10 trucuri pentru a bea mai multa apa

10 trucuri pentru a bea mai multa apa

Apa, acest aliment fără de care organismul nostru nu ar putea funcționa, dar de care uităm atât de frecvent, este mereu accesibilă. Trebuie doar să ne facem timp şi să apelăm la câteva trucuri pentru a bea cantitatea de apă recomandată: în medie, 2 litri sau 8 pahare pe zi.
1. Setați un obiectiv zilnic, realist și măsurabil. În funcție de cantitatea de apă pe care o consumați în mod curent, puteți adăuga unul sau două pahare pe zi, pentru o săptămână. Notați reuşitele şi plusați în următoarea săptămână cu încă un pahar pe zi.
2. Setați alerte periodice, pentru a vă reaminti să terminați paharul sau sticla de apă începute. Puteți utiliza aplicații special concepute sau alarma telefonului mobil.
3. Stabiliți modul în care preferați să beți apă: câte puțin pe parcursul întregii zile, câte un pahar în diferite momente: la trezire, înainte de mese, la fiecare oră.
4. Țineți o sticlă de apă reutilizabilă mereu la îndemână, pentru a o reumple ori de câte ori ajuneți spre final.
5. Înlocuiți sucurile şi alte băuturi cu apă, pentru a reduce cantitatea ingerată de zahăr, fructoză sau alți îndulcitori. Astfel, veți bea mai multă apă, iar alimentația va deveni una mai sănătoasă.
6. Beți un pahar de apă cu 30 de minute înainte de fiecare masă. Apa vă va ajuta să consumați mai puține calorii şi, în plus, va curăța papilele gustative de reziduuri, oferindu-vă gusturi mai intense şi mai profunde în timpul mesei.
7. V-ar putea ajuta un filtru de apă, pentru a reduce costurile achiziției sticlelor de apă şi a susține eforturile globale de reducere a poluării cu PET-uri. Apa de la robinet va fi purificată, iar gustul se va schimba, devenind mai uşor de băut.
8. Aromatizați natural apa, adăugând felii de pepene, portocală, lămâie, castravete, morcov sau chiar dovlecel crud. Puteți face combinații în funcție de preferințe, iar în scurt timp apa va deveni delicioasă, iar consumul – o plăcere.
9. Alegeți alimente condimentate. Ardeiul iute, condimentele asiatice și plantele aromatice oferă beneficii antiinflamatoare, antioxidante şi carminative, dar şi un plus de senzație de sete după masă.
10. Beți cel puțin 0,5 ml de apă în timpul şi la finalul fiecărui antrenament sau sesiune de mişcare fizică medie spre intensă.

Aşadar, nu aşteptați să vă fie sete, acesta este deja un semn al deshidratării. Dacă nu aveți acces la apă, încercați să consumați alimente bogate în lichide: castraveți, salată verde, pepene, portocale, salate de vară sau chiar supe. Acestea conțin vitamine, minerale și antioxidanți, care susțin starea generală de sănătate.