Ochi relaxati cu aspect placut

Ochi relaxati cu aspect placut

Cu totii stim ce inseamna sa ai ochii obositi sau tensionati. Incepem automat sa ii frecam sau chiar sa ii apasam usor. Aceasta metoda este numai buna: dupa un scurt masaj privim lumea mai relaxati. Majoritatea dintre noi isi petrec timpul in birou - intr-un aer uscat si intr-o atmosfera stresanta. In plus stam ore in sir in fata calculatorlui, cu ochii lipiti de tastatura si de monitor. Nu este de mirare ca ochii ne sunt adesea obositi.

Relaxarea ochilor

  • Nu uitati sa clipiti in timpul lucrului la calculator! In felul acesta retina ramane umeda si protejeaza ochii.
  • Faceti din cand o pauza de la munca la calculator. Inchideti ochii si masati-va scurt pleoapele cu varful degetelor. Apoi deschideti larg ochii si rotiti-i mai intai intr-o parte si apoi in cealalta. 
  • Un efect calmant are si asa-numita ‘palmare’: Acoperiti-va ochii cu mainile in forma de scoica in asa fel incat sa nu intre lumina (fara a va acoperi nasul) atata timp cat vi se pare placut. Ganditi-va in acest timp la culoarea neagra – veti intensifica efectul. Relaxati-va pe rand nu doar ochii, ci si fata si umerii.
  • Schimbati in mod regulat perspectiva - alternarea privirii de la distanta si din apropiere intareste musculatura oculara.
  • Atentie la alimentatie – lipsa anumitor vitamine poate provoca inrosirea ochilor, iritarea lor, lacrimarea si dureri ale ochilor, si chiar la reducerea capacitatii vizuale la apus. Vitamina A este esentiala pentru sanatatea ochilor; etapa sa incipienta - betacarotina, este continuta in legume si fructe galbene, rosii si portocalii. La fel de importanta pentru ochi este si vitamina C, care stimuleaza circulatia si intareste peretii vaselor. Vitamina C se gaseste in special in kiwi, citrice, ardei iute, catina si macese. Vitamina B2 e considerata vitamina ochilor si se gaseste mai ales in lapte, branza, carne de pui, ficat dar si in germeni si tarate de grau.

Masajul zonei ochilor

Pentru a purifica zona ochilor si a atenua ridurile si umflaturile se recomanda urmatoarele tehnici de masaj, aplicate cu o usoara presiune :

  • Pentru revigorarea ochiului : pur si simplu treceti usor cu degetul peste pleoape.
  • Pentru a reduce umflaturile: se aplica selectiv presiune cu varful degetelor asupra pleoapelor.
  • Pentru purificarea si reducerea ridurilor: incepati sa bateti rapid cu varfurile degetelor din interiorul pleoapei pana in exterior, in jurul ochiului, in sensul acelor de ceasornic. Aplicati apoi aceleasi miscari in sensul invers al acelor de ceasornic.
  • Pentru relaxarea ochilor: Puneti degetul mare in coltul interior al ochiului peste globul ocular. Miscati degetul cu o presiune usoara sub sprancene, de la interior spre exterior. Repetati de mai multe ori.

Cearcanele si pungile de sub ochi

Pielea din jurul ochilor este subtire si destul de sensibila. Cearcanele inchise umflaturile sau deshidratarea pielii pleoapelor nu sunt tocmai benefice pentru starea noastra generala.

Pungile de sub ochi apar mai ales din cauza oboselii, a stresului, inaintea sau in timpul menstruatiei si la menopauza. Pot aparea insa si ca urmare a unor boli. Cauza poate fi una genetica sau o congestie limfatica sporadica, in timpul careia tesutul retine prea multa apa.

Unii oameni formeaza depozite de grasime sub ochi, care apoi se vad intr-o tenta alburie. Pentru a diminua retentia de lichide se pot folosi mijloace purificatoare si produse speciale pentru protectia ochilor.

Sfaturi impotriva pungilor de sub ochi

  • Nu dormiti pe o perna prea joasa. Incercati sa dormiti cat mai des cu geamul deschis. Opriti incalzirea si aerul conditionat.
  • Nu uitati sa va hidratati suficient! Minim doi litri de apa sau ceaiuri de plante pe zi. Acestea stimuleaza activitatea rinichilor si reduc cantitatea substantelor toxice din corp.
  • Drenajele limfatice realizate de un specialist vor rasfata tenul si vor relaxa zona din jurul ochilor.
  • Ingrijiti-va regulat zona ochilor prin aplicarea unui gel sau a unui balsam special.