https://www.alphega-farmacie.ro/campanii-de-preventie/vaccinare-hpv
Lifestyle si sanatatea femeii Lifestyle si sanatatea femeii

Ouăle de prepeliță – nutritive și gustoase

Anca Stănilă
de Anca Stănilă
Health Writer | 20 Dec. 2023
Ouăle de prepeliță – nutritive și gustoase

Ouăle de prepeliţă devin din ce în ce mai apreciate – şi nu întâmplător. Au un gust discret, similar cu cel al ouălor de găină, dar sunt mult mai mici – aproximativ o treime. Pentru dimensiunea lor, însă, sunt extrem de bogate de nutrienți, şi pot fi consumate în diferite moduri de preparare, la orice masă. O atenţie specială le vor acorda persoanele însărcinate şi cele cu alergie la proteinele din ouă.

Valori nutriţionale ale ouălor de prepeliţă

Un ou de prepeliţă furnizează organismului uman o parte semnificativă din necesarul zilnic de vitamine din grupul B: B12 şi B2 (câte 6% din DZR), B5 (3% din DZR), seleniu (5% din DZR), colină (4% din DZR), vitamina A, fosfor, fier, 1 gram de proteine, toate acestea alături de doar 14 calorii şi 1 gram de grăsimi. O porţie este de 3-4 de ouă de prepeliţă, echivalentul unui ou de găină.

Beneficii pentru sănătate a consumului de ouă de prepeliţă

Seleniul și riboflavina (B2) sunt nutrienți importanți care susţin transformarea macronutrienţilor din alimente în energie. De asemenea, seleniul ajută la asigurarea unei funcții sănătoase a tiroidei. Aceștia, alături de vitaminele A şi B, fosfor şi zinc, sunt parte integrantă a diferitelor funcții fiziologice, inclusiv reacțiile enzimatice, absorbţia nutrienţilor, hematopoieza și susținerea sistemului imunitar.

Ouăle de prepeliță conțin antioxidanți precum vitaminele A, E și seleniu, care contracarează stresul oxidativ și efectele cauzate de radicalii liberi. Antioxidanții sunt esențiali pentru reducerea riscului de boli cronice și pentru o stare generală de sănătate.

Colina joacă un rol în metabolismul lipidelor și în funcția hepatică, ajutând în prevenţia bolilor hepatice și menţinând sănătatea cardiovasculară. În plus, prezența vitaminelor B, în special B12, alături de colină, susține funcția cognitivă și sănătatea neurologică, reducând riscul de declin cognitiv și optimizând memoria.

Ouă de prepeliţă poşate, cu sparanghel şi iaurt

Ingrediente (pentru 2 porţii):

  • 8 ouă de prepeliţă
  • 1 legătură de sparanghel
  • 1 iaurt cremos mic
  • 2 linguri de mărar tocat
  • Sare, piper, ulei de măsline, oţet

Preparare:

Puneţi la fiert apă cu 2 linguri de oţet, într-o cratiţă mică. Atunci când începe să fiarbă, daţi focul la mic, spargeţi ouăle de prepeliţă şi daţi-le drumul, cu atenţie, în apa fierbinte. Le lăsaţi să fiarbă 2-3 minute, apoi le scoateţi pe o farfurie şi le stropiţi cu puţin ulei de măsline. În paralel, fierbeţi sau coaceţi la cuptor sparanghelul, până devine moale. Amestecaţi iaurt cu mărar, puţin piper şi sare. Asamblaţi pe o farfurie întinsă astfel: sparanghel, ouă, dressing de iaurt şi puţin ulei de măsline. Poftă bună!

Anca Stănilă
Anca Stănilă
Health Writer

Anca este Health Writer, cu o experienţă de peste 4 ani în scriere de materiale despre sănătate, wellbeing şi fitness şi certificare în Medical Writing şi Inteligenţă Artificială. A absolvit Facultatea de Sociologie şi Asistență Socială, cu specializarea în Comunicare şi Opinie Publică. Se ghidează după principii de viaţă sănătoasă şi bunăstare fizică şi mentală. Colaborează cu Alphega Farmacie din anul 2019, este freelancer, pasionată de scris, călătorii, romane filozofice, utopii și fantasy.

Comunități