Exercitii pentru pastrarea sanatatii creierului

Exercitii pentru pastrarea sanatatii creierului

Persoanele care isi antreneaza creierul, isi mentin IQ-ul chiar si odata cu inaintarea in varsta. Pentru aceasta exista mai multe posibilitati. Pentru un efect scontat, va recomandam o combinatie a sfaturilor de mai jos pentru a asigura varietatea necesara. Iata cateva exercitii prin care puteti combate pierderea memoriei.

Merita sa cititi 

Petrecerea timpului in fata televizorului va oboseste creierul. Spectacolele si emisiunile trec de cele mai multe ori pe langa privitori. De preferat ar fi sa ne construim propriile imagini in creier, fapt posibil, spre exemplu, prin citirea unei carti. Cititorii care reusesc sa fie captivati de o poveste, stimuleaza propria imaginatie si astfel activitatea creierului.

Stimularea creativitatii 

Capacitatea cerebrala este stimulata nu doar prin invatare intensa. In special jumatatea dreapta a creierului poate fi activata prin procese creative. Prin pictura, muzica sau bricolaj puteti imbina utilul cu placutul. De asemenea: cu cat jumatatile de creier sunt stimulate similar, cu atat este mai buna colaborarea intre ele.

Cei care lancezesc, ruginesc 

Aceasta zicala se aplica si creierului. Pentru a stimula celulele nervoase, aveti nenumarate posibilitati la indemana: puteti urma un curs de calculatoare, puteti incerca sa cititi un ziar intr-o limba straina pe care poate ati ignorat-o mai multi ani, puteti face integrame si lista poate continua la nesfarsit.

Stresul este daunator. Daca nu poate fi evitat, ar trebui sa incercati sa il combateti in mod activ. Pentru unii este suficient daca asculta muzica timp de jumatate de ora. Altii se simt relaxati dupa o plimbare, iar altii prefera metode de relaxare precum yoga sau antrenament autogen. Indiferent cum, asigurati un ragaz centrului dvs. de gandire.

Satisfaceti-va curiozitatea

Cei mici isi satisfac curiozitatile prin nenumaratele intrebari pe care le adreseaza adultilor si prin lucrurile noi pe care vor sa le incerce. Perioada copilariei este cea mai intensa ca volum de invatare. Curiozitatea, interesele variate sau dorinta de cercetare pot pastra creierul in functiune, deoarece impresiile noi trebuie procesate.

Barfa este permisa 

Contactele sociale mentin sanatatea psihica. Nici nu este nevoie sa dezbateti teme intelectuale. Chiar si schimbul ultimelor stiri la o ceasca de cafea va pune creierul la treaba. Ce mai asteptati: dati-va intalnire!

Indicii pentru memorare 

Fiecare persoana se foloseste de propriile mijloace pentru a-si putea aminti mai bine lucrurile. Realizati propriile rime care sa va ajute in cotidian. Cei cu o memorie fotografica mai dezvoltata, o pot folosi pentru memorare numerelor de telefon sau a codurilor.

Spargeti rutina 

Alegeti o ruta noua spre locul de munca, purtati ceasul la cealalta mana sau incercati sa scrieti cu cealalta mana. Desi poate parea nerezonabil, creierul va fi astfel solicitat si se vor forma noi legaturi neuronale (sinapse). 

Stil de viata sanatos 

Miscarea regulata in aer liber, dieta echilibrata si hidratarea suficienta sunt importante atat pentru corp cat si pentru starea de spirit. Deoarece in special creierul functioneaza fara probleme atunci cand este alimentat suficient. Printre substantele nutritive necesare se numara si anumite proteine si acizi, dar si substante similare grasimilor cum ar fi lecitina si vitaminele. Acestea din urma protejeaza impotriva radicalilor liberi (A,C,E) sau sprijina functionarea creierului (vitamina B). O scurta tulburare de concentrare se poate datora unei hipoglicemii sau a unei lipse acute de lichide.

Scapati de cotidian 

Hobby-urile repetate ani la rand, acelasi loc de munca si acelasi cerc de cunoscuti  - monotonia poate fi apasatoare. Chiar daca pragul inhibitiei este uneori inalt, noutatea introdusa in cotidian garanteaza o vitalitate mai mare la nivel cerebral. Explorati si incercati cat ai multe experiente noi.

Luati penita in mana

Prin scris, gandurile se concentreaza. Insa multi oameni se simt blocati in fata foii albe de hartie. Un mod simplu de a incepe ar fi prin completarea unui jurnal. Trairile proprii sunt de regula mai usor de redat in cuvinte.

Intotdeauna cu umor 

Rasul are efect eliberator, este distractiv si aduce oamenii laolalta. Știati insa ca rasul este important si pentru creier? Creierul intelege poanta inca dinainte de a semnala prin zambet, aspect nu atat de simplu pe cat am putea crede.

O anecdota auzita va ajunge mai intai in centrul vorbirii, unde va fi analizata. Prin transferul dinspre jumatatea stanga in cea dreapta, se realizeaza echilibrul si se stabileste in ce masura emotia corespunde continutului. Odata ce creierul decide ca este haios, centrul motric este activat si este stimulat zambetul. Iata cum „sportul” gandirii poate fi distractiv si simplu.