Portii mai mici – oameni mai slabi

Portii mai mici – oameni mai slabi

Politicienii americani si autoritatile competente din domeniul sanatatii lupta pe toate fronturile impotriva valului de obezitate care s-a asternut peste propria tara. O echipa ce cercetatori formata din oameni de stiinta americani si francezi a gasit explicatia pentru "paradoxul francez". In ciuda hranei satioase, francezii sunt semnificativi mai slabi comparativ cu populatia altor tari. Explicatia: portiile de mancare sunt mult mai mici, explica oamenii de stiinta din cadrul Universitatii din Philadelphia.

 

"Paradoxul francez"

Potrivit acestui studiu, paradoxul francez constituie un paradox in sine numai in masura in care, pana de curand, cantitatea de grasime din alimente era considerata singura vinovata pentru kilogramele in plus. Studiile recente sustin ca importanta grasimii din alimente ca factor de risc a fost exagerata. Chiar daca francezii consuma o cantitate mai mare de grasimi decat populatia Americii, consumul de calorii este mai mic, iar acest lucru conduce la diferente majore in greutatea corporala dupa cativa ani, declara oamenii de stiinta.

 

Cifrele arata cu numai 7% din populatia Frantei este supraponderala, in timp ce procentul urca la 22% in randul americanilor. Din acest motiv, numarul deceselor provocate de boli cardiace si ale sistemului circulator este semnificativ mai mic in Franta. Pentru americani, imaginea francezilor care sa hranesc cu croissant cu unt, cu branza Brie si produse de patiserie a constituit pana acum un mister.

Studiu a cuprins comparare dimensiunilor portilor de mancare din diferite localuri din Paris si  Philadelphia, iar rezultatul a fost unul semnificativ: in timp ce o portie medie din Paris cantareste 277 grame, in Philadelphia portiile sunt cu 25 de procente mai mari, si cantaresc 346 grame, Studiul a inclus si restaurante de tip fast-food.

 

Spre deosebire de Paris, clientii restaurantelor americane apreciaza localurile care ofera portii generoase. Numeroase studii au demonstrat cum clientii consuma ceea ce li se ofera, in cantitatile in care li se ofera. Asadar, farfuriile umplute generos vor fi consumate fara critica din partea clientilor.

Americanii nu se remarca numai prin portiile mai mari servite in localuri, ci si in supermarketuri: Astfel, in Philadelphia ambalajele bauturilor carbogazoase s-au dovedit a fi cu 52 de procente mai mari, Hot-Dog-ul cu 63 de procente si iaurtul chiar cu 82 procente mai mari decat in Franta. Din 17 de produse alimentare, 14 s-au dovedit a fi oferite in portii semnificativ mai mari decat in Europa.