Gustari sarace in carbohidrati

Gustari sarace in carbohidrati

O dietă cu un conţinut redus de carbohidraţi simpli vă poate aduce nu doar mai aproape de greutatea optimă, ci şi mai puţine probleme de sănătate. Datorită scăderii riscului de dezvoltare a diabetului de tip 2, de hipertensiune arterială sau de hipercolesterolemie dietele sărace în carbohidraţi sunt foarte apreciate. Cum puteţi scădea cantitatea de carbohidraţi din alimentaţie? Prin reducerea consumului de preparate dulci, din făină rafinată (biscuiţi, prăjituri, pâine albă), sucuri şi cereale cu zahăr.

Există câteva mari grupe de alimente care nu conţin carbohidraţi: carnea de vită, pui, porc, peşte, ouăle şi uleiul presat la rece din sâmburi, alături de cafea, ceai şi apă. Legumele, anumite fructe şi lactatele au un conţinut foarte mic de carbohidraţi complecşi, iar nucile, seminţele şi alţi sâmburi conţin carbohidraţi la un nivel mediu, sub formă de fibre şi alte zaharuri.  

Idei de gustări cu conţinut redus în carbohidraţi

Gustări sărate:

  1. Tartine rulate în frunze de salată verde, cu piept de pui sau curcan, caşcaval sau mozzarella – înlocuiţi felia de pâine cu câteva frunze de salată, în interiorul cărora să rulaţi conţinutul. Puteţi adăuga un praf de piper şi puţină lămâie pentru mai multă savoare.
  2. Bărcuţe de ardei kapia sau roşu cu hummus sau brânză de vaci – puteţi adăuga un praf de boia de ardei, respectiv, câteva stafide şi merişoare.
  3. Avocado umplut cu felii de ou fiert şi caşcaval – adăugaţi un strop de muştar şi zeamă de lămâie.
  4. Pastă de ton sau sardine frecate cu unt, pe frunze de salată sau spanac şi felii de pâine din făină integrală prăjită, cu lămâie şi câteva frunze de pătrunjel.

Gustări dulci:

  1. Bol cu iaurt grecesc, fructe de pădure, nuci şi migdale sfărâmate – un deliciu rapid ce poate fi preparat atât acasă, cât şi la serviciu.
  2. Felii de măr cu ciocolată amăruie şi unt de arahide – un praf de scorţişoară va condimenta interesant această combinaţie.
  3. Salată de pepene verde cu brânză maturată – adăugaţi şi câteva frunze proaspete de mentă pentru o aromă unică.
  4. Salată de struguri, migdale şi brânză cheddar – chiar şi câteva felii de grapefruit sau kiwi pot fi incluse în această gustare.

Oricare dintre aceste gustări sărace în carbohidraţi constituie, în sine, până la două dintre cele cinci porţii de fructe şi legume recomandate zilnic. De asemenea, este bogată în vitamine, minerale şi acizi graşi esenţiali Omega 3 şi Omega 6, proteine şi grăsimi esenţiale. Alături de o hidratare optimă, cu minimum 2 litri de lichide pe zi, reprezintă o opţiune delicioasă pentru orice oră a unei zile lungi de vară. De asemenea, poate fi preparată acasă pentru a fi luată la serviciu sau într-o scurtă excursie.