Cum sa ai o inima sanatoasa?

Cum sa ai o inima sanatoasa?

Bolile de inimă pot fi evitate

Deși statisticile referitoare la bolile cardiovasculare sunt îngrijorătoare, o atenție sporită trebuie acordată prevenirii acestor boli, fiind bine-cunoscut faptul că este mai ușor și mai ieftin să previi decat să tratezi. Însușirea unor cunoștințe minime depre sănătate și boală, renunțarea la unele obiceiuri dăunătoare sănătății (cum sunt: excesul de alcool și fumatul, lipsa activității fizice, alimentația nesănătoasă, stresul cronic etc.), precum și vizitele periodice la medic sunt pași importanți ce pot contribui la prevenția și controlul bolilor cardiovasculare.


Mӑsuri simple pentru reducerea riscului cardiovascular

• Menținerea greutății corporale normale
• Urmarea unui program zilnic de activitӑţi fizice moderate, de tip aerobic, mers activ, jogging sau înot.
• Reducerea consumului de sare, zahӑr şi grӑsimi animale
• Aport adecvat de vitamine (Viamina C, Vitamina D, Vitamine grup B), minerale (potasiu, magneziu) și antioxidanți
• Reducerea consumului de alcool şi evitarea fumatului
• Evitarea consumului de medicamente fӑrӑ recomandarea medicului sau farmacistului


Menţineţi un stil de viață sănătos! Fiți activi! 
Menţineţi un stil de viaţӑ sӑnӑtos, prin activitate fizicӑ desfӑşuratӑ acasă, în apropierea domiciliului sau în zone cât mai puţin poluate, cum ar fi parcurile şi cartierele de case, cu strӑzi fӑrӑ trafic auto.

Alegeți o hrană sănătoasă 
Alimentaţia diversificatӑ este o sursӑ de vitamine, minerale şi fitonutrienţi esenţiali pentru sӑnӑtatea cardiovascularӑ şi trebuie controlatӑ pentru a asigura organismului necesarul de substanţe hrӑnitoare, care vӑ vor da o stare de bine. O dietӑ bogatӑ în fructe şi legume este recomandatӑ mai ales în perioadele cu înalt risc viral, dar şi în alte momente ale anului, iar compensarea vitaminelor cu suplimente alimentare se va realiza doar în urma recomandӑrii medicului, întrucât acestea pot depӑşi anumite doze zilnice recomandate afectând, astfel, tratamentul pe care îl urmaţi în mod normal.

Fiți pozitivi! 
Pentru o stare de bine emoţional , în afarӑ de o alimentaţie sӑnӑtoasӑ şi exerciţiu fizic, este important sӑ menţineţi legӑtura cu cei dragi, prieteni sau familie, atât prin metode clasice, precum telefon sau întâlniri, cât şi apelând la metode virtuale de socializare: aplicaţii de mesagerie şi de întrevederi online.