Antrenamentul autogen te ajuta sa scapi de stres

Antrenamentul autogen te ajuta sa scapi de stres

Multe persoane sunt familiarizate cu conceptul antrenamentului autogen. In societatea moderna ne confruntam cu o continua presiune a timpului, a stresului si a miscarii neIncetate, factori ce reprezinta din ce In ce mai des cauzele afectiunilor psihice si fizice. Starile de ameteala, epuizare si depresie sunt doar cateva exemple ale urmarilor posibile ale acestui stil de viata. De aceea este foarte important sa luam pauze In mod regulat si sa ne odihnim corespunzator. Termenul antrenament autogen  este mentionat mereu In aceste circumstante. Insa ce se ascunde de fapt In spatele acestui concept?

Ce este antrenamentul autogen?

Antrenamentul autogen reprezinta o metoda de relaxare bazata pe autosugestie. Psihiatrul  german, Johannes Heinrich Schultz, originar din Berlin a preluat aceasta metoda din hipnoza si a publicat-o initial In 1932 In cartea sa intitulata "Antrenamentul autogen". Aceasta metoda are multi adepti In prezent iar eficienta sa a fost dovedita prin nenumarate studii.

Cum functioneaza antrenamentul autogen?

Antrenamentul autogen foloseste anumite formule menite sa ajute subconstientul sa creada starile induse. Acest efect poarta numele de autosugestie, si oricat de ciudat ar suna, metoda chiar functioneaza. Conditia o reprezinta pozitia complet relaxata a corpului, care sa permita detensionarea tuturor muschilor. Exercitiile care constau In imaginarea unor formule scurte, trebuie repetate de practicant de mai multe ori. Varianta simpla a antrenamentului autogen este formata din 7 exercitii, care de regula se succed.

Antrenamentul autogen: avantaje si aplicare

Antrenamentul autogen este folosit pentru detensionarea rapida In situatiile stresante, pe baza autosugestiei. In plus, metoda este folosita cu succes In situatiile de nervozitate, tulburari ale somnului, disconfort psihosomatic cum ar fi durerile de cap, problemele de digestie sau tensiunea arteriala mare. Cu toate acestea, este necesar un control prealabil din partea unui medic pentru a stabili cu exactitate lipsa unei cauze fizice grave.

Exercitii ale antrenamentului autogen

Partile care formeaza antrenamentul:

  • O functie introductiva este exercitiul de calmare si sporire a concentrarii. Inchideti ochii si imaginati-va urmatoarea formula "Sunt foarte calm, nimic nu ma poate deranja".
  • Exercitiul greutatii consta In eliminarea senzatiei de greutate dintr-o anumite parte a corpului prin antrenament. Repetati In gand "Bratele si picioarele sunt foarte grele."
  • Exercitiul de Incalzire ajuta circulatia membrelor. Repetati urmatoarea formula "Bratele si picioarele sunt calde" .
  • Exercitiul respiratiei creste starea de detensionare printr-o tehnica de respiratie bine stabilita. Repetati "Respiratia mea este calma si egala". Nu este nevoie sa inspirati respectiv sa expirati In mod intentionat mai lung. Permiteti-i respiratiei sa curga asa cum stabileste ritmul corpului dumneavoastra si aceasta se va regla singura.
  • Exercitiul inimii consta In concentrarea asupra batailor inimii. Imaginati-va urmatoarele "Inima mea bate calm si regulat". Nu repetati sub nici o forma propozitia " Inima mea bate Incet". Aceasta ar putea conduce la dereglari de ritm cardiac.
  • Exercitiul plexului solar se concentreaza asupra centrului abdomenului. Repetati In gand "Am o senzatie de caldura In abdomen".
  • Exercitiul pentru cap ajuta la mentinerea starii active si a cresterii concentrarii. Repetati In gand "Capul Imi este clar, fruntea este rece."

La final, spuneti In gand o singura data "Bratele sunt ferme! Inspira adanc! Deschide ochii!". Incheiati faza exercitiul printr-o Intindere. Faza de trezire este de maxima prioritate, pentru a nu ramane In continuare Intr-o stare similara unei transe.

Antrenament autogen: Introducere si indicatii

  • Invatarea exercitiilor dureaza In medie cateva saptamani. Se recomanda alaturarea unui grup de practicanti si exersarea Impreuna.
  • In special Incepatorilor li se recomanda efectuarea unui singur exercitiu. Pentru cel de-al doilea exercitiu se recomanda sa va concentrati doar asupra greutatii din bratul drept. Daca reusiti, dupa cateva zile, implicati si bratul stang si apoi picioarele. Daca exercitiile au succes, treceti la urmatorul exercitiu.
  • Fiecare propozitie a fiecarui exercitiu trebuie repetata In gand de 3-6 ori.
  • Pentru succese rapide ale exercitiilor, acestea trebuie desfasurate zilnic, timp de cel putin 5 minute.

Stim ca iti plac noutatile medicale de aceea ne bucuram sa-ti oferim articole care sa-ti completeze cunostintele.

Scrie-ne un comentariu despre cat de utile au fost informatiile despre antrenamentul autogen din acest articol.