Tai Chi ca filosofie de viata

Tai Chi ca filosofie de viata

In ritmul alert in care ne traim viata, gasirea unui echilibru intre miscare si viata la birou devine tot mai importanta. O posibilitate de depasire a stresului si tensiunii ar putea fi Tai Chi (numit si Tai Chi Chuan sau Taijiquan). Potrivit legendei, Tai Chi a fost dezvoltat de calugarul daoist Zhang Sanfeng dupa ce a observat un sarpe luptandu-se cu un cocor alb.

Tai Chi este practicat la nivel global

Nu numai in China, unde este un sport cu adevarat popular, dar in intreaga lume Tai Chi a devenit una din cele mai indragite forme de arte martiale, desi in prezent nu mai este folosita in scopul autoapararii. Tai Chi nu este doar un sport; In spatele termenului este o filosofie a vietii care necesita o practica constanta.

Meditatie si liniste interioara cu exercitiile Tai Chi

Tai Chi Chuan este apreciat in prezent pentru antrenamentul unitar menit sa pastreze sanatatea organismului. Acesta este si motivul pentru care reprezinta o parte integranta a medicinii traditionale chineze (TCM). Prin exercitii precise, destinate incordarii organismului si respiratiei, sunt antrenate starile de constientizare, postura si concentrarea. Exercitiile Tai Chi sunt potrivite pentru toate grupele de varsta si conditie fizica. Astfel, exercitiile sunt ideale si pentru persoanele mai in varsta, deoarece prin antrenarea echilibrului se reduce semnificativ riscul de cadere.

Tai Chi Chaun – Forma si exercitii

Dat fiind faptul ca exista diferite stiluri, acestea ar trebui invatate in cadrul cluburilor organizate. Exista cinci stiluri principale: Chen, Yang, Wu-/Hao, Wu si Sun, care reuneste diferite elemente Tai Chi.

Un element caracteristic pentru fiecare stil Tai Chi consta in diferitele exercitii si forme, care rezulta dintr-o ordine fluenta de miscari, dar si exercitiile in perechi, prin care cei avansati pot dezvolta lupte libere.

Tai Chi poate fi practicat oriunde

Un element important consta in deprinderea corecta a formelor Tai Chi. Acestea ajuta la reprezentarea luptei impotriva unui oponent imaginar. Fiecare forma consta din mai multe asa-numite imagini, care exprima aspectul caracteristic al unei miscari. Astfel, forma este denumita in functie de numarul de imagini. Respectivele imagini reprezinta deseori primele exercitii ale unui elev Tai Chi Chuan incepator. O forma poate dura de la cate minute altele peste o ora si jumatate.

Orice documentare despre China va contine si imagini cu pensionarii care practica Tai Chi in parcurile urbane, urmand secventele de miscari lente. De fapt, Tai Chi nu necesita spatii mari sau echipamente sofisticate, ci numai imbracaminte comoda si incaltaminte cu talpa plana.

Exercitii: Tai Chi pentru incepatori si profesionisti

Dupa exercitiile simple de incalzire, care relaxeaza muschii si intregul organism, urmeaza o scurta meditatie pentru inducerea unei stari de liniste la nivel psihic. In Tai Chi este importanta respectarea unei pozitii corecte a corpului, care se mentine de-a lungul exercitiilor si formelor: cu capul in pozitie ferma si spatele drept sunt efectuate toate miscarile Tai Chi, intr-un flux neintrerupt. Talia trebuie mentinuta permanent libera pentru a permite distributia uniforma a greutatii. Coatele si umerii trebuie lasati in jos, in pozitie relaxata.

Postura in sine reprezinta unul din exercitiile pe care cei care practica Tai Chi o pot aplica permanent in timpul zilei. Astfel, incepatorii se pot antrena deja inainte de a deprinde prima forma. Dat fiind faptul ca Tai Chi reprezinta o forma de lupta de autoaparare care antreneaza caracterul, forta vine din interior si nu din muschi. Chiar daca antrenamentele Tai Chi presupun miscari lente, prin antrenament regulat se poate ajunge la un nivel care sa permita eliberarea de forte deosebite in situatii periculoase.