Picioare grele in timpul verii

Picioare grele in timpul verii

Multe femei sufera de picioare grele in special in timpul verii. Cauzele disconfortului sunt temperaturile ridicate care conduc la dilatarea vaselor de sange. Odata cu dilatarea, pielea este mai bine alimentata cu sange, iar suprafata de schimb de caldura creste, iar organismul emana o cantitate mai mare de calduri. Cu toate acestea, mecanismul de reglare are si dezavantaje: odata cu largirea vaselor de sange, valvele venoase nu mai functioneaza corect, iar sangele ajunge sa stagneze in picioare si sa determine aparitia senzatiei de picioare grele.

Senzatia de picioare grele in timpul verii se datoreaza si faptului ca in timpul verii, organismul elimina o cantitate mai mare de lichide ca urmare a temperaturilor ridicate. Sangele devine mai vascos si circulatia sangelui mai lenta. Si acesti factori determina o stagnare a sangelui in picioare. In plus, caldura sporeste forta gravitatiei si ingreuneaza returul sangelui spre inima.

Picioare grele in timpul verii: ce putem face?

Pentru a evita senzatia dureroasa de picioare grele din timpul verii, trebuie acordata o atentie deosebita hidratarii corespunzatoare, pentru subtierea sangelui si pentru accelerarea vitezei de curgere. In plus, trebuie evitata expunerea la orele cu temperaturi maxime, odihna in spatii mai reci si mentinerea picioarelor dureroase la un nivel usor ridicat. In plus, puteti incerca recomandarile generale impotriva afectiunilor venoase, precum dusurile alternative, masajul picioarelor si miscarile usoare.

Persoanele care sufera de afectiuni venoase, ar trebuie sa respecte cateva reguli in timpul calatoriilor cu masina sau avionul, pentru combaterea senzatiei de picioarele grele. In pozitia sezut, sangele ajunge sa stagneze in picioare, existand astfel si pericolul trombozei. Pentru a evita aceste probleme, respectati urmatoarele puncte:

  • Hidratati-va corespunzator.
  • Miscati usor picioarele in sezut si evitati sa tineti picioarele unul peste altul
  • La intervale de o ora luati cate o pauza si intindeti-va picioarele. In avion sau in tren faceti puteti face cu usurinta cativa pasi.
  • Purtati ciorapi compresivi
  • Asezati-va picioarele usor mai sus, in timpul activitatii zilnice, atunci cand va uitati la televizor si in timpul somnului
  • Incercati dusurile reci pentru picioare.
  • Masajul poate ajuta impotriva picioarelor grele. Directia masajului picioarelor trebuie sa fie de jos in sus, pentru a stima circulatia sangelui in sus, spre inima
  • Evitati imbracamintea stramta, in special sosetele stramte care pot afecta circulatia sangelui
  • Persoanelor supraponderale li se recomanda scaderea in greutate deoarece venele sunt supuse unui stres suplimentar datorita tesutului adipos.
  • Purtati incaltaminte cu talpa plata.
  • Incercati sa mergeti cat mai mult cu picioarele goale.
  • Activitatea fizica regulata va antrena venele si veti preveni astfel picioarele grele. Antrenamentele trebuie sa se concentreze pe musculatura picioarele.
Ca masura de prim ajutor impotriva picioarelor grele, puteti incerca impachetarile cu gheata, cu apa rece sau putin otet. Daca insa picioarele nu isi reduc din volum in ciuda acestor masuri, solicitati sfatul medicului pentru stabilirea mai clara a cauzelor care se ascund in spatele acestui simptom.