Tehnici de relaxare impotriva starilor de stres si frica

Tehnici de relaxare impotriva starilor de stres si frica

Anularea tuturor programarilor, inchiderea telefonului mobil si lecturarea unei carti constituie o arta a relaxarii pe care tot mai putini ne-o permitem. Atunci cand suntem conectati permanent, zi de zi, pierdem capacitatea de a ne deconecta. Aceste obiceiuri pot avea consecinte negative. Stresul si suprasolicitarea se numara printre cele mai frecvente cauze ale tulburarilor de anxietate, iar afectiunile psihice incep sa fie din ce in ce mai raspandite. Va oferim mai jos cateva metode de relaxare, cum ar fi Tai Chi si relaxarea progresiva a muschilor, care pot fi deprinse de oricine si care printr-o repetare regulata pot avea efecte miraculoase.

Prezentarea pe scurt a catorva tehnici de relaxare

Antrenament de relaxare si depasire a situatiilor de stres

Cursurile speciale va vor ajuta sa deprindeti metode speciale pentru depasirea situatiilor stresante de peste zi si sa identificati mai usor cauzele stresului. Va vor ajuta sa dezvoltati strategii pentru un management mai bun al situatiilor stresante si al metodelor de relaxare.

Antrenamentul autogen

Punctul central consta in concentrarea asupra anumitor senzatii corporale. Spre exemplu: va asezati comod pe spate si repetati usor: sunt calm si bratul meu drept devine din ce in ce mai greu. Concentrati-va doar asupra bratului drept si a senzatiei care va insoteste. Cu ajutorul concentrarii vor rezulta mai multe stari. Prin exercitii repetate, veti reusi sa ajungeti tot mai usor la starea dorita. Antrenamentul autogen ar trebui desfasurat sub supraveghere specializata.

Relaxarea progresiva a muschilor prin metoda Jacobson

Relaxarea progresiva a muschilor dezvoltata de fiziologul american Edmund Jacobson reprezinta o metoda usor de invatat. Consecutiv se contracta toti muschii si apoi se relaxeaza, incepand de la cei micii la cei mari. Asadar, se incepe prin strangerea palmelor intr-un pumn, mentinerea contractiei timp de 7 secunde si relaxarea ulterioara a muschilor. Exercitiile trebuie repetate de cateva ori inainte de trecerea la celelalte grupuri de muschi: bratele. Continuati apoi cu gatul, umerii, pieptul, abdomenul etc. Prin trecerea de la contractie la relaxare creste si starea de bine. Aceasta metoda este ideala pentru persoanele care doresc sa acumuleze experienta inainte de a incerca alte metode de relaxare mai complexe.

Hatha-Yoga

Aceasta veche metoda indiana are un efect unitar: exercitiile fizice relaxeaza si intind musculatura. Exercitiile de respiratie calmeaza si adancesc respiratia, iar meditatia ajuta la obtinerea unei stari de liniste. Toate acestea va vor ajuta sa ajungeti la o stare de mai buna constientizare a sinelui si a sentimentelor. Hatha-Yoga influenteaza exact regiunile in care stresul impiedica starea de bine. Contractiile musculare si celelalte disconforturi fizice dispar. Cu ajutorul acestor exercitii va veti simti mai plini de energie si veti reusi sa treceti mai usor peste situatiile stresante.

Tai Chi so Qi Gong

Aceste metode traditionale chineze de miscare, Tai Chi si Qi Gong servesc sustinerii starii de sanatate. Exercitiile lente, curgatoare va vor ajuta sa regasiti linistea interioara si sa va intariti sistemul imunitar- atat pe cel fizic, cat si pe cel psihic. Stresul nu va mai avea nici o sansa.