Gratar fara dureri de stomac

Gratar fara dureri de stomac

Gratar fara dureri de stomac

Carnaciori, cotlet sau steak: sezonul gratarelor este in plina desfasurare si majoritatea dintre noi uita de eventualele restrictii alimentare.

Persoanele cu stomacul sensibil reactioneaza mai sever la diferitele sortimente de carne grasa, imbibate in sos. Daca turnam un pahar de alcool peste toate acestea, arsurile de stomac si durerile abdominale sunt inevitabile. Alternativa ar fi alegerea unor sortimente de carne mai putin grase, cum ar fi carnea de pasare si pestele, care chiar daca sunt sanatoase, sunt intalnite mult prea rar pe mesele noastre.

Daca va plac preparatele mai exotice, puteti incerca bananele de gatit (plantane) care contin carbohidrati valorosi, foarte importanti pentru o alimentatie sanatoasa. Carnea nu necesita grasime separata pentru a fi preparata pe gratar. Legumele pot fi stropite cu putin ulei. In locul sosurilor grase, incercati-le pe cele de iaurt cu verdeturi proaspete si usturoi. Cercetatorii din cadrul institutului Max-Planck din Dortmund au descoperit ca starea de bine poate sa creasca in urma consumului anumitor condimente. Astfel, mustarul stimuleaza digestia grasimilor si poate reduce arsurile de stomac si balonarile.

Maghiranul poate diminua crampele abdominale. Curcuma (care se regaseste in curry) reduce simptomele stomacului iritabil si balonarile. La fel si anghinarele care contin cynarina, o ruda a acidului cafeic. Aceste substante stimuleaza productia de acid gastric si suc biliar. Imbunatateste digestia grasimii si sprijina capacitatea de detoxifiere a ficatului.

Anghinarele sunt potrivite si impotriva starilor de greata, a balonarilor si a starilor de satietate. In cazul administrarii pe termen mai lung, anghinarele reduc nivelul colesterolului. Pentru imbunatatirea digestiei grasimii, se recomanda consumul unui pahar de suc de anghinare inainte de masa.

Gratar fara remuscari

• Lasati carbunii sa se incinga foarte bine.

• Nu permiteti grasimii sa se scurga peste carbuni. Stergeti grilajul.

• Nu mancati hrana arsa.

• Nu pregatiti la gratar preparate in saramura.

• Optati cu precadere pentru peste, legume, fructe.

• Carnea macra (fără grăsime și fără oase) si sosurile usoare preparate in casa va pot ajuta sa evitati arsurile de stomac.

• Pregatiti mai multa salata langa gratar, pentru a reduce consumul de carne.

• Nu pastrati carnea si salatele la soare pentru a evita inmultirea bacteriilor.

• Folositi numai carbuni de lemn, celelalte materiale ar putea elimina vapori toxici (lemn vopsit, hartie veche).

In zilele cu temperaturi inalte, organismul pierde foarte multa transpiratie, iar alcoolul favorizeaza deshidratarea suplimentara: un pahar de vin sau unul de bere este inofensiv, insa nu ar trebui sa va potoliti setea cu bauturi alcoolice, printre altele pentru protejarea ficatului.

Chiar daca ficatul dispune de o capacitate mare de regenerare si rezerva, aceasta capacitate este si ea limitata. Ficatul este cel mai mare si mai important organ, este responsabil printre altele si de detoxifierea orgnismului de alcool si substante toxice. Atunci cand functia acestuia este afectata de consumul exagerat de alcool, de efectul substantelor toxice si de o alimentatie gresita pe termen prelungit, apar si modificarile patologice ale ficatului.

Anual de inregistreaza cateva mii de decese datorate cancerului de ficat. Cel putin 50% din toate cazurile de steatoza hepatica se datoreaza consumului excesiv de alcool. Chiar daca stadiu steatozei este reversibil, evolutia spre ciroza hepatica se produce pe nesimtite. Asadar, se recomanda scaderea consumului de alcool. Petrecerea timpului alaturi de familie, la gratar poate fi la fel de distractiva si fara alcool.