Caisele, sanatate din belsug

Caisele, sanatate din belsug

Caisele, unele dintre primele fructe ale verii, oferă numeroase beneficii consumatorilor, fiind bogate în fibre, antioxidanți, vitaminele A, C și complex de B-uri, precum și beta-caroten, potasiu, cupru, fosfor și magneziu.

Beneficii ale consumului de caise
1. 
Caisele vă pot proteja vederea de  procesul îmbătrânirii, datorită carotenoidelor și luteinei pe care acestea le conțin. Acești nutrienți pot să protejeze retina de efectele luminii albastre. Beta-carotenul (cel care dă fructului culoarea galben-portocalie) este un precursor al vitaminei A, astfel încât corpul poate fabrica din acesta vitamina A, necesară sănătății ochilor.
2. Consumul de caise vă poate proteja de inflamații, datorită conținutului ridicat de catechine, care contribuie la sănătatea vaselor de sânge și la un control mai bun al tensiunii.
3. Caisele sunt o bună sursă de fibre insolubile și solubile, susținând sănătatea sistemului digestiv și ținerea sub control a nivelului de colesterol din sânge. Fibrele întârzie deplasarea alimentelor prin tractul digestiv, oferind mai mulți nutrienți florei intestinale și contribuind la dezvoltarea unui microbiom echilibrat. O caisă conține aproximativ 0,7 gr de fibre, așadar se recomandă ca porția să cuprindă 2 sau 3 fructe.
4. Conținutul ridicat de antioxidanți contribuie la neutralizarea radicalillor liberi, prevenirea diabetului și a bolilor de inimă.
5. Consumul de caise are efecte pozitive asupra pielii. Factorii de mediu își pun amprenta asupra sănătății tenului, producând iritații, riduri premature, probleme dermatologice. Alimentele cu un conținut ridicat de antioxidanți, printre care și caisele, sprijinӑ producția de colagen, important pentru elasticitatea pielii.
6. Caisele sunt hidratante, astfel încât, chiar și atunci când nu beți suficiente lichide, puteți suplini lipsa prin consumul de fructe. După exerciții fizice intense, caisele pot ajuta nu doar prin hidratarea atât de necesară, ci și prin înlocuirea electroliților pierduți.

Caisele uscate prezintă propriile avantaje, de la termenul de expirare extins, până la gradul de concentrare al fibrelor și nutrienților, fapt care le face potrivite pentru menținerea tranzitului intestinal și pentru a fi consumate atunci când aveți nevoie de un impuls energetic (ca de exemplu, la o drumeție pe munte).  În plus, conținutul ridicat de fier le recomandă în cazul persoanelor anemice, iar conținutul de boron contribuie la sănătatea sistemului osos. Caisele uscate nu sunt recomandate atunci când doriți să slăbiți, iar aportul de vitamina C este redus.