Mic dejun sanatos pentru copii

Mic dejun sanatos pentru copii

Dupa trei luni de vacanta, copiii s-au intors de curand la scoala: jos din pat si fuga la scoala. In haosul matinal, multe familii nu mai reusesc sa serveasca micul dejun impreuna. Unul din patru copii ajunge la scoala cu stomacul gol. 

O greseala cu urmari, deoarece copiii sunt in faza de crestere, iar nevoia de energie este cu atat mai mare dupa pauza nocturna de somn. Daca rezervele lor de energie nu sunt reinnoite dimineata, concentrarea si performanta vor avea de suferit.

Cum arata micul dejun perfect?

Un mic dejun sanatos trebuie sa includa:

• Produse lactate: lapte, iaurt, branza

• Produse din cereale: paine integrala, chifle, paine graham, paine de secara, fulgi integrali

• Fructe sau legume: morcovi, gulii, ridichi, ardei 

• Ocazional, un ou sau un continut mic de grasime, nu prea picant, in cantitati mici

• Dulce (numai in cantitati mici): fructe uscate, miere, crema de alune, gem sau miere

• Bauturi cum ar fi ceai de fructe, lapte sau cacao

De ce este calciul atat de important?

Specialistii recomanda ca micului dejun sa sustina alimentarea adecvata cu calciu, pentru o dezvoltare optima a copiilor. Atfel, pentru structura dintilor si oaselor, este recomandat un aport zilnic de calciu cuprins intre 900 si 1.200 miligrame pentru copiii de varsta scolara.

Calciul este prezent din plin in branzeturi si alte produse lactate. De exemplu, branza Emmentaler contine 1000 de miligrame de calciu in 100 de grame de produs. Si sortimentele mai putin grase cum ar fi Gouda, Edam etc. contin suficient de mult calciu.

Branza ca parte a unui mic dejun sanatos

In plus, branza contine mult magneziu, care indeplineste sarcini importante in functia nervilor si muschilor. Branza este, de asemenea, o sursa importanta de vitamine pentru organism, printre altele, vitaminele din grupul B necesare pentru controlul proceselor metabolice si crearea de celule noi.

Atunci cand copilul nu are pofta de mancare de dimineata

Atunci cand sarim peste masa de dimineata, gustarea de mai tarziu conduce adesea la „supraalimentare” sau la o selectie de alimente adesea foarte bogate caloric. Pe termen lung, acest obicei ne expune riscului de a deveni supraponderali. Un stomac prea plin poate fi insa o cauza de disconfort si de tulburari alimentare. 

Cei mofturosi nu ar trebui obligati sa manance, insa si cele mai mici schimbari in viata de familie de dimineata atrag dupa ele succese nesperate.

Parintii ar trebui sa reprezinte un model pentru cei mici: in loc sa bea doar o gura de cafea, expertii sugereaza sa isi faca timp pentru micul dejun impreuna cu copiii.

Cu cat este mai interesant micul dejun, cu atat prima masa a zilei va fi mai placuta. Un set de vesela colorat in culorile preferate ale copilului poate stimula senzatia de foame. La fel si varietatea din meniul pentru micul dejun.

Micul dejun si prima gustare ar trebui sa fie complementare. De regula, cu cat micul dejun de acasa este mai mic, cu atat gustarea de la scoala ar trebui sa fie mai satioasa.

Chiar si cei mici mananca mai intai cu ochiul. Prin urmare, gustarea pentru mic dejun trebuie sa fie ambalata intr-o cutie practica, astfel incat sa arate delicios chiar si dupa cateva ore.