Farmacistul Alphega, farmacistul familiei tale! Nr. 1



Farmacistul Alphega, farmacistul familiei tale! Nr. 1

1. Ce reprezintă profesia de farmacist pentru dvs şi ce v-a inspirat să optaţi pentru ea?

Pentru mine, profesia de farmacist e mai mult decât o meserie, e posibilitatea de a putea ajuta zilnic pe aproapele nostru care este ȋn suferinţă. Ȋntotdeauna am avut aplecarea spre a-mi ajuta semenii, iar meseria de farmacist mi s-a părut portiţa, puntea, prin care să mă pun la dispoziţia omului, pacientului, care are nevoie de consiliere. Profesia de farmacist pare pentru mulţi oameni una atât de simplă, privită din exterior, dar odată ce o cunoşti mai bine, îi afli adevărata valoare şi ȋi constaţi reala importanţă în viaţa și sănătatea comunităţii din care faci parte.

Ȋn alegerea meseriei de farmacist m-a inspirat mama mea, care este farmacistă şi de la care am moştenit empatia şi această ȋnclinare spre nevoile bolnavului.

2. Cum a ȋnceput povestea dvs? Vorbiţi-ne puţin despre istoricul farmaciei dumneavoastră.

Elmafarm e o farmacie de familie, pentru familii.

Povestea noastră a ȋnceput ȋn 1992, ȋn Târgu Jiu, unde mama mea a deschis prima farmacie Elmafarm. Ulterior, după ce mi-am definitivat studiile farmaceutice la Cluj-Napoca am continuat povestea farmaciei familiei ȋn Cluj-Napoca, prin deschiderea farmaciei Elmafarm (prima din cele 3 existente ȋn oraş) de pe strada Victor Babeş nr. 35, la intersecţia a 5 străzi pe care se află unele dintre cele mai renumite spitale din România: Institutul Oncologic, Clinica de Neuropsihiatrie, Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie, etc.

Elmafarm e povestea unei familii dedicate de farmacişti care a strâns ȋn jurul ei o familie de pacienţi, de clienţi, având toţi, ȋmpreună, un singur scop: o viaţă sănătoasă.

3. Daca ar fi să vorbiţi despre provocările pe care le aveţi ca farmacist, care sunt ele?

Provocările sunt multiple şi cred că foarte important este să gasesc un echilibru, o balanţă, ȋntre nevoile pacienţilor noştri şi problemele cu care ne confruntăm ȋn sistemul medical, cum ar fi medicamentele deficitare, preţurile la medicamente care se schimbă de câteva ori pe an, schimbări ale listelor de compensate şi gratuite.

4. Ce sfaturi aveţi pentru tinerii farmacişti sau studenţi care au de gând să coordoneze, la un moment dat, activitatea unei farmacii?

Să se dedice ȋn totalitate profesiei de farmacist, fiecare pas ȋnvăţat temeinic la timpul lui le va fi de folos dacă vor ajunge să coordoneze o farmacie. Este o mare responsabilitate meseria de farmacist diriginte şi sunt necesare ȋn primul rând cunoştinţe solide ȋn domeniul farmaceutic. De asemenea, este importantă şi acumularea de cunoştinţe necesare pentru coordonarea şi planificarea activităţilor din Farmacie, atât cele ce ţin de personal cât şi cele ce ţin de activitatea economică. Un farmacist diriginte este şi un manager. Trebuie să cunoască şi managementul stocurilor, să aibă câteva noţiuni de marketing, de comunicare şi noţiuni financiare de bază.

5. Care consideraţi că este rolul unui farmacist ȋntr-o comunitate? Cum contribuiţi dvs şi echipa dvs la viaţacomunităţii?

Farmacistul are primul rol, dupa medici, ȋn menţinerea stării de sănătate a comunităţii din care face parte. Uneori un sfat sau ȋndemn poate ȋnsemna totul pentru un pacient. La viaţa comunităţii contribuim prin calitatea serviciilor pe care le oferim şi prin existenţa medicamentaţiei necesare. Mereu căutăm să fim aproape de pacienţii noştri, să le oferim cele mai bune soluţii şi sfaturi când vine vorba de sănătatea lor. Dacă vreţi, suntem un ‚info point’ al sănătăţii, unde fiecare pacient găseşte medicamentele/produsele prin care să ajungă la ţelul care ne leagă pe toţi: o viaţă echilibrată şi sanatoasă.

6. Care este, din punctul dumneavoastră de vedere, „reţeta de succes” a unei farmacii?

Bagajul de cunoştiinţe farmaceutice şi abilitatea de a le comunica ȋntr-un limbaj accesibil oricui. Este important să munceşti mult şi cu pasiune. Ȋn fiecare zi, să laşi o parte din tine, din sufletul tău, ȋn mâna pacientului/clientului atunci când ȋi ȋnmânezi medicamentele/produsele solicitate.

7. Care sunt motivele pentru care pacienţii revin ȋn farmacia dvs ? Puteţi să ne daţi câteva exemple?

Prin ceea ce facem, punem ȋn aplicare sloganul nostru: „Alături de tine!”. „Alături de tine!” este comportamentul nostru zilnic ȋn relaţia cu pacientul nostru. Avem pacienţi alături de care am construit relaţii de 4-5-10 ani, pacienţi care vin doar la noi, pentru că la noi au găsit acea căldură specifică unei familii, pe care ei o apreciază.

Alături de tine’ e o emoţie pe care pacienţii noştri o simt şi ȋn care noi credem. Ei ştiu că suntem alături de ei, iar Elmafarm le va fi mereu alături.

8. Farmacistul Alphega reprezintă farmacistul de familie. Puteţi să ne descrieţi conceptul de „farmacist de familie”?

Omenie şi disponibilitate de ajutorare. Farmacistul Alphega te tratează cu omenie, cu respect şi mult profesionalism ȋn momentele cele mai dificile. Pacienţii pentru noi nu sunt numere sau statistici, care se regăsesc dincolo de o tejghea, ci oameni, fiinţe, care caută un ajutor şi un sprijin de la alţi oameni, la fel ca ei. Iar farmacistul Alphega e OMUL care ajută alt OM.

9. De ce ar trebui să se orienteze pacientul către o farmacie de familie, spre deosebire de o farmacie de lanţ? Cum aţi caracteriza activitatea dumneavoastră ȋntr-o astfel de farmacie?

Farmacia de lanţ are servicii standard, implementate de la ‚centru’, pe când o farmacie de familie e diferită. Intr-o farmacie de lanţ totul e rutină, totul e profit. Din aceasta cauză o farmacie de lanţ are ȋntotdeauna preţuri mai mari decât o farmacie de familie. Ȋntr-o farmacie de familie, fiecare zi este diferită. Ȋn fiecare zi noi ascultăm pacientul ca şi cum este prima zi când am deschis. Suntem la fel de dornici de a ajuta şi de a consilia ca şi ȋn prima zi de funcţionare. Noi ne adaptăm fiecărui pacient şi nu avem proceduri şi moduri standard de adresare şi tratare a pacientului. Noi ne aplecăm imediat la nevoia pacientului şi ne adaptăm rapid la orice schimbare sau modificare a situaţiei din farmaciei. O farmacie de lanţ trebuie să ceară aprobare de la centru pentru orice este ȋn afara tiparului, a procedurii.

10. Ce s-a schimbat ȋn farmacia dvs odată cu aderarea la programul Alphega?

Ȋn primul rând am ȋnvăţat să ajutăm şi mai mult pacientul prin poziţionarea mai bună a produselor astfel ȋncât acesta să găsească mai repede ceea ce are nevoie. Am ȋnvăţat să respectăm mai mult pacientul. Am ȋnceput să aplicăm şi ȋn România ceea ce ȋn ţările mai dezvoltate din occident se aplică de 10 – 15 ani.

Acum avem şi rafturi de unde clientul poate să-şi aleagă liber anumite produse, cum ar fi unele produse de ȋngrijire personală sau dermatocosmeticele, câştigând timp preţios.

Avem un spaţiu de confidenţialitate mai generos pe care ȋl oferim pacientului nostru ori de câte ori se consideră că e nevoie, unde pacientul poate discuta intim cu farmacistul subiectele sensibile.

Prin amenajare şi design –ul mobilierului, farmacia a devenit mai luminoasă şi mai prietenoasă pentru pacient şi pentru personalul propriu.

11. Care a fost reacţia pacienţilor când au intrat ȋn noua farmacie Elmafarm-Alphega?

Uimire şi bucurie. Au apreciat foarte mult că interacţiunea dintre pacient şi farmacist devine mai apropiată, mai familiară. Spaţiul este mai bine structurat şi mai aerisit şi produsele se găsesc mai repede şi sunt mai la ȋndemână.

12. O farmacie Alphega este o farmacie aproape de pacienţi ? Cum veţi fi mai aproape de pacienţii dvs de acum ȋnainte?

Cu siguranţă că o farmacie Alphega este o farmacie aproape de pacienţi. Ştiam asta, tocmai de aceea am considerat oportună colaborarea dintre noi, având aceeasi filosofie vis-a-vis de relaţia farmacist-pacient. De acum ȋnainte vom ȋncerca să ȋnvăţăm cât mai mult de la partenerii noştri Alphega, care au o bogată experienţă internaţională. Ne dorim ca tot ce este mai bun ȋn occident să aducem şi ȋn Cluj-Napoca şi să oferim comunităţii clujene o gamă mai variată de servicii. Totodată, prin colaborarea cu Alphega, vom avea acces la o gamă mai diversificată de medicamente, ȋn special cele deficitare, atât de necesare pacientului, astfel vom fi de ajutor pacientului nostru.

13. Aveti un mesaj pentru pacienţii dvs?

Elmafarm va fi mereu aproape de ei. Din 2003 le suntem alături şi vom continua pe acelaşi drum, implicându-ne şi mai mult ȋn indeplinirea nevoilor lor, oferindu-le servicii de calitate la nivel internaţional şi menţinând aceleaşi preţuri corecte şi mici.