Remedii pentru pleoape inflamate

Remedii pentru pleoape inflamate

Inflamaţia pleoapelor este un semn al retenţiei de apӑ în organism, un simptom comun al alergiilor sezoniere, ori o reacţie adversӑ a fumatului, consumului de alcool şi a lipsei somnului, ori a anumitor medicamente. Dacӑ observaţi dimineaţa cӑ aveţi zona din jurul ochilor umflatӑ, iatӑ ce puteţi face pentru a remedia rapid situaţia.

  1. Compresele reci ţinute cel puţin 10 minute pe ochi au efect astringent asupra vaselor sangvine capilare, scӑzând inflamaţia. Pentru un efect rӑcoritor, le puteţi ţine un timp la frigider sau chiar la congelator.
  2. Hidratarea optimӑ va ajuta celulele corpului sӑ elibereze apa reţinutӑ, aşadar, dimineaţa beţi cel puţin un pahar cu apӑ pentru a ajuta în drenarea apei din ţesuturi.
  3. Teina conţinutӑ de ceaiul negru şi de cel verde este un antiinflamator puternic, având efect asupra inflamaţiei pleaopelor. Utilizaţi plicuri cu ceai negru sau verde, înmuiate în apӑ caldӑ şi rӑcite ulterior, pe post de comprese, pentru 5-10 minute.
  4. Castravetele are, de asemenea, proprietӑţi antiinflamatoare. Tӑiaţi câte douӑ felii de jumӑtate de centimetru grosime, pe care le puteţi aplica pe ochi, stând întinşi. Sunt rӑcoritoare şi vӑ vor conferi o stare de relaxare şi de bine.

Evitaţi formarea edemelor de la nivelul pleoapelor

-          Reduceţi consumul de sare. Sarea favorizeazӑ retenţia de lichide în organism, provocând hipertensiune arterialӑ, umflarea picioarelor, a gleznelor şi a feţei.

-          Faceţi mişcare. Activitatea fizicӑ efectuatӑ zilnic susţine drenajul lichidelor şi eliminarea toxinelor din organism, reducând inflamaţia. De asemenea, cel puţin 30 de minute de mişcare suţinutӑ pe zi vӑ vor ajuta sӑ menţineţi o greutate corporalӑ normalӑ.

-          Reduceţi consumul de alcool. Alcoolul are efect inflamator şi diuretic, favorizând inflamaţia la nivelul feţei, al abdomenului şi al picioarelor.

-          Consumaţi alimente bogate în substanţe antioxidante şi antiinflamatoare, precum fructe, legume, frunze verzi, turmeric, ghimbir şi ceai verde, dar şi produse cu un conţinut ridicat de animoacizi şi acizi graşi esenţiali Omega 3 şi Omega 6: somon, sardine, nuci şi alţi sâmburi cruzi.

-          Încercaţi sӑ dormiţi cel puţin 7-8 ore pe noapte, preferabil utilizând o pernӑ pentru a susţine capul mai sus decât nivelul inimii.

-          Evitaţi alergenii: purificaţi aerul din dormitor, aspiraţi şi schimbaţi des lenjeria de pat, eliminaţi sporii de mucegai şi îndepӑrtaţi animalele de companie din camera în care dormiţi. Curӑţaţi cӑile respiratorii cu spray pe bazӑ de apӑ salinӑ şi, la nevoie, apelaţi la ajutorul antihistaminicelor.