Interviul farmacistului Alphega



Interviul farmacistului Alphega

Ce reprezintă profesia de farmacist pentru dumneavoastră şi ce v-a inspirat să optaţi pentru ea? 

Profesia de farmacist reprezintă pentru mine vocația de a-ți ajuta aproapele, întreținându-i vie speranța vindecării prin abilitățile de specialitate dobândite în urma pregătirii profesionale și prin cele de comunicare, cu ajutorul cărora stabilești legături interumane și parteneriate de încredere cu pacientul, ceea ce facilitează îndeplinirea misiunii mele ca om și ca farmacist.

 

Cum a ȋnceput povestea dvs? Vorbiţi-ne puţin despre istoricul farmaciei dumneavoastră.

Povestea mea începe prin căutarea locului meu în raport cu cariera, în raport cu așteptările mele din dorința de a face mai mult. Am încercat să îmi creez un loc de muncă al meu care să îmi aducă satisfacții profesionale. Din punctul meu de vedere mi-am creat idealul locului de muncă.

 

Dacă ar fi să vorbiţi despre provocările pe care le aveţi ca farmacist, care sunt ele? 

Provocările actuale sunt mai numeroase decât atunci când mi-am început cariera. Pacienții sunt mult mai informați datorită accesului neîngrădit la internet, iar când acest lucru este eronat când informația este greșită sau aplicată greșit, educarea lor devine una din cele mai mari provocări ale farmacistului contemporan. Schimbările continue, fluctuațiile și dinamica pieței farma reprezintă o altă mare provocare.

 

Ce sfaturi aveţi pentru tinerii farmacişti sau studenţi care au de gând să coordoneze, la un moment dat o farmacie?

Tinerii farmaciști ar trebui să nu sară peste etape, să aibă grijă ca pregătirea lor să fie permanent adaptată la noutățile și cerințele pieței farma. Cei care doresc să conducă o farmacie trebuie să știe că nu este de ajuns să fii un farmacist bun, ci trebuie să fii și un manager bun, ceea ce presupune dezvoltare continuă de competențe operaționale, financiare și administrative. Acest rol necesită multă perseverență, dedicație și rabdare.

 

Care consideraţi că este rolul unui farmacist ȋntr-o comunitate? Cum contribuiţi dvs şi echipa dvs la viaţa comunităţii?  

Rolul farmacistului în societate este de a completa actul medical prin consiliere și educație în domeniul sanitar. Echipa mea știe că sănătatea pacientului este prioritară, consilierea pacientului este o obligativitate în fișa postului; practic, ne asigurăm că fiecare pacient pleacă informat și satisfacut de întreaga experiență medicală traită la fiecare vizită în farmacia noastră.

 

Care este, din punctul dumneavoastră de vedere, „reţeta de succes” a unei farmacii?

Rețeta de succes a unei farmacii este respectul reciproc farmacist-pacient, organizare, disciplină. Pe de altă parte, în condițiile concurențiale actuale, marketingul și managementul tind să contribuie substanțial la succes, dar și bunele colaborări cu partenerii de afaceri aduc beneficii.

 

Care sunt motivele pentru care pacienţii revin ȋn farmacia dvs ? Puteţi să ne daţi câteva exemple?

Farmacia noastră nu este doar o farmacie "comunitară, ”ea este și o farmacie a comunității”. Pacienții revin pentru profesionalismul nostru. Nu am facut niciodată o recomandare în interesul comercial al farmaciei, nu ezit niciodată să îndrum pacientul către medicul de familie când competențele mele sunt depășite, nu mă sfiesc să îl atenționez când nu respectă tratamentele.

 

Farmacistul Alphega reprezintă farmacistul de familie. Puteţi să ne descrieţi conceptul de „farmacist de familie”?

„Farmacistul de familie” și „pacientul casei” sunt noțiuni complementare și nu pot să vorbesc despre una fără cealaltă. Pentru că un farmacist de familie își cunoaște pacientul, istoricul medical, de cele mai multe ori medicul de familie și chiar familia. Deja relația dintre farmacist-pacient este una strănsă, se bazează pe respect și încredere.

 

De ce ar trebui să se orienteze pacientul către o farmacie de familie, spre deosebire de o farmacie de lanţ? Cum aţi caracteriza activitatea dumneavoastră ȋntr-o astfel de farmacie?

Tratamentul într-o farmacie independentă ține cont de nevoile și de bugetul  pacientului.

 

Ce s-a schimbat pentru echipa  odată cu aderarea la programul Alphega?

Echipa farmaciei a devenit mai profesionistă în comunicarea cu pacientul, mult mai atentă la activitățile operaționale desfășurate în farmacie și am evoluat și în ceea ce privește implicarea noțiunilor financiare în activitățile zilnice.

 

O farmacie Alphega este o farmacie aproape de pacienţi. Cum veţi fi mai aproape de pacienţii dvs de acum ȋnainte?

Păstrând linia de conduită și management actual, suntem și vom fi aproape întodeauna de pacienții noștri prin asigurarea celui mai bun serviciu medical, realizat prin produse de calitate, consiliere la un nivel profesional ridicat și servicii de „heath awareness” și prevenție.

 

Aveți un mesaj pentru pacienţii dvs?

Sunt în permanență alături de ei.