Combaterea celulitei

Combaterea celulitei

Vara se apropie si odata cu ea si tinutele moderne. Din pacate, bucuria zilelor insorite este umbrita de depunerile de celulita de care sufera nenumarate femei. 9 din 10 femei cu varsta de peste 30 de ani sunt afectate de pielea cu aspect de coaja de portocala. Celulita nu este afectiune ci o problema cosmetica – fapt care nu reprezinta o consolare pentru doamnele afectate. Exista insa metoda prin care pot fi eliminate depunerile nedorite de tesut adipos. Este nevoie de disciplina si rezistenta pentru intarirea tesuturilor conjunctive si formarea muschilor. Prin practicarea regulata de sport si un plan alimentar sanatos, stratul de celulita poate fi redus cu succes. Masajele suplimentare si ingrijirea corespunzatoare a pielii vor impiedica formarea de noi depuneri.

Structura speciala a tesutului conjunctiv in cazul femeilor

Depunerile inestetice se regasesc in mod exclusiv in randul femeilor, deoarece exista o legatura cu structura specifica a tesutului conjunctiv si alcatuirea pielii: Straturile de piele ale femeilor sunt mai subtiri decat ale barbatilor, celulele de grasime din stratul subcutanat sunt mai groase si conectate mai liber prin tesutul conjunctiv.

Este modul prin care natura are grija ca in cazul sarcinii, pielea sa fie flexibila pentru a face fata schimbarilor – abdomenului in crestere, dilatarea pelvisului inaintea nasterii. Acesta este si motivul pentru care multe femei se confrunta cu celulita abia dupa perioada nasterii.

Formarea celulitei 

Celulita apare atunci cand in celulele adipoase sunt depuse prea multe molecule de grasime. Celulele se extind, imping in sus si devin vizibile in exterior, avand aspectul cojii de portocala. In plus, celulele extinse preseaza vasele de sange si pe cele limfatice din jur. Lichidul tesutului stagneaza iar alimentarea celulelor este afectata.  Celulele moarte nu mai sunt eliminate si sunt stocate in tesuturi.

Estrogenul, hormonul sexual feminin sprijina formarea de celule adipoase si a depunerilor de apa iar tesutul devine mai moale – acesta reprezentand unul dintre efectele secundare ale administrarii contraceptivelor orale. Stresul este si el un factor care influenteaza celulele grase si contribuie la aparitia celulitei, la fel ca si fumatul, deoarece nicotina slabeste tesutul conjunctiv.

Cum putem combate celulita?

Dat fiind faptul ca celulita porneste din straturile mai adanci ale pielii, in stadiile avansate, aceasta nu poate fi combatuta numai prin aplicarea de creme si geluri pe suprafata pielii. Este nevoie de o intreaga combinatie de alimentatie sanatoasa, ingrijire a pielii, masaj, activitate sportiva pentru a combate celulita.

10 sfaturi practice impotriva celulitei 

Printr-o simpla aplicare a cremelor, nu veti reusi sa scapati, nici sa preintampinati aparitia depunerilor inestetice. Pentru picioare tonificate, va trebui sa investiti mai mult timp. Masajele cu crema anticelulitica, stimularea circulatiei prin dusuri alternative calde –reci, alimentatia scazuta in grasimi si bogata in vitamine si sportul trebuie sa se regaseasca in programul de ingrijire. 

Rabdarea si disciplina sunt si ele importante, deoarece efectele ingrijirii se observa abia dupa cateva luni. In cazul depunerilor celulitice mai severe, dieta si sportul sunt cele mai importante. In ceea ce priveste celelalte metode precum terapia cu vacuum, electro-terapia si ciorapii anti-celulitici, acestea trebuie discutate cu medicul dvs.

Activitati sportive

Zonele cu probleme trebuie combatute prin exercitii specifice, fapt pentru care sportul se afla in capul listei. Miscarea intareste muschii, stimuleaza circulatia si asigura necesarul de oxigen pentru arderea grasimilor.

  • Eliminarea grasimii si formarea masei musculare. Cu cat mai multa masa musculara, cu atat mai multe calorii sunt arse, deoarece activitatea metabolica a celulelor musculare este mai puternica decat cea a celulelor adipoase.
  • Antrenamentul de forta din salile de sport sau exercitiile gimnastice specifice zonelor cu probleme (antrenament pentru formarea de masa musculara pentru picioare, abdomen si fese) sunt foarte eficiente. Pielea devine mai intinsa – insa este nevoie de rabdare si rezistenta. In mod ideal, se recomanda trei sedinte saptamanale de cate 30 de minute.
  • Sporturile cele mai potrivite impotriva celulitei sunt: ciclismul, alergarea, mersul pe jos sau inotul. Se recomanda si sariturile pe minitrambulina deoarece stimuleaza metabolismul, prin arderea grasimilor si protejarea articulatiilor.

Alimentatia in cazul celulitei 

Hidratarea suficienta este importanta pentru intinderea pielii. Beti zilnic minim 2 litri de lichide. Incepeti cu un pahar de apa calda pe stomacul gol, dimineata imediat dupa ce va treziti. In alimentatie, acordati atentie cantitatii de sare si grasime consumata. Fructele si legumele, in special cele bogate in potasiu (cartofi, caise, banane), ghimbir si anghinare ajuta la eliminarea reziduurilor metabolice din corp.

  • Beti zilnic 2- 3 litri de lichide. Veti stimula eliminarea reziduurilor metabolice. Se recomanda ceaiurile de plante si apa minerala cu un continut redus de sodiu.
  • Consumati cafea, ceai negru si alcool numai in cantitati reduse.
  • Reduceti consumul de sare, zahar si carne in schimbul produselor din faina integrala, a fructelor si legumelor.
  • Evitati cresterile in greutate si incercati sa scapati de kilogramele in plus.

Ingrijirea pielii afectata de celulita 

Efectul preparatelor si al masajelor anticelulitice este insotit de nenumarate dezbateri. Testele desfasurate din timp 8 saptamani asupra acestor solutii, au indicat lipsa oricarui efect. Cu toate acestea, noile creme si geluri cu molecule de zahar, cafeina, siliciu si ginko creeaza o senzatie foarte placuta pentru piele.

O baie cu extracte de alge sau saruri marine, inainte de aplicarea cremelor va spori receptivitatea pielii la substantele active. In plus, efectul zilnic al masajului din timpul aplicarii cremei, va stimula circulatia. Masati usor in sensul acelor de ceasornic, urmat de un ciupit usor:

  • Masajul prin ciupire: ridicati pielea cu varfurile degetelor de la ambele maini, apasati usor si trageti usor in sus. Incepeti dinspre solduri si inaintati spre fese.
  • Dusurile alternative (3 serii de dusuri: intai calde, apoi reci) acestea vor stimula circulatia sangelui in piele. Creati-va un ritual matinal zilnic.
  • Masajele (cu ajutorul manusilor de masaj, a rolelor sau a dispozitivelor speciale). Veti stimula metabolismul si eliminarea reziduurile metabolice. Masati zilnic zonele afectate, de jos in sus.