https://www.alphega-farmacie.ro/campanii-de-preventie/vaccinare-hpv
Lifestyle si sanatatea femeii Lifestyle si sanatatea femeii

Cum previi diareea de călătorie?

Anca Stănilă
de Anca Stănilă
Health Writer | 04 Oct. 2022
Cum previi diareea de călătorie?

Călătoriile în ţări exotice sau în zone unde practicile sanitare sunt mai puţin riguroase decât standardul cu care suntem obişnuiţi pot determina episoade de infecţii gastrointestinale, manifestate prin scaune moi şi dese, crampe abdominale, vărsături, febră şi deshidratare. Ce este de făcut pentru a preveni diareea călătorului?

Cauze şi factori de risc în diaree

Infectarea cu bacterii (E. coli, salmonela, holera, Campylobacter jejuni), virusurile (rotavirus, norovirus sau astrovirus) şi paraziţii intestinali (giardia, Cyclospora sau Cryptosporidium) reprezintă cauze ale diareei, ce pot afecta persoanele care călătoresc în ţări tropicale cu o climă umedă, în zone aglomerate cu condiţii precare de igienă. 

Consumul de alimente nespălate, carne şi produse din carne netratată termic, băutul apei din râuri şi lacuri, neutilizarea măştii de protecţie în zone foarte aglomerate din ţări în curs de dezvoltare, unde nivelul de igienă este unul scăzut, constituie factori de risc pentru infectarea cu patogeni. Alte persoane infectate pot transmite boala prin atingerea fecalelor, a vomei sau a suprafeţelor de contact comune, fără a se fi igienizat pe mâini. 

Preveniţi diareea călătorului

Chiar dacă episoadele de diaree se pot ameliora, în general, după 2-3 zile, acestea pot dura şi până la 7 zile sau chiar mai mult, în cazul infecţiei cu paraziţi. Aşadar, pentru a nu vă strica vacanţa şi a nu vă pune viaţa în pericol, iată ce măsuri puteţi lua:

  • Purtaţi mască de protecţie în zone aglomerate şi în ţări în curs de dezvoltare;
  • Spălaţi mâinile cu apă şi săpun sau dezinfectaţi-le frevcent, în special după ce aţi utilizat toaleta, aţi interacţionat cu animale domestice sau cu obiecte atinse frecvent de alte persoane, şi înainte de a mânca;
  • Spălaţi temeinic fructele şi legumele proaspete, chiar şi mixurile de salate din pungile disponibile în supermarket;
  • La restaurant, comandaţi carnea – şi alte feluri de mâncare cu preparare termică – bine preparată, oricât ar fi de apetisantă o friptură în sânge, şi refuzaţi băuturile cu gheaţă – poate conţine patogeni;
  • La micul dejun, alegeţi ouă fierte pentru cel puţin 5 minute, sau prăjite bine;
  • În drumeţii, luaţi apă plată sau filtrată şi informaţi-vă despre sursele naturale de apă (izvoare) sigure, necontaminate;
  • Nu beţi, nu spălaţi fructe şi legume, corpul sau mâinile cu apă din lacuri, râuri, fântâni sau alte locuri marcate cu simbolul pentru „apă nepotabilă”;
  • Evitaţi înotul în locuri publice, cu măsuri precare de igienă;
  • Luaţi, în călătorii, tablete pentru purificarea apei din surse naturale şi de la robinet;
  • Verificaţi lista de vaccinuri necesare împotriva patogenilor existenţi în anumite ţări ale lumii, şi imunizaţi-vă înainte de a călători.
Anca Stănilă
Anca Stănilă
Health Writer

Anca este Health Writer, cu o experienţă de peste 4 ani în scriere de materiale despre sănătate, wellbeing şi fitness şi certificare în Medical Writing şi Inteligenţă Artificială. A absolvit Facultatea de Sociologie şi Asistență Socială, cu specializarea în Comunicare şi Opinie Publică. Se ghidează după principii de viaţă sănătoasă şi bunăstare fizică şi mentală. Colaborează cu Alphega Farmacie din anul 2019, este freelancer, pasionată de scris, călătorii, romane filozofice, utopii și fantasy.

Comunități