10 masuri cu efect calmant...

10 masuri cu efect calmant...

Este normal sa ne enervam din cand in cand. Deseori sunt doar nimicuri care reusesc sa ne scoata din minti si care de cele mai multe ori nu merita intensitatea nervilor. Din pacate, supararea si furia sunt emotii greu de controlat. Iata cateva metode prin care puteti incerca sa tineti furia sub control, fapt important in primul rand pentru sanatatea dvs., deoarece persoanele care se enerveaza des sufera de cele mai multe ori de tensiune arteriala si colesterol ridicat. Cu cele 10 sfaturi prezentate mai jos, veti reusi sa depasiti situatiile concrete si sa va mentineti calmul.

1. Respirati

Atunci cand simtiti ca urmeaza sa va infuriati, respirati. Desi vechi de cand lumea, acest truc chiar ajuta. Cea mai recomandata metoda este 4-6-8: Inspirati adanc numarand pana la 4, mentineti aerul in plamani numarand pana la 6 si expirati, numarand pana la 8. Repetati exercitiul de cel putin patru ori. O alta metoda este numaratul pana la 10. Furia inca nu a trecut si nici problema nu este inca rezolvata – insa evitati o reactie colerica pe care o veti regreta ulterior.

2. Detasarea

Chiar daca va vine greu in momentul respectiv, incercati sa va detasati si sa priviti situatia din exterior: chiar merita sa va infuriati? Nu cumva este vorba de o neintelegere? Nu exista o solutie simpla pentru problema? Detasandu-va, aceste probleme vor primi raspuns de la sine. De cele mai multe ori, aceste situatii nu sunt atat de grave si chiar nu merita sa va iesiti din fire.

3. Nu asezati supararea in mijlocul atentiei

Desigur, nu trebuie sa suprimati furia insa nici nu trebuie sa o asezati in mijlocul atentiei. Veti fi mereu constienti de situatie si ii veti acorda mai multa atentie decat merita. Daca este necesar, infuriati-va si apoi calmati-va. Urletele si trantitul usilor nu ajuta la depasirea starii de nervi. Incercati sa va imaginati furia ca pe un nor. Simtiti ca este prezent si in acelasi timp ca va depaseste.

4. Sunati un prieten

Atunci cand v-ati enervat atat de tare incat trebuie sa va descarcati, sunati un prieten apropiat. Discutati, va veti simti mai bine pe urma. In plus, prietenii sunt buni deoarece pot relativiza situatia. Poate ati exagerat in reactie, iar situatia nu este atat de grava cum ati crezut. Dupa un dialog cu o persoana apropiata va veti simti cu siguranta mai bine.


5. Detensionare

In cazul in care v-ati infuriat, trebuie sa faceti ceva sa va linistiti. De cele mai multe ori, miscarea este cel mai bun remediu pentru a scapa de starea de nervozitate. Miscarea va va ajuta sa scapati de hormonii de stres, sprijinind productia de hormoni de fericire. De aceea, este benefica o plimbare in pauza de pranz sau o tura de alergare seara. Zumba si Squash sunt ideale pentru a scapa rapid de starile de nervozitate.

6. Meditati

Daca simtiti ca va infuriati des, ar trebui sa va ganditi sa apelati la meditatie. Zece minute de antrenament zilnic sunt suficiente pentru a ajuta creierul sa se linisteasca in cateva secunde, chiar si in situatiile foarte tensionate. Iata un exercitiu pe care il puteti practica: asezati-va intr-o pozitie comoda, inchideti ochii si acordati atentie respiratiei. Simtiti cu aerul intra si iese din corp. Mentineti-va concentratia si incercati sa nu lasati gandurile sa va zboare. Data viitoare cand se va mai ivi o situatie tensionata, veti stii cum sa va calmati!

7. Condimentare

Indiferent de cat de furiosi sunteti, trebuie sa retineti ca in general, starea de tensiunea poate fi depasita printr-un stimul mai puternic. Fenomenul este cunoscut din alte aspecte cotidiene: spre exemplu, in cazul piscaturilor de tantar: senzatia de mancarime poate fi depasita de durerea scarpinarii. Pentru a depasi starea tensionata, incercati sa mancati o bomboana cu ghimbir sau sa muscati dintr-un ardei iute. Avantajul bomboanei: puteti sa pastrati oricand cateva la indemana, in poseta sau in sertarul biroului.

8. Radeti

Chiar daca ati reusit sa va enervati – incercati sa radeti, oricat de ciudat ar suna, metoda va poate ajuta. Prin conexiunea realizata intre creier si musculatura fetei, nu radem doar atunci cand ne simtim bine, ci starea noastra se amelioreaza atunci cand zambim. In plus, rasul ne ajuta sa scapam de stres, tensiunea arteriala scade, sistemul imunitar se fortifica. Rasul are efecte pozitive in orice situatie!

9. Evitati sa va comparati

De multe ori reusim sa ne enervam si doar printr-o simpla comparatie cu ceilalti: colegul de munca are un salariu mai mare, vecinul conduce o masina mai buna, prietenul are o iubita mai atragatoare. Incetati sa va mai comparati cu ceilalti! Cel mai bine ar fi sa va analizati propria situatie: sunteti nervos pentru ca celuilalt ii merge mai bine sau pentru ca situatia dvs. curenta va nemultumeste cu adevarat? In cazul acesta, a sosit timpul sa va suflecati manecile si sa faceti o schimbare. Daca insa va deranjeaza doar comparatie, ar trebuie sa priviti mai mult la dvs. si sa va bucurati de ce aveti.


10. Stabiliti o mantra personala

Mantrele ne pot ajuta sa gasim starile de liniste, sa atingem o stare de echilibru, sa depasim mai usor situatiile tensionate sau chiar sa evitam aparitia acestora. Stabiliti o fraza care sa va linisteasca in momentele extreme iar atunci cand simtiti ca va enervati, puteti repeta aceasta propozitie in gand. Iata cate exemple „Nu merita, nu merita, nu merita …“ sau „Sunt calm, sunt calm, sunt calm …“. Realizati propria mantra cu care sa depasiti situatiile tensionate!