10 sfaturi împotriva temperaturilor scăzute din timpul iernii

10 sfaturi împotriva temperaturilor scăzute din timpul iernii

De îndată ce temperatura începe să scadă, ni se face dor de vară și de vremea călduroasă. Iarna nici nu apucă să se instaleze bine, că simțim deja cum ni se face frig. Vă oferim câteva sfaturi despre cum vă puteți feri de frig în anotimpul rece.

Îmbrăcați-vă cu mai multe straturi

Cel mai bun mod de a preveni frigul de iarnă este să purtați hainele potrivite. S-a dovedit că ”principiul cepei” este cel mai eficient: așadar, nu vă îmbrăcați doar cu un pulover gros de lână, aplicați și câteva straturi de haine dedesubt. În mod ideal, ar trebui să purtați mai multe straturi subțiri - de exemplu, un tricou cu mânecă lungă și un pulover de grosime medie. Între straturile individuale, aerul va forma un strat izolator, care ne va proteja împotriva frigului. În plus, dacă respectăm ”principiul cepei”, ne putem adapta cu ușurință la diferitele temperaturi din timpul zilei.

Alegeți materiale naturale

Atunci când cumpărați îmbrăcăminte de iarnă, ar trebui să acordați o atenție deosebită calității produselor, deoarece nu toate materialele se pretează la fel de bine temperaturilor scăzute. Se recomandă în special materiale naturale, care nu doar ne protejează de temperaturile scăzute, dar asigură și respirația pielii și permit umidității, însă nu și căldurii corporale, să fie eliminată în exterior.

Sticlă cu apă caldă

Dacă simțiți că într-adevăr nu vă puteți încălzi în ciuda straturilor groase de îmbrăcăminte, încercați o sticlă cu apă caldă. Nu umpleți niciodată sticla cu apă clocotită, în caz contrar ați putea suferi arsuri. Ca o alternativă la sticla cu apă fierbinte, puteți încălzi un săculeț cu sâmburi de cireșe sau orez. Înainte de culcare vă puteți încălzi cu o sticlă cu apă caldă. În mod ideal, sticla cu apă caldă trebuie așezată pe picioare. Cercetătorii care studiază somnul au descoperit că picioarele reci împiedică somnul.

Masajele stimulează circulația sângelui

Dacă vă simțiți rece în timpul iernii, masajele cu uleiuri de încălzire sunt potrivite pentru dvs. Uleiul de rozmarin, de exemplu, este benefic deoarece stimulează circulația sângelui la nivelul pielii și conferă o senzație plăcută de căldură. În plus, alături de uleiul de rozmarin, îl puteți încerca și pe cel de arnică și ghimbir. Și acestea au un efect de încălzire.

Pentru masajul zilnic se recomandă utilizarea unui burete sau a unei perii. De asemenea, stimulează circulația sângelui și astfel ajută să ne protejăm împotriva răcelii. Începeți din exteriorul piciorului drept și masați încet de la picior spre coapsă. Continuați și cu celălalt picior și apoi cu brațele. La sfârșit, masați circular abdomenul, în sensul acelor de ceasornic.

Baie caldă la picioare

O baie caldă la picioare este recomandată în timpul iernii, în special pentru picioarele reci. Este deosebit de benefică o baie caldă cu temperatura în creștere. Începeți cu apa la 35 de grade și încălziți treptat până la 42 de grade. În general, baia la picioare ar trebui să dureze aproximativ 15 minute.

Băile alternative sunt și ele potrivite pentru călire și pentru întărirea sistemului imunitar. Pentru aceasta, umpleți un recipient de adâncimea gleznelor cu apă rece, de doar 15 grade și un alt recipient cu apă caldă, de 35 de grade. Introduceți mai întâi picioarele în recipientul cu apă caldă, timp de două minute și mutați-le apoi în recipientul cu apă rece, timp de 10 până la 20 de secunde. Repetați procedura de trei sau patru ori, apoi ștergeți-vă picioarele și acoperiți-le cu șosete groase.

Ghimbirul încălzește din interior

Dacă simțiți că vi se face frig foarte repede în timpul iernii, condimentele vă vor fi de folos pentru a vă încălzi. Spre exemplu, ghimbirul este deosebit de potrivit. Când simțiți că v-a luat frigul, tot ce trebuie sa faceți este să pregătiți o ceașcă de ceai cald de ghimbir. Uleiul esențial și substanțele pe care le conține ghimbirul vă vor încălzi din interior. Pe lângă ghimbir, vă puteți încălzi și cu ardei iute și scorțișoară. Încercați următoarea rețetă: Fierbeți 100 de mililitri de apă și 250 mililitri de lapte cu rădăcină ghimbir. Adăugați apoi o linguriță de cardamom, turmeric, piper și scorțișoară.

Relaxați-vă în cadă

O cadă cu apă caldă vă poate ajuta să vă reîncălziți, dar și să vă relaxați. Prin adăugarea câtorva produse cu efect termic, cum ar fi uleiul de trandafir sau cimbru, starea de bine se va accentua. Apa din cadă nu trebuie să depășească 38 de grade. Timpul alocat băii în cadă nu trebuie să fie nici el prea lung, pentru a nu vă afecta sistemul circulator. După baie, cel mai bine este să vă îmbrăcați cu o haină groasă și să vă odihniți pe canapea timp de cel puțin o jumătate de oră.

Protejați-vă capul cu o căciulă

Dacă știți că înghețați cu ușurință în timpul iernii, nu uitați să vă acoperiți capul. În față și scalp sunt localizate numeroase terminații nervoase, care permit temperaturilor scăzute să fie resimțite cu ușurință. Este important să vă acoperiți urechile. De asemenea, nu uitați de mânuși.

Evitați alimentele reci

În medicina tradițională chineză, există o distincție clară între alimentele de încălzire și de răcire. În timpul iernii, ar trebui să preferați alimentele calde, deoarece acestea asigură încălzirea organismului din interior. Printre acestea se numără supele, tocănițele, dar și alimente precum carnea roșie sau legumele (cum ar fi prazul și dovleacul). Alimentele răcoroase ar trebui evitate. Așadar, fructele citrice, produsele lactate precum iaurtul și brânza de vaci, dar și salata verde ar trebui evitate în sezonul rece.

Ieșiți la aer

Chiar dacă temperaturile sunt neprietenoase, expunerea organismului la aer curat este foarte importantă. Prin mișcare, circulația sângelui este stimulată, iar senzația de frig se estompează rapid. Prin alternarea temperaturilor, sistemul imunitar are de câștigat. Când faceți o plimbare, asigurați-vă că vă adaptați hainele la condițiile meteorologice curente.