6 sfaturi anti-aging pentru piele

6 sfaturi anti-aging pentru piele

Aspectul pielii noastre se numara printre cele mai vizibile indicii ale imbatranirii. Viteza cu care imbatranim variaza de la un individ la altul. Pe de-o parte, diferenta este data de predispozitia genetica, pe de alta parte si de factorii externi, cum este stilul de viata. Lipsa somnului suficient, stresul exagerat se observa imediat prin aspectul pielii. Cu catva mici obiceiuri respectate zilnic, va puteti bucura vreme indelungata de o piele cu aspect tanar, deoarece pielea frumoasa nu depinde de varsta, ci de ingrijire.

Radicalii liberi accelereaza imbatranirea pielii

Pentru obtinerea efectelor anti-aging dorite, trebuie sa incepeti sa va protejati pielea inca dinaintea aparitiei primelor semne de imbatranire. In principiu, trebuie sa evitati formarea in exces a radicalilor liberi.

Radicalii liberi accelereaza procesul de imbatranire prin atacul asupra membranelor celulare, a proteinelor si asupra materialul genetic prin distrugerea legaturii dintre baze si celulele corpului. Celulele pielii imbatranesc astfel mai repede.

Va oferim mai jos cateva sfaturi pentru mentinerea tanara a pielii si pentru evitarea imbatranirii timpurii.

1. Hidratarea

In functie de efortul fizic depus, se recomanda un consum zilnic de 1,5 – 2,5 litri de apa sau ceai neindulcit. Atunci cand resimtim senzatia de sete, organismul extrage lichidul necesar din piele, lasand in urma o piele cu aspect uscat, lipsit de prospetime.

2. Alimentatie sanatoasa si echilibrata 

Legumele si fructele contin numeroase vitamine necesare organismului nostru. Zaharul si grasimile, care se gasesc cu precadere in dulciuri, au efecte negative asupra aspectului pielii.

In plus: anti-oxidantii sunt considerati minuni naturale cand vine vorba de mentinerea unui ten sanatos, frumos si neridat. Surse importante de anti-oxidanti: uleiul de masline si fructe precum ciresele, portocalele si kiwi.

Dintr-o alimentatie echilibrata nu trebuie sa lipseasca pestele si carnea.

3. Reducerea consumului de alcool si nicotina

Alcoolul deshidrateaza suplimentar pielea si duce la dilatarea vaselor de sange. Excesul de alcool se manifesta printre altele si printr-un aspect rosu al pielii, datorat spargerii micilor vase de sange. Renuntand la alcool, aduceti un beneficiu major nu doar pielii dvs., ci intregului organism.

Nicotina se numara si ea printre factorii care dauneaza sever pielii si imbatranirii accelerate. Spre exemplu, fumatorii se confrunta cu mai multe riduri in jurul gurii. Consumul de tutun atrage dupa sine ingustarea vaselor sangvine si reducerea alimentarii cu oxigen. Pielea incepe sa aiba un aspect fad, lipsit de prospetime.

Atat tutunul cat si alcoolul favorizeaza formarea de radicali liberi.

4. Sport

Sportul ne ajuta sa ne formam si sa ne tonifiem organismul. Miscarea zilnica ne ajuta sa prevenim infarcturile miocardice, accidentele vasculare.

Sportul este benefic si pentru starea de spirit. Prin efortul fizic, circulatia sangelui de la nivelul pielii este mai buna, iar pielea are un efect mai intins, mai roz, mai sanatos.

5. Protectie solara 

Chiar daca lumina solara este benefica pentru o buna stare de spirit, expunerea prelungita la soare poate rezulta intr-o imbatranire prematura a pielii. Nu uitati de cremele de protectie solara. Acestea ar trebui aplicate pe toata suprafata de piele expusa, asadar si pe maini, pe care uitam de cele mai multe ori sa le protejam, si care sunt buni indicatori ai varstei noastre reale. Asadar, alegeti cremele de maini cu protectie UV inclusa.

6. Ingrijire delicata

Pielea noastra este prevazuta cu un strat protector, pelicula hidrolipida, care o protejeaza impotriva atacului extern al bacteriilor si confera in acelasi timp un aspect matasos al pielii.

Prin folosirea de produse cosmetice agresive, stratul protector al pielii poate fi distrus. Astfel, este important sa alegeti produsele cosmetice potrivite tipului dvs. de piele, in mod ideal fara parfumuri si conservanti.

Pe langa ingrijirea delicata, regula de aur este demachierea zilnica inainte de a merge la culcare, pentru evitarea incarcarii porilor.