https://www.alphega-farmacie.ro/campanii-de-preventie/vaccinare-hpv
Lifestyle si sanatatea femeii Lifestyle si sanatatea femeii

De ce sunt semințele de chia atât de sănătoase?

14 Jun. 2016
De ce sunt semințele de chia atât de sănătoase?

Semințele chia au valoarea nutritivă semnificativă, multe fibre vegetale și o multitudine de rețete în care pot fi folosite, constituind un supliment ideal pentru o alimentație echilibrată. Datorită efectului benefic pe care îl au asupra sănătății, semințele chia sunt considerate un super aliment. Efectul energizant și sățios al acestor semințe sănătoase este cunoscut de mai bine de câteva sute de ani. Semințele bogate în proteine ale plantei chia, membră a familiei lamiaceae, originară din America Centrala și de Sud, erau folosite în alimentație încă din vremea mayașilor. 

De ce sunt semințele de chia atât de sănătoase?

Semințele de chia sunt bogate nu doar în vitamine ci și în celule pline de antioxidanți. Cantitatea de proteine este de doua ori mai mare decât în cazul altor cereale, astfel că reprezintă o sursă mare de energie și de proteine, fiind foarte apreciată în rândul veganilor. În plus, semințele de chia ne surprind și prin conținutul mare de minerale. Spre exemplu, conțin de cinci ori mai mult calciu decât laptele. Pe lângă calciu, conțin și potasiu, magneziu, fosfor, fier, zinc, cupru și bor. Aceste minerale sunt esențiale pentru structura scheletului, pentru întărirea sistemului imunitar și pentru stimularea metabolismului.

Semințele de chia sunt bogate în acizi grași omega-3- și omega-6, în raport ideal de 3:1. Consumul de semințe chia creste capacitate de concentrare, funcționarea inimii și a vaselor de sânge. La acestea se adaugă un conținut semnificativ de fibre vegetale care detoxifica organismul. În plus, semințele de chia scad nivelul de colesterol din sânge și ajuta în lupta împotrivă kilogramelor în plus. 

Pierdeți kilogramele în plus cu ajutorul semințelor chia 

Semințele de chia constituie o sursă importantă de nutrienți în condițiile unei valori calorice reduse. Ca urmare a cantității importante de fibre vegetale, după ce sunt consumate semințele chia absorb lichidele din stomac și conferă o stare de sațietate pentru o perioada mai lunga de timp. Este important să consumați o cantitate suficientă de apa împreună cu semințele chia. Ulterior semințele chia stimulează digestia și au efect detoxifiant. 

În plus, fibrele vegetale solubile încetinesc descompunerea carbohidraților în zahăr, astfel că asigură cantitatea necesară de energie pentru sânge, pentru o perioadă mai lungă de timp. Puteți evita astfel atacurile de foame și reglați nivelul glicemiei din sânge. 

Aceste efect este benefic nu doar în cazul dietelor, ci și pentru diabetici și sportivi, sporind rezistența. Combinația consumului de semințe chia cu sportul este ideală pentru creșterea masei musculare. 

Exista efecte secundare în urma consumului de semințe chia? 

Consumul de semințe chia scade tensiunea arterială și subțiază sângele. Pentru a evita orice riscuri pentru sănătate, persoanele care urmează un tratament pentru hipertensiune arterială sau subțierea sângelui, înainte de prima consumare a semințelor chia se recomandă să consulte un medic nutriționist sau fitoterapeut. 

Sporadic s-au observat reacții alergice, în cazul consumului excesiv de chia. Chiar și balonare și diaree au fost raportate după un consum mai mare de semințe chia. 

Prin urmare, cantitatea zilnică recomandată este de 15 grame. 

Rețete 

Semințele de chia sunt neutre d.p.d.v al gustului și pot fi consumate în stare cruda alaturi de o porție de musli, iaurt, salata etc. Făina obținută din semințele chia nu conține gluten și poate fi folosită cu succes în prepararea de pâine sau prăjitură. Sunt foarte apreciate și băuturile de tip shake, smoothies sau budincă obținute din semințele chia. Pentru pregătirea unei budinci chia, amestecați două linguri de semințe cu 200 mililitri de lapte de soia sau migdale și lăsați amestecul în frigider peste noapte. Adăugați alune, fulgi de cocos sau fructe din compot după gust. 

Rețeta de bază pentru băuturi conține un gel obținut dintr-un amestec de semințe și cantitatea dublă de apa, lăsat la înmuiat cel puțin 10 minute. Adăugați 2 linguri din gelul obținut într-un pahar cu suc de fructe și obțineți un preparat sățios, ideal pentru micul dejun. 

Unde putem cumpăra semințele de chia? 

Semințele de chia pot fi procurate din magazine naturiste, plafare, drogherii sau online. Sigiliul bio asigură lipsa pesticidelor în cultura plantei. Semințele pot fi păstrate fără probleme timp de câțiva ani. Există sortimente de semințe chia negre și albe, la fel de sănătoase și cu valori nutritive identice.

Comunități