Bogatii surprinzatoare de la ciresar

Bogatii surprinzatoare de la ciresar

Cireșele sunt unele dintre cele mai iubite fructe ale verii. Dulci, amărui, răcoritoare, zemoase și crocante, cu o multitudine de nuanțe de roșu și de arome. Le urmează vișinele, dulci-acrișoare, preferate mai ales în tarte și compoturi. Iată de ce este important să le consumăm proaspete și să ne bucurăm de ele cât mai mult.

Cireșele

Beneficiile cireșelor rezidă în valorile lor nutritionale, acestea fiind bogate în vitamina C și potasiu, precum și fibre, vitaminele B și K, magneziu și cupru, polifenoli antioxidanti și antiinflamatori. 100 de grame de cireșe asigură 10% din doza zilnică recomandată de Vitamina C, respectiv 5% din cea de potasiu.

Vitamina C este esențială pentru susținerea sistemului imunitar și a sănătății pielii, în timp ce potasiul este necesar pentru contracția musculară, funcția nervilor, reglarea tensiunii arteriale și multe alte procese. Fibrele ajută la menținerea unui sistem digestiv sănătos, prin alimentarea florei intestinale, la rândul ei responsabilă pentru producerea serotoninei, ce reglează somnul, apetitul și starea de bine.

Polifenolii, compușii antiinflamatori și antioxidanti din cireșe ajută în combaterea stresului oxidativ, a degenerării celulare și a îmbătrânirii premature. O dietă bogată în polifenoli reduce inflamația musculară determinată de efortul fizic, simptomele artritei și gutei, protejează inima și susține lupta împotriva diabetului.  

Vișinele
Verișoarele mai acrișoare ale cireșelor sunt foarte bogate în Vitaminele A, B, C și K, 100 de grame de vișine asigurând peste 40% din doza zilnică recomandată de Vitamina A, 17% din cea de Vitamina C și 3% din cea de Vitamina K. Acestea susțin sistemul imunitar și protejează căile respiratorii de infecții. Calciu, fier, potasiu, cupru și magneziu sunt regăsite în cantități mari în vișine, asigurând o bună funcționare a inimii și muschilor, alături de o recuperare mult mai rapidă ca urmare a efortului fizic susținut. Triptofanul și antocianinele favorizează producerea de melatonină, cea care ajută la îmbunătățirea calității și duratei somnului.

Vișinele reprezintă surse importante de compuși antioxidanți și antiinflamatori, care susțin sănătatea și regenerarea celulară, în special la nivel nervos și la cel al creierului. Studiile au demonstrat că sucul natural de vișine are efecte benefice în cazul atacurilor de gută, prin purificarea sângelui de acumulările de acid uric, dar și în cazul simptomelor artritei.

În concluzie, consumați cireșe și visine crude, sau ca suc proaspăt stors. Congelarea și uscarea sunt cele mai sănătoase metode de conservare a fructelor.