Sport pentru persoanele supraponderale

Sport pentru persoanele supraponderale

Prea gras pentru sport? Încetați cu scuzele. Dimpotrivă, numărul motivelor pentru care persoanele supraponderale ar trebui să se apuce de sport sunt numeroase. Sportul nu doar că ne ajută să reducem țestul adipos, dar este și indispensabil pentru o bună stare de sănătate, iar dacă este ales cu atenție, poate fi chiar distractiv!

Gata cu scuzele

Scuza numărul unu: "Nu am curaj să merg la sala de sport" Nici nu trebuie! Faceți-vă curaj și ieșiți din casă. Începeți cu o simplă plimbare, și creșteți treptat intensitatea.

A doua scuză: "Rămân imediat fără suflare!" Nu acesta este obiectivul, dimpotrivă. Acizii grași sunt arși numai aerob, deci cu suficient oxigen. Este important ca valorile pulsului să nu crească prea repede și să rămâneți fără suflare. Obiectivul trebuie să fie acela de a simți că depuneți efort moderat, fără însă să exagerați.

Slăbiți cu mișcare regulată

"Nu reușesc să slăbesc?!" Mișcarea regulată crește arderea caloriilor, întărește musculatura și reduce țesutul adipos. În plus: țesutul muscular consumă mai multă energie decât țesutul adipos, astfel că, în timp, rata metabolismului bazal crește, la fel și arderea calorică – astfel că țesutul adipos se topește mai repede.

În special în cazul persoanelor supraponderale se recomandă sporturile de anduranță, practicate de trei ori pe săptămână, în reprize de câte o jumătate de oră, cu intensitate mica spre medie, fără a supune articulațiile la un stres suplimentar.

Pentru a fi sigură că vă protejați articulațiile, tendoanele și ligamentele, evitați pentru început săriturile și mișcările rapide.

Ce sporturi sunt indicate pentru persoanele supraponderale?

Puteți începe cu simple plimbări și drumeții: mersul nu vă va afecta articulațiile spre deosebire de alergare, deoarece piciorul rămâne în contact cu pământul. Și chiar dacă efortul depus este mai mic, mișcarea vă va pune metabolismul în mișcare, care la rândul lui va influența pozitiv valorile sângelui, veți arde mai multă energie și vă veți întări sistemul imunitar. Pe lângă plimbare puteți încerca și un program de gimnastică pentru întărirea musculaturii și creșterea mobilității.

Împreună este mai ușor

Un sport indicat persoanelor supraponderale este mersul pe bicicletă. Ne ajută să intrăm în formă, fără a supune aparatul locomotor unor sarcini deosebite. Și pentru că, în apă, forța gravitațională a corpului este redusă cu 90%, persoanele supraponderale sunt în elementul lor dacă se decid pentru înot. Înotul asigură cea mai blândă formă de antrenament, întărește musculatură și întinde țesuturile.

Și dacă tot ați intrat la apă, de ce nu încercați o rundă de aqua-fitness sau gimnastică în apă, ideală pentru arderea țestului adipos. V-ați putea înscrie chiar la un curs pentru și mai multă motivație.