Alimentele pentru slabit

Alimentele pentru slabit

Alimente care te ajuta sa slabesti


Pierderea în greutate poate fi susţinută şi prin consumul unor alimente hrănitoare şi delicioase. Alături de o dieta hipocalorică, important este ca alimentele să fie bogate în fibre, în ingrediente ce stimulează metabolismul şi să existe o hidratare optimă a organismului.

Alimentele bogate în fibre sunt esenţiale în procesul de slăbire, întrucât se digeră mai lent, confer saţietate şi întârzie senzaţia de foame. Acestea sunt:

-          Leguminoasele: fasole, linte şi năut - sunt o sursă importantă de proteine vegetale, ajutând la scăderea nivelului de colesterol în sânge şi a hipertensiunii arteriale;  

-          Cerealele integrale au un rol în menţinerea sănătăţii microbiomului intestinal;

-          Nuci, migdale, fistic şi susan: sunt bogate în fibre, calciu, magneziu, Omega 3 şi 6, şi constituie o soluţie ideală de gustare între mese;

-          Cruciferele şi legumele cu frunze verzi conţin calciu, fier, potasiu, seleniu şi zinc, vitaminele A, B, C şi K, acid folic şi fibre. Sunt alimente esenţiale pentru funcţionarea sistemului cardiovascular, a celui imunitar și pentru scăderea riscului de dezvoltare a diferitelor tipuri de cancer, datorită proprietăţilor antiinflamatorii ale compuşilor fitochimici.

Alimente fermentate: varza murată, varza kimchi, kefirul, kombutcha şi alte băuturi fermentate sunt bogate în vitamina C şi probiotice care susţin sănătatea sistemului digestiv şi procesul de ardere al grăsimilor.  

Fructe: mere, afine, zmeură, coacăze, grapefruit, consumate întregi au un aport important de fibre, vitamine, minerale şi apă, cu rol antioxidant, de scădere a nivelului de colesterol, trigliceride şi zahăr din sânge. 

Lichide: supă de legume, ceai verde/oolong şi apă – ajută la menţinerea unui nivel optim de hidratare, având un aport important de electroliţi, substanţe antioxidante şi antiinflamatoare, ce susţin sănătatea sistemului cardiovascular şi procesele de detoxifiere.

Alimente bogate în proteine şi acizi graşi esenţiali: iaurt, ouă, avocado, uleiul de avocado şi de măsline şi peştele gras furnizează necesarul de proteine pentru menţinerea masei musculare, grăsimi mononesaturate, antioxidanţi şi acizi graşi Omega 3 şi Omega 6, importanţi pentru sănătatea inimii, a creierului şi a pielii.

Mirodenii care stimulează metabolismul: scorţişoară, ghimbir, piper negru, ardei iute şi usturoi. Preparatele simple devin mai gustoase asezonate cu mirodenii antiinflamatorii, ce scad nivelul glicemic şi lipidic din sânge şi susţin sistemul imunitar.

Ciocolata amăruie cu minimum 70% cacao, bogată în flavonoizi cu rol antioxidant şi antidiabetic, induce saţietatea şi constituie un dulce sănătos, ce susţine procesul de ardere al grăsimilor.