Sfaturi impotriva bufeurilor din timpul menopauzei

Sfaturi impotriva bufeurilor din timpul menopauzei

Ce putem face impotriva bufeurilor? In timpul menopauzei, hormonii feminini se modifica, iar femeile trec din perioada maturitatii sexuale in senium (senior). Astfel, organismul incepe sa produca tot mai putin estrogen, fapt resimtit mai puternic de unele femei. Printre starile de disconfort specifice, amintim bufeurile, transpiratia abundenta, starile de ameteala. Pentru a preintampina aceste neplaceri, se recomanda de cele mai multe ori tratamentul hormonal. Cu toate acestea, bufeurile si problemele circulatorii pot fi combatute prin cateva metode simple si naturale.

1. Mai multa activitate fizica 

Plimbari in natura, mers pe bicicleta: acestea stabilizeaza tensiunea arteriala, intaresc inima, sistemul circulator, vasele de sange si musculatura – si intretin mai bine echilibrul temperaturii din creier.

2. Dusuri alternative calde-reci 

Aplecati-va deasupra caii de baie si incepeti cu partea exterioara a mainii drepte, continuati in sus pe brat pana la umar si apoi pe partea interioara a bratului. Continuati apoi pe bratul stang. Se recomanda si dusurile alternative calde- reci pentru picioare, de mai multe ori pe saptamana. Mentineti o temperatura a apei de aprox. 38 de grade, timp de cinci minute, urmate de 10 secunde de apa rece (10 grade). Incheiati intotdeauna un dusul rece. Puteti incerca si metoda scufundarii picioarelor in apa rece. Apa nu trebuie sa fie mai adanca de cativa centimetri (o palma). Scufundati talpa in apa rece timp de 20-60 de secunde. Cu fiecare pas, ridicati un picior si scoateti-l complet din apa .

3. Cafea consumata numai cu masura 

Cafeina si alcoolul (si nicotina) scad nivelul de estrogen din organism si afecteaza echilibrul temperaturii. In cazul in care suferiti de bufeuri, ar trebui sa reduceti consumul de cafea si alcool la o ceasca resp. un pahar si pe cat posibil sa evitati tigarile.

4. Alimentatie usoara 

Consumati multe fructe, legume, verdeturi, produse din faina integrala, produse lactate, putina carne rosie, putina grasime –si atunci doar grasime vegetala, ulei de masline sau de rapita. De asemenea, nu uitati sa va hidratati. Consumati minim doi litri de lichide pe zi, in special apa, ceaiuri neindulcite sau sucuri de fructe diluate cu apa in raport 50:50. Alimentatia usoara combinata cu miscarea va avea un efect de echilibrare asupra tuturor functiilor corpului, reducand si bufeurile.

5. Folositi remedii naturale 

Situatiile nu sunt identice in cazul tuturor femeilor. Cohosul negru (Actaea racemosa) este benefic si impotriva tulburarilor de somn, a schimbarilor de dispozitie si a durerilor de cap. Este importanta administrarea timp de cateva saptamani a produselor obtinute din trifoi rosu, melarea etc. Nu se recomanda administrarea mai multor preparate in acelasi timp, insa ceaiul de salvie poate fi combinat cu toate.

Sase remedii naturale

  • Cohosul negru: Extractul obtinut din radacina acestei plante se numara printre estrogenii vegetali. Actioneaza ca estrogenul produs de organism – fara efectele secundare ale celorlalte preparate hormonale.
  • Mielarea: Acest preparat din plante este benefic in special la inceputul menopauzei, cand ciclul nu a disparut complet. Regleaza productia de progesteron si activeaza ovarele.
  • Soia: Femeile din Asia nu cunosc de regula disconfortul menopauzei si probabil datorita consumului mare de soia. Izoflavoanele din soia actioneaza ca estrogeni vegetali. Dozare: cel puin 60mg /zi.
  • Trifoi rosu: Aceasta planta comuna este o sursa buna de hormoni vegetali. Contine substante asemanatoare plantei soia.
  • Sunatoarea: Daca buseurile sunt asociate cu stari depresive, sunatoarea poate fi benefica. Trebuie consumata zilnic, insa efectul se resimte doar dupa cateva saptamani.
  • Salvia: Daca transpirati abundent, salvia poate fi benefica. O puteti consuma sub forma de ceai, timp de 3-4 saptamani (zilnic cate doua cesti) – cald, neindulcit. Pentru accesele severe de transpiratie, incercai preparatele din farmacii.