Nucile, mereu surprinzatoare

Nucile, mereu surprinzatoare
Aceste fructe, cu înveliş lemnos, protector, și miez globular, dulce şi uşor amӑrui, sunt mici minuni ale naturii. Nucile sunt bogate în uleiuri sӑnӑtoase, vitamine, minerale şi fibre – un adevӑrat cocktail de sӑnӑtate, accesibil în orice moment al anului.


Beneficiile consumului de nuci

Nucile conţin cea mai mare cantitate de antioxidanţi, comparativ cu ceilalţi sâmburi. Vitamina E, melatonina și polifenolii sunt principalii antioxidanţi, care acţioneazӑ împotriva stresului oxidativ al colesterolului LDL, împiedicând formarea de depozite pe artere şi aterosleroza. Polifenolii, Omega-3 şi magneziul sunt responsabili şi pentru reducerea inflamaţiei din organism, care este cauza multor afecţiuni precum diabet de tip 2, boli cardiovasculare, Alzheimer şi cancer. Ellagitaninele polifenolice regӑsite în nuci sunt transformate de cӑtre microbiomul intestinal în compuşi ce susţin sӑnӑtatea tractului digestiv, protejând împotriva cancerului colorectal, precum şi a unor cancere cu fond hormonal. Nucile au efect pozitiv în curele de slӑbire, datoritӑ faptului cӑ organismul nu poate absorbi decât o micӑ parte a caloriilor conţinute, iar cantitatea mare de fibre alimentare şi consistenţa densӑ le transformӑ într-o gustare sӑţioasӑ şi sӑnӑtoasӑ. În plus, studiile aratӑ cӑ nucile pot scӑdea riscul de dezvoltare a diabetului de tip 2, ajutând la controlul glicemiei. Nucile susţin funcţionarea creierului, datoritӑ conţinutului bogat de grӑsimi polinesaturate şi alte substanțe nutritive antiinflamatoare, care protejeazӑ creierul de inflamații şi de deterioarea funcţiei pe măsura înaintӑrii în vârstă. De asemenea, consumul de nuci ajutӑ la menţinerea unei bune sӑnӑtӑţi osoase şi articulare, graţie cantitӑţii mari de cupru, calciu şi mangan, minerale esenţiale pentru sistemul osteoarticular.


RETETA IN CASETA
Pesto de nuci

Ingrediente pentru 4 porţii: - 2 cӑni sau o legӑturӑ mare de busuioc proaspӑt - ½ canӑ miez de nucӑ - 4 linguri de parmezan ras - 50 ml ulei de mӑsline extravirgin - 2-3 cӑţei de usturoi (dupӑ gust) - Un varf de linguriţӑ de coajӑ de lӑmâie rasӑ şi 2 linguri de suc de lӑmâie - Piper negru mӑcinat şi sare dupӑ gust

Cum se face: Spӑlaţi bine busuiocul cu apӑ rece, întrucât mai ascunde insecte sau urme de pӑmânt. Puneţi toate ingredientele, în afarӑ de sare, într-un vas adânc şi pasaţi pânӑ se formeazӑ o pastӑ finӑ. Întrucât parmezanul este sӑrat, gustaţi înainte de a adӑuga sare. Sosul se consumӑ cu paste, pâine prӑjitӑ sau salatӑ de cruditӑţi. Îl puteţi pӑstra la frigider aproximativ o sӑptӑmânӑ sau la congelator pânӑ la 2 luni.