Alimentația în depresie

Alimentația în depresie

Alimentația este de mare ajutor în combaterea depresiei. Suntem ceea ce mâncăm, nu-i așa?! Tocmai de aceea trebuie să fim foarte atenți la regimul nostru alimentar. Natura este aliatul nostru în menținerea sănătății. Trebuie doar să ne asigurăm că o folosim în interesul nostru.

O hrană sănătoasă, cu alimente bio, nerafinate și neaditivate, bogată în legume, zarzavaturi, fructe, semințe și pește ajută foarte mult în prevenirea și controlul depresiei. Acest fapt a fost demonstrat și prin studii științifice, care au certificat ca acest tip de alimentație, numită și alimentație de tip mediteraneean, reduce riscul de depresie cu până la 30%.

Pentru o stare psihică bună, specialiștii în nutriție recomandă, de asemenea, o alimentație cu mai puţină carne şi alimente procesate, fără aditivi chimici, fără băuturi carbogazoase, fără stimulente ale sistemului nervos – cafeaua, tutunul, alcoolul, ceaiul negru, dulciurile în exces, energizantele chimice.

Dintre alimentele sănătoase, printre cele care contribuie la dispariția stărilor de epuizare și la îmbunătățirea stării emoționale se numără: vanilia, cacao, peștele, țelina, varza, sparanghelul, orezul brun, fructele de pădure, semințele de susan, usturoiul, semințele crude de floarea-soarelui, migdalele crude și avocado.

Produsele stupului - mierea, polenul de albine şi lăptişorul de matcă - sunt foarte eficiente în prevenirea și tratarea  depresiei. O cură de 3 luni, cu 7-15 grame de polen și 1-2 linguri de miere pe zi, are ca efect - în peste 60% din cazuri - ameliorarea simţitoare a stării emoţionale.

De asemenea, plantele medicinale sunt şi ele de un real folos în echilibrarea emoţională. Cele mai cunoscute plante medicinale și cel mai des recomandate de specialiștii în fitoterapie în cazul depresiei sunt: sunătoarea (Hypericum perforatum), busuiocul (Ocimum basilicum), salvia (Salvia officinalis), roinița (Melissa  officinalis), isopul (Hysopus officinale), rozmarinul (Rozmarinus officinalis), Rhodiola rosea, ginsengul (Panax ginseng, Panax quinquefolius, Panax japonicus).

Aceste plante sunt folosite simple sau în diferite combinații, sub formă de pulberi, ceaiuri sau tincturi.

Înainte de a începe un tratament cu plante medicinale este indicat să consultați un specialist, mai ales dacă dispoziția depresivă este gravă și de lungă durată.