Program sanatos anti-stres: fructe si legume pentru nervi puternici

Program sanatos anti-stres: fructe si legume pentru nervi puternici

Termene presante? Ati amanat deja de trei ori intalnirea cu cea mai buna prietena, motivand criza de timp? La cursul de yoga ajungeti intotdeauna cu cel putin 5 minute intarziere? Pentru a nu va pierde cu firea in situatiile de zi cu zi, puteti urma un program sanatos anti-stres, care implica un consum de fructe si legume. Iata cateva recomandari:

Mici gustari de fructe pentru nervi de otel

Capsuni, zmeura si mure sau o salata de ardei verzi si nuci reprezinta o reteta secreta de relaxare. Legumele verzi, fructele de padure si nucile contin un mineral cu efect anti-stres: magneziul. Acest inhiba procesele de stimulare a nervilor si muschilor si protejeaza invelisul nervilor. Fie ca aveti probleme la serviciu sau cu vecinii, o portie de fructe si legume va vor ajuta sa depasiti situatiile delicate.

Vitamine cu efect anti-stres

Alegerile pot fi stresante uneori. Raspunsul la intrebarea "A, B, C sau E?"  este insa unul simplu. Fiecare dintre acestea ajuta la intarirea nervilor. Vitaminele A, C si E ofera protectie impotriva stresului oxidativ, a moleculelor de oxigen agresive, care afecteaza celulele nervoase ale creierului. Vitamina B care se regaseste in legume, leguminoase si nuci, influenteaza rezistenta nervilor, performanta cerebrala si dispozitia in mod pozitiv. De ce sa nu incercati un remediu natural anti-stres: consumati zilnic 5 portii de legume si fructe, asa cum recomanda si campania lansata la nivelul Uniunii Europene. Pe langa aportul de vitamine si fibre vegetale pe care il presupune consumul de legume si fructe, va puteti bucura de gustari delicioase cu un continut scazut de calorii.

Legume pentru o minte limpede

Inclusiv calciu, cel mai apreciat dintre substantele minerale, va ajuta sa va pastrati mintea limpede. Calciul este benefic oaselor si dintilor, si chiar nervilor si muschilor si se regaseste in produsele lactate, in broccoli si alte legume de culoare verde inchis.

Buna dispozitie? Iata cum!

Este un fapt cunoscut, buna dispozitie creste rezistenta la stres. Corpul nostru are capacitatea de a produce personal buna dispozitie. Pentru aceasta trebuie sa consumati leguminoase, banane si seminte de floarea soarelui. Toate acestea contin asa-numitul troptofan care formeaza hormonul fericirii, serotonina. Aceasta substanta mesager are un efect similar endorfinelor, eliberati in timpul practicarii sportului sau al unui sarut intens.