Mersul pe jos este sanatos

Mersul pe jos este sanatos

V-ati gandit vreodata cate ori pe zi petreceti sezand si cate ore efectuand activitati medii spre grele intr-o singura zi? In medie, femeile petrec zilnic 6,7 ore sezand, in timp ce barbatii 7,1 ore. Impreuna cu o durata medie a somnului de 8 ore, rezulta ca peste jumatate din zi este petrecuta fara o activitate semnificativa a corpului. In plus, femeile petrec in medie 5,7 ore si barbatii 4,4 ore rezolvand activitati usoare cum ar fi cumparaturile, plimbari sau gatit, ramanand zilnic alte 3,4 ore in cazul femeilor si 4,5 ore in cazul barbatilor pentru activitati grele (mersul pe bicicleta, activitati de constructie etc.).

De ce tocmai "mers"?

Mersul este cea mai veche si naturala forma de miscare de inaintare.

Parcurgerea pe jos a unor distante mari a constituit un lucru normal in viata de zi cu zi a oamenilor, timp de mii de ani. In prezent, mersul pe jos nu mai este la moda. Din pacate, deoarece este cea mai usoara metoda de inaintare. Cei care merg nu trebuie sa depuna un efort deosebit. Usurinta mersului este la fel de naturala precum respiratia. Cei care doresc sa mearga, pot pur si simplu sa porneasca. Cativa pasi in plus pot fi inclusi intotdeauna in rutina zilnica iar corpul nostru va beneficia de pe urma lor, corpul reprezentand un mic miracol format din muschi, tendoane si oase menite sa fie in miscare. Mersul este posibil la orice varsta: tineri sau batrani, singuri sau in compania altora, oricand si oriunde. Nu este nevoie de nici un fel de echipament special, de nici un spatiu de antrenament, taxe sau bilete de intrare.

De ce este mersul sanatos?

Mersul ne antreneaza organismul. Spre exemplu in timpul mersului, inspiram de zece ori mai mult aer decat in timpul repausului. Mersul este benefic si in combaterea stresului acumulat. Corpul se consuma la intensitate mare in situatiile de stres. Muschii de incordeaza, circulatia sangelui si alimentarea cu oxigen cresc, iar hormonii precum adrenalina si cortizolul sunt eliberati in cantitati sporite. Corpul se seteaza in vederea depasirii provocarii. Aceasta reactie de alarmare a corpului obisnuia sa fie necesara conservarii, in vederea depasirii situatiilor periculoase, spre exemplu a atacurilor. Desi in prezent ne confruntam cu situatii stresante, nu suntem nevoiti sa alergam pentru a ne salva viata. Astfel ca energia disponibila nu mai este consumata automat. Persoanele active din punct de vedere fizic, obtin un echilibru.

Exemple referitoare la subiectul "mersului"

O receptionista parcurge in medie 1200 de pasi zilnic, un designer grafic 1400, un manager 3000 de pasi, un vanzator 5000 de pasi, o mama sau un tata care ingrijesc copiii, in jur de  13.000, iar un postas aproximativ 18.000 pasi /zi. Astfel, la o lungime a pasului de 80 de cm si un numar de 3 000 de pasi, obtinem o distanta de 2,4 km.

 

Nu este neaparat nevoie sa iesiti intotdeauna la plimbare, sunt suficiente mici schimbari in rutina zilnica. Spre exemplu, renuntati la lift si urcati pe jos. Persoanele care urca in medie 200 de trepte zilnic, isi imbunatatesc simtitor inima, sistemul circulator, respiratia si metabolismul.

Sa fii mereu in forma inseamna sa fii sanatos. De aceea specialistii Alphega vin in ajutorul tau cu sfaturi numai bune de pus in practica atunci cand faci miscare.

Scrie-ne un comentariu si spune-ne cat de utile au fost informatiile despre mersul pe jos din articol.