https://www.alphega-farmacie.ro/campanii-de-preventie/vaccinare-hpv
Lifestyle si sanatatea femeii Lifestyle si sanatatea femeii

10 măsuri cu efect calmant...

24 Nov. 2014
10 măsuri cu efect calmant...

Este normal să ne enervăm din când în când. Deseori sunt doar nimicuri care reușesc să ne scoată din minți și care de cele mai multe ori nu merită intensitatea nervilor. Din păcate, supărarea și furia sunt emoții greu de controlat. Iată câteva metode prin care puteți încerca să țineți furia sub control, fapt important în primul rând pentru sănătatea dvs., deoarece persoanele care se enervează des suferă de cele mai multe ori de tensiune arterială și colesterol ridicat. Cu cele 10 sfaturi prezentate mai jos, veți reuși să depășiți situațiile concrete și să vă mențineți calmul.

1. Respirați

Atunci când simțiți că urmează să vă înfuriați, respirați. Deși vechi de când lumea, acest truc chiar ajută. Cea mai recomandată metodă este 4-6-8: Inspirați adânc numărând până la 4, mențineți aerul în plămâni numărând până la 6 și expirați, numărând până la 8. Repetați exercițiul de cel puțin patru ori. O altă metodă este număratul până la 10. Furia încă nu a trecut și nici problema nu este încă rezolvată – însă evitați o reacție colerică pe care o veți regreta ulterior.

2. Detașarea

Chiar dacă vă vine greu în momentul respectiv, încercați să vă detașați și să priviți situația din exterior: chiar merită să vă înfuriați? Nu cumva este vorba de o neînțelegere? Nu există o soluție simplă pentru problemă? Detașându-vă, aceste probleme vor primi răspuns de la sine. De cele mai multe ori, aceste situații nu sunt atât de grave și chiar nu merită să vă ieșiți din fire.

3. Nu așezați supărarea în mijlocul atenției

Desigur, nu trebuie să suprimați furia însă nici nu trebuie să o așezați în mijlocul atenției. Veți fi mereu conștienți de situație și îi veți acorda mai multă atenție decât merită. Dacă este necesar, înfuriați-vă și apoi calmați-vă. Urletele și trântitul ușilor nu ajută la depășirea stării de nervi. Încercați să vă imaginați furia ca pe un nor. Simțiți că este prezent și în același timp că vă depășește.

4. Sunați un prieten

Atunci când v-ați enervat atât de tare încât trebuie să vă descărcați, sunați un prieten apropiat. Discutați, vă veți simți mai bine pe urmă. În plus, prietenii sunt buni deoarece pot relativiza situația. Poate ați exagerat în reacție, iar situația nu este atât de gravă cum ați crezut. După un dialog cu o persoană apropiată vă veți simți cu siguranță mai bine.

5. Detensionare

În cazul în care v-ați înfuriat, trebuie să faceți ceva să vă liniștiți. De cele mai multe ori, mișcarea este cel mai bun remediu pentru a scăpa de starea de nervozitate. Mișcarea vă va ajuta să scăpați de hormonii de stres, sprijinind producția de hormoni de fericire. De aceea, este benefică o plimbare în pauza de prânz sau o tură de alergare seara. Zumba și Squash sunt ideale pentru a scăpa rapid de stările de nervozitate.

6. Meditați

Dacă simțiți că vă înfuriați des, ar trebui să vă gândiți să apelați la meditație. Zece minute de antrenament zilnic sunt suficiente pentru a ajuta creierul să se liniștească în câteva secunde, chiar și în situațiile foarte tensionate. Iată un exercițiu pe care îl puteți practica: așezați-vă într-o poziție comodă, închideți ochii și acordați atenție respirației. Simțiți cum aerul intră și iese din corp. Mențineți-vă concentrația și încercați să nu lăsați gândurile să vă zboare. Data viitoare când se va mai ivi o situație tensionată, veți știi cum să vă calmați!

7. Condimentare

Indiferent de cât de furioși sunteți, trebuie să rețineți că în general, starea de tensiune poate fi depășită printr-un stimul mai puternic. Fenomenul este cunoscut din alte aspecte cotidiene: spre exemplu, în cazul pișcăturilor de țânțar: senzația de mâncărime poate fi depășită de durerea scărpinării. Pentru a depăși starea tensionată, încercați să mâncați o bomboană cu ghimbir sau să mușcați dintr-un ardei iute. Avantajul bomboanei: puteți să păstrați oricând câteva la îndemână, în poșetă sau în sertarul biroului.

8. Râdeți

Chiar dacă ați reușit să vă enervați – încercați să radeți, oricât de ciudat ar suna, metoda vă poate ajuta. Prin conexiunea realizată între creier și musculatura feței, nu râdem doar atunci când ne simțim bine, ci starea noastră se ameliorează atunci când zâmbim. În plus, râsul ne ajută să scăpăm de stres, tensiunea arterială scade, sistemul imunitar se fortifică. Râsul are efecte pozitive în orice situație!

9. Evitați să vă comparați

De multe ori reușim să ne enervăm și doar printr-o simplă comparație cu ceilalți: colegul de muncă are un salariu mai mare, vecinul conduce o mașină mai bună, prietenul are o iubită mai atrăgătoare. Încetați să vă mai comparați cu ceilalți! Cel mai bine ar fi să vă analizați propria situație: sunteți nervos pentru că celuilalt îi merge mai bine sau pentru că situația dvs. curentă vă nemulțumește cu adevărat? În cazul acesta, a sosit timpul să vă suflecați mânecile și să faceți o schimbare. Daca însă vă deranjează doar comparația, ar trebui să priviți mai mult la dvs. și să vă bucurați de ce aveți.

10. Stabiliți o mantră personală

Mantrele ne pot ajuta să găsim stările de liniște, să atingem o stare de echilibru, să depășim mai ușor situațiile tensionate sau chiar să evităm apariția acestora. Stabiliți o frază care să vă liniștească în momentele extreme, iar atunci când simțiți că vă enervați, puteți repeta această propoziție în gând. Iată câteva exemple „Nu merită, nu merită, nu merită …“ sau „Sunt calm, sunt calm, sunt calm …“. Realizați propria mantră cu care să depășiți situațiile tensionate!

Comunități