https://comanda.alphega-farmacie.ro/primavara
Lifestyle si sanatatea femeii Lifestyle si sanatatea femeii

Cum să-ți crești rezistența organismului

Dr. Mariana Olingheru
de Dr. Mariana Olingheru
Medic specialist Medicină de Familie, Specialist în Fitoterapie și Apiterapie | 23 Mar. 2023
Cum să-ți crești rezistența organismului

Rezistența la infecții a organismului este dată de imunitate

• Imunitatea are un rol esențial în păstrarea sănătății organismului. Sistemul imunitar este unul complex, format din țesuturi, celule și proteine care protejează organismul împotriva bolilor. Este implicat în îndepărtarea sau distrugerea corpurilor străine dăunătoare sănătății, pătrunse în organism (virusuri, bacterii, ciuperci, toxine, veninuri, etc.), cât și în distrugerea unor structuri proprii alterate (celule tumorale, celule moarte, celule cu diverse anomalii).

• Protecția împotriva microbilor și rezistența la infecții a organismului este determinată de starea sistemului imunitar. Un sistem imunitar puternic oprește milioanele de microbi cu care organismul vine în contact permanent.

Ce duce la un sistem imunitar slăbit?

• Sistemul imunitar poate fi slăbit de lipsa unor substanțe nutritive, de o alimentație dezechilibrată, de solicitările fizice și psihice, lipsa somnului, lipsa activității fizice, poluarea mediului, înaintarea în vârstă.

• Alimentația fast food, grăsimile nesănătoase, zahărul şi dulciurile rafinate, carnea procesată, produsele de patiserie, aditivii alimentari determină acumularea de substanțe nocive în organism și slăbirea capacității de apărare naturală. 

• Hormonii de stres secretați în exces dezechilibrează sistemul imunitar și predispun organismul la infecții și alte afecțiuni. S-a constatat că răceala și gripa apar mai frecvent în perioadele de stres, în condiții de alimentație nesănătoasă, sedentarism sau lipsă de odihnă.

• Activitatea sistemului imunitar scade foarte mult pe măsură ce înaintăm în vârstă. Vârstnicii sunt mai predispuși la infecții respiratorii decât restul populației. 

Scăderea imunității favorizează apariția infecțiilor

• Sistemul imunitar este cel care apără organismul de agresiunea microbilor. Scăderea imunității atrage după sine creșterea frecvenței infecțiilor. Susținerea și întărirea imunității sunt măsuri importante atât pentru prevenirea bolilor, cât și pentru vindecarea mai rapidă a acestora.

Remedii naturale pentru creșterea rezistenței organismului

• Mierea de albine a fost prima substanță dulce folosită de om. Mierea conține zaharuri de înaltă calitate, dar și fermenți, enzime, săruri minerale și vitamine. 

Mierea de albine are calități nutritive excelente, iar în urma studiilor s-a demonstrat că are și multiple acțiuni terapeutice. Este recomandată pentru profilaxia infecțiilor respiratorii datorită efectului hrănitor, stimulent imunitar și antimicrobian.

• Fructele de cătină constituie cea mai bogată sursă naturală de vitamina A, vitamina E, carotenoizi și flavonoizi. Cătina conține și cantități mari de vitamina C, vitaminele din grupul B, K, F şi P, acizi grași esențiali și fitosteroli, zaharuri, acizi organici, pectine, flavonoide, proteine și săruri minerale (fosfor, calciu, magneziu, potasiu, sodiu, fier). Cătina este folosită ca aliment și ca medicament. Are proprietăți terapeutice multiple, cele mai importante fiind cele antioxidante, antitumorale, antianemice, antiaterosclerotice. 

Prin faptul că întărește capacitatea de apărare a organismului și susține procesele biologice normale, acestea sunt recomandate atât în prevenirea, cât și în tratarea infecțiilor respiratorii.

• Propolisul este un produs al stupului pe care albinele îl pregătesc pentru apărarea împotriva microbilor, mucegaiurilor sau a altor intruși. Acesta conține un amestec de substanțe valoroase în terapie: flavonoide, acid ferulic, ceruri, aminoacizi, fermenți, enzime, minerale (siliciu, magneziu, cupru, fier, aur, calciu), substanțe antibiotice, rășini, acizi aromatici. 

Are efecte terapeutice extraordinare imunostimulente, antioxidante, antiinflamatoare, antipiretice, antibacteriene, antivirale, prevenind și tratând eficient infecțiile respiratorii.

Cum poți să-ți crești imunitatea?

  • Alege o hrană sănătoasă, neprocesată, nerafinată, fără aditivi alimentari și fără organisme modificate genetic.
  • Nu consuma zahăr și dulciuri rafinate.
  • Evită stresul și îngrijorarea.
  • Respectă un program echilibrat de muncă și relaxare.
  • Dormi 8 ore pe noapte.
  • Fii activ! Este important să ai în fiecare zi activitate fizică.
Dr. Mariana Olingheru
Dr. Mariana Olingheru
Medic specialist Medicină de Familie, Specialist în Fitoterapie și Apiterapie

Comunități