Exercitii pentru articulatii fara dureri

Exercitii pentru articulatii fara dureri

Durerea articulară, inflamaţia şi rigiditatea în mişcӑri, alӑturi de o stare constantӑ de obosealӑ sunt semne ale unei posibile artrite reumatoide (RA), cu impact negativ asupra calitӑţii vieţii. Existӑ, însӑ, o serie de exerciţii care vă pot ameliora simptomele şi reda mobilitatea.

Plimbӑrile

Reprezintӑ un tip de mişcare fizicӑ uşoarӑ, ce poate fi adaptatӑ în funcţie de starea de spirit, de locul sau gradul durerii. Mersul pe jos contribuie la scӑderea în greutate şi la menţinerea unui tonus muscular bun, mai ales atunci când sunt antrenate şi grupele de muşchi din partea superioarӑ a corpului, prin exerciţii de rotiri ale braţelor sau trunchiului. Mersul poate menţine sӑnӑtatea inimii şi densitatea osoasӑ.

Înotul

Apa este un mediu bun pentru exerciţiile uşoare de aerobic şi înot, întrucât susţine greutatea corpului şi conferӑ alinare articulaţiilor. În plus, înotul contribuie la îmbunӑtӑţirea stӑrii de bine, a calitӑţii somnului şi a sӑnӑtӑţii generale.

Yoga şi Tai chi

Artrita reumatoidӑ poate afecta simţul de coordonare, echilibru şi postura corpului. Genunchii par cӑ nu mai rӑspund la comenzi şi uneori cedeazӑ. Aşadar, atât yoga, cât şi forma uşoarӑ de arte marţiale Tai chi, contribuie la o mai bunӑ conştientizare a poziţiei corpului, prin acţionarea în mod special a articulaţiilor şi întinderea musculaturii, producând o stare de relaxare şi o mai bunӑ flexibilitate a articulaţiilor.

Exerciţii de forţӑ

Exerciţiile pentru întӑrirea musculaturii de tipul ridicӑrii de mici greutӑţi sau a celor cu benzi elastice, combinate cu aerobic uşor contribuie la menţinerea masei musculare, mai ales atunci când, dupӑ vârsta de 70 de ani aceasta începe sӑ scadӑ. Aerobicul poate îmbunӑtӑţi rezistenţa musculaturii şi capacitatea de susţinere a greutӑţii corporale. 

Ciclism

Ciclismul este o formӑ de mişcare ce nu pune foarte mare presiune pe articulaţii, iar mişcarea oscilatorie poate ameliora durerile provocate de artrita reumatoidӑ. În acelaşi timp, existӑ riscul de cӑdere, prin pierderea echilibrului, aşadar este necesarӑ o bunӑ stabilitate a bicicletei, iar dacӑ nu ştiţi sӑ mergeţi cu bicicleta, utilizaţi doar echipamente medicale ce pot fi ajustate şi au o bazӑ solidӑ.

Mişcarea fizicӑ este esenţialӑ pentru sӑnӑtatea aparatului muscoloscheletal, pentru a vӑ conferi energie pe parcursul zilei şi o stare de bine, pentru controlul greutӑții şi îmbunӑtӑţirea echilibrului, în timp ce sedentarismul va înrӑutӑţi simptomele atritei. Discutaţi cu medicul dumneavoastrӑ şi stabiliţi împreunӑ un program de activitӑţi adaptat condiţiei dumneavoastrӑ fizice.