Legume verzi in fiecare zi

Legume verzi in fiecare zi
Organizația Mondială a Sănătății anunța, în anul 2018, că obezitatea şi supraponderabilitatea au atins cotele unei epidemii, la nivel global, pe lângă prevalența bolilor cancerelor digestive, a afecțiunilor cardiovasculare şi a diabetului. În Uniuniea Europene, peste 55% din populație se confruntă cu probleme de greutate corporală, iar România se află pe al doilea loc în ceea ce priveşte numărul de copii supraponderali, din cauza alimentației sărace în nutrienți (însă bogată caloric) şi a lipsei de mişcare. Statisticile pot fi reversibile, iar legumele verzi sunt de un real ajutor.

Mai multă energie

Legumele, în mod special cele cu frunze verzi, sunt bogate în fibre şi nutrienți care ajută organismul în procesul de detoxifiere, prin îmbunătățirea funcționării ficatului şi facilitarea eliminării toxinelor de la nivelul intestinului gros. Astfel, organismul consumă mai puțină energie în procesul de digestie şi o redirecționează către alte funcții vitale, contribuind inclusiv la prevenirea degradării cerebrale.

Un corp mai puternic

Legumele verzi conțin o suită de vitamine şi minerale, care favorizează absorbția de proteine şi aminoacizi. De exemplu, o porție de varză Kale, una dintre cele mai bogate în nutrienți, conține mai mult calciu decât o porție de lapte şi mai multă vitamina C decât o portocală. Cantitățile de luteină şi indole prezente în crucifere, precum broccoli sau varză, susțin sănătatea oaselor şi a dinților, în acelaşi timp ajutând în procesul de refacere musculară şi epitelială.

Riscul de cancer, redus

Legumele, în special cele cu frunze verzi, conțin mari cantităti de antioxidanți şi substanțe fitochimice ca flavonoizii, care luptă împotriva diferitelor tipuri de cancer (de colon, de prostată etc.). În plus, antioxidanții sunt un aliat împotriva radicalilor liberi proveniți din poluarea ambientală, protejând organismul de diferite alte afecțiuni.

O piele mai frumoasă

Fibrele ajută la detoxifiere, vitaminele, mineralele şi antioxidanții hrănesc şi mențin sănătatea pielii şi a părului. Vitamina C regăsită în majoritatea vegetalelor verzi contribuie la producția de colagen, care susține elasticitatea pielii, o pigmentare naturală a părului şi împiedică îmbătrânirea țesuturilor. Pe de altă parte, colagenul este substanța responsabilă pentru buna funcționare a încheieturilor.

Un abdomen mai suplu

Legumele verzi, datorită aportului de fibre şi fitonutrienți, sunt foarte sățioase, iar senzația de foame intervine mai târziu decât după o masă cu carbohidrați, care se digeră mult mai repede. De asemenea, acestea optimizează metabolismul şi absorbția de acizi graşi esențiali, care susțin funcționarea optimă a organelor interne, menținând o greutate ideală.