https://www.alphega-farmacie.ro/campanii-de-preventie/vaccinare-hpv
Lifestyle si sanatatea femeii Lifestyle si sanatatea femeii

Exercițiile Kegel - beneficiile tonifierii pelvine

Anca Stănilă
de Anca Stănilă
Health Writer | 23 Mar. 2023
Exercițiile Kegel - beneficiile tonifierii pelvine

Exerciţiile Kegel reprezintă un set simplu şi discret de exerciţii pe care le puteţi efectua oriunde aţi fi, pentru tonifierea musculaturii pelvine. În plus, exerciţiile Kegel au o serie de beneficii atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi, putând fi practicate indiferent de vârstă şi de condiţia fizică.

Muşchii pelvieni susţin organele genitale, vezica urinară şi intestinele. Atunci când aceştia slăbesc, ca urmare a sarcinii, a intervenţiilor chirurgicale locale, a creşterii în greutate sau a înaintării în vârstă, pot apărea simtome precum incontinenţa urinară sau fecală şi disfuncţii sexuale, iar în cazuri severe se ajunge la prolapsul organelor pelvine. 

Exerciţiile Kegel – cum se fac

Atât femeile, cât şi bărbaţii pot identifica musculatura pelvină încordând şi relaxând muşchii uretrali în timpul urinării, respectiv pe cei anali în timpul defecării. O altă zonă importantă este cea a musculaturii vaginale, pe care femeile o pot încorda şi relaxa independent de cea anală. Odată ce aţi găsit muşchii pelvini, încordaţi întregul set pelvin, menţineţi pentru 3 secunde, eliberaţi timp de 3 secunde şi repetaţi setul de câteva ori pentru acomodarea cu noile senzaţii.  

Atenţie, în timpul exerciţiilor nu încordaţi muşchii fesieri, ai coapselor sau abdominali – acest lucru poate pune presiune şi împinge înspre exterior planşeul pelvian, fapt contraindicat în procesul de tonifiere. De asemenea, exerciţiile nu se vor efectua în timpul urinării şi defecării.

Pentru rezultate observabile în aproximativ 10-12 săptămâni, atât femeile, cât şi bărbaţii pot repeta exerciţiul în seturi de câte 10-15 repetări, crescând timpul de încordare şi relaxare până la 6-10 secunde, de 2-3 ori pe zi.

Beneficiile exerciţiilor Kegel pentru femei

  • tonifiază mușchii pelvieni, ce susțin uterul, vezica urinară şi intestinele, prevenind prolapsul pelvian; 
  • previn incontinența urinară, fecală şi a gazelor intestinale;
  • îmbunătățesc circulația sângelui către planşeul pelvian și vagin, util în excitare și lubrifiere, ameliorând funcţia şi plăcerea sexuală.

Beneficiile exerciţiilor Kegel pentru bărbaţi

  • bărbaţii care au suferit o operaţie de prostată pot beneficia de un control mai bun al funcţiei urinare, fecale şi al gazelor intestinale; 
  • ajută în prevenţia incontineţei de stres;
  • fac parte din tratamentul pentru disfuncţia erectilă, optimizând controlul erectil;
  • pot îmbunătăţi funcţiile sexuale, controlul ejaculării şi intensitatea orgasmului în mod special la bărbaţii care suferă de prostatită cronică sau sindrom dureros pelvin.

Pentru beneficii pe termen lung, exerciţiile Kegel pot fi integrate în rutina zilnică de îngrijire şi sănătate. 

Anca Stănilă
Anca Stănilă
Health Writer

Anca este Health Writer, cu o experienţă de peste 4 ani în scriere de materiale despre sănătate, wellbeing şi fitness şi certificare în Medical Writing şi Inteligenţă Artificială. A absolvit Facultatea de Sociologie şi Asistență Socială, cu specializarea în Comunicare şi Opinie Publică. Se ghidează după principii de viaţă sănătoasă şi bunăstare fizică şi mentală. Colaborează cu Alphega Farmacie din anul 2019, este freelancer, pasionată de scris, călătorii, romane filozofice, utopii și fantasy.

Comunități