, protejând celulele de deteriorӑrile pe care aceştia le pot provoca: boli cardiovasculare, cancer, afecţiuni neuronale.

Conţinutul bogat în antocianinӑ, în mod special în cazul perelor cu coajӑ roşiaticӑ, alӑturi de pectinӑ, poate reduce riscul de diabet, prin reglarea nivelurilor de zahӑr din organism, având, de asemenea, efecte antiinflamatoare.

Atenţionare

Perele conţin o cantitate mare de fructozӑ, fiind incluse în categoria alimentelor FODMAP (oligozaharide fermentabile, dizaharide, monozaharide și polioli), forme de carbohidrați fermentabili cu lanț scurt, nerecomandabile în anumite afecţiuni digestive. De aceea, persoanele ce suferӑ de sindromul intestinului iritabil, având simptome ca gaze, balonare, durere și diaree frecventӑ ar trebui să consulte medicul de familie înainte de a consuma pere.

RETETA IN CASETA

Smoothie hrӑnitor cu pere, ghimbir şi bananӑ

Ingrediente pentru 2 porţii:
- 4 pere
- 1 bananӑ
- 1 canӑ de frunze de spanac sau varzӑ kale
- O felie de ghimbir de 2 cm
- O canӑ de lapte de migdale sau orez - ½ linguriţӑ de scorţişoarӑ
- Opţional: câteva cuburi de gheaţӑ

Cum se face: Spӑlaţi ingredientele solide, curӑţaţi ghimbirul şi puneţi totul într-un blender. Mixaţi bine pânӑ se transformӑ într-o cremӑ. Consumaţi smoothie-ul cât mai proaspӑt pentru a beneficia de toţi nutrienţii oferiţi de acest amestec bogat în fibre naturale, vitamine, antioxidanţi şi minerale.