12 sfaturi pentru a te lasa de fumat

12 sfaturi pentru a te lasa de fumat

Lasatul de fumat reprezinta pentru multe persoane o incercare dificilă, nu doar ca urmare a dependentei pe care o creeaza in organism, dar si cea mentala. Multe persoane asociaza numeroase activitati de peste zi cu fumatul si depasirea acestora fara fumat li se pare imposibila. Deseori, acest viciu este asociat cu numeroase functii sociale, precum pauzele de la locul de munca, sau este pur si simplu o metoda de a depasi starea de stres. Iata 12 sfaturi care va vor ajuta sa va redobanditi libertatea. Cum puteti sa va lasati de fumat si sa va mentineti o stare de bine:

  • Stabiliti o data fixa – cel mai usor este sa renuntati dintr-o data la tigara pentru a nu spori valoarea pe care o acordati tigarilor. Alegeti o zi din urmatoarele 2-3 saptamani.
  • Asigurati-va ca aveti activitate, pentru a va distrage atentia. Ascundeti toate obiectele asociate fumatului!
  • Hidratati-va suficient. Pastrati intotdeauna un pahar de apa sau suc in apropiere. Incercati sa alternati gusturile.
  • Psihicul uman este coruptibil, urmarind consecintele pozitive pe termen scurt. Profitati de banii pe care nu ii mai cheltuiti pe tigari si rasfatati-va cu ceva special!
  • Faceti sport! Activitatea fizica va va relaxa, este sanatoasa si va va distrage atentia de la fumat.
  • Atentie la dieta. Consumati multe fructe si legume. Daca simtiti ca vi se face pofta de fumat, incercati sa mestecati guma sau dulciuri fara zahar.
  • Evitati situatii pe care le asociati direct cu fumatul. In locul cafelei incercati sa beti un ceai. Evitati spatiile in care se fumeaza!
  • Daca simtiti ca va cuprinde pofta de a fuma o tigara incercati sa va distrageti atentia. Ghidati-va gandurile intr-o directie pozitiva. Aceste atacuri de pofta dureaza putin – fie ca fumati sau nu!
  • Fiti constient de simptomatica de sevraj prin care trece organismul, semn ca este pe calea de a –si reveni, de a se detoxifia .Bucurati-va! Oricum durata acestor simptome este scurta.
  • Pentru usurarea simptomelor de sevraj, puteti mesteca guma cu nicotina. Solicitati sfatul farmacistului!
  • Fiti fermi! Nu dati vina pe vreo veste neplacuta sau proasta dispozitie pentru „a fuma o singura tigara”. Imediat veti vrea sa fumati inca una si inca una.
  • Bucurati-va constient de fiecare zi in care nu fumati si in care nu simtiti nevoia de nicotina. Va vor multumi cei din jur dar si portofelul dvs. Fiti mandru de dvs.!