Greseli frecvente in raceala

Greseli frecvente in raceala

Atunci când suntem rӑciţi sau avem simptome specifice infecţiilor respiratorii superioare, ne dorim o însӑnӑtoşire cât mai rapidӑ şi acţionӑm în acest sens. Din pӑcate, extrem de frecvent, oamenii fac o serie de greşeli care pot duce la rӑspândirea viralӑ sau chiar la înrӑutӑţirea stӑrii generale.

  • Vӑ menţineţi acelaşi ritm de viaţӑ. În timpul bolii, organismul direcţioneazӑ energia disponibilӑ cӑtre lupta cu virusul şi nu poate susţine acelaşi stil de viaţӑ ca înainte. Aşadar, oferiţi-vӑ mai mult timp pentru odihnӑ, prin concediu medical sau pauzӑ de la şcoalӑ. Astfel, veţi putea acorda mai multӑ atenţie tratӑrii infecţiei respiratorii, protejându-vӑ colegii şi apropiaţii de contactul direct şi o eventualӑ contagiune. Veţi avea ocazia sӑ dormiţi mai mult, permiţând organismului sӑ se vindece.  
  • Ignoraţi simptomele severe. Atunci când suferim de viroze sau rӑceli uşoare, acestea pot trece cu remedii naturale şi tratamente simptomatice. Dacӑ, însӑ, simptomele includ dureri musculare şi de cap, temperaturӑ ridicatӑ, tuse uscatӑ, este foarte probabil sӑ fie necesarӑ o evaluare medicalӑ şi un tratament antiviral adecvat.    
  • Vӑ trataţi exclusiv cu medicamente. În timpul unei viroze respiratorii ne bazӑm pe antiinflamatoare şi decongestionante nazale, însӑ acestea nu sunt suficiente. Hidrataţi-vӑ! Beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi: apӑ, ceaiuri şi supe slabe calde, limonadӑ şi sucuri proaspӑt stoarse. Acestea ajutӑ la decongestionare prin fludificarea secreţiilor nazale, amelioreazӑ tusea şi durerea în gât şi vӑ conferӑ o stare mai bunӑ. Asiguraţi necesarul de nutrienţi, vitaminele C şi D şi minerale! O alimentaţie variatӑ, bazatӑ pe fructe şi legume proaspete susţine sistemul imunitar în lupta cu virusul.
  • Sunteţi sedentari. Atunci când suntem rӑciţi avem tendinţa de a sta în pat sau de a face cât mai puţin efort. Aerul proaspӑt şi exercițiile fizice uşoare: plimbӑri în naturӑ, aerobic sau gimnasticӑ la domiciliu, favorizeazӑ producţia de dopaminӑ - hormon al fericirii, precum şi de melatoninӑ – hormon al somnului. Aşadar aerisiţi bine încӑperile şi alegeţi sӑ petreceţi timpul şi în aer liber, atunci când starea fizicӑ vӑ permite, pentru a vӑ îmbunӑtӑţi starea de spirit şi a vӑ ajuta organismul sӑ se odihneascӑ mai bine.
  • Vӑ stresaţi. Producţia de cortizol, hormon al stresului, provoacӑ inflamaţie şi scade capacitatea sistemului imunitar de a produce celule albe. Faceți un efort pentru a vă concentra pe relaxare și recuperare: citiţi ceva plӑcut, ascultaţi muzicӑ relaxantӑ, îngrijiţi plantele din casӑ sau de afarӑ, dacӑ vremea permite.