Mentineti starea activa si in concediu!

Mentineti starea activa si in concediu!

Soare, munti, plaja si mare – ne bucuram intregul an de binemeritata vacanta de vara. Cei care doresc sa se intoarca acasa plini de energie si odihniti, ar trebui sa petreaca in mod activ cea mai frumoasa perioada a anului. Cei care doresc sa se odihneasca ar trebui sa isi petreaca vacanta in mod activ in loc sa leneveasca la soare.

Mentineti starea activa si in concediu!

Fie ca alergati, practicati walking, inotati sau va scufundati, important este ca activitatea sa va faca placere. Bucurati-va de conditia fizica, scapand de stres.

Incaltati-va si porniti. Nici un sport nu este mai simplu si mai rapid de transpus in fapte decat alergatul. Iar vacanta reprezinta o oportunitate ideala de cunoastere a imprejurimilor: fie ca sunteti in oras, in munti, pe plaja sau in padure, alergarea poate fi practicata (aproape) peste tot.

In plus, alergarea este cea mai naturala forma de inaintare – si cea mai sanatoasa. Alergarea va ajuta sa slabiti, sa mentineti o buna conditie fizica si sa va intariti sistemul imunitar. Volumul de muschi creste si sistemul circulator se antreneaza. Nici un alt sport nu va va ajuta sa ardeti atat de multe calorii ca alergarea.

Nu uitati de echipamentul de sport adecvat

 

Pentru a va putea bucura de alergare si la departare de casa, atunci cand faceti bagajele, trebuie sa va ganditi la echipament, la incaltamintea de alergare, pantaloni si tricouri. Astfel nu va fie nevoie sa cautati un magazin de articole sportive in locul in care va petreceti vacanta, ci veti putea incepe sa alergati inca din prima zi.

Pe langa o pereche de pantofi de alergare optimi, formati dupa stilul de alergare si forma piciorului, pentru alergarea in clima calda se impune folosirea imbracamintei care respira, impermeabila si rezistenta la vant si care asigura un bun transport al umiditatii, pentru a nu permite textilelor transpirate sa ramana lipite pe piele.

Startul incet

Important: Incepatorii trebuie sa abordeze miscarea cu masura si sa nu se suprasolicite, Alergati intotdeauna numai atat cat puteti continua fara probleme, doar asa va veti pastra motivatia pentru data viitoare.

Diversificarea este buna si ea. Schimbati des rutele de alergare, cereti informatii la hotel sau altor persoane cazate in legatura cu rute frumoase. Incercati sa alergati pe plaja desculti. Convingeti-va partenerul si copiii sa vi se alature. Practicarea unui sport impreuna cu familia se numara printre cele mai placute amintiri cu care va veti intoarce din vacanta.

Intarirea inimii si a sistemului circulator prin walking (stilul nordicilor de a merge)

Persoanele care isi petrec vacantele in munti, pot incerca pe langa alergare si walking sau sau Nordic Walking (stilul nordicilor de a merge). Aceasta activitate intareste inima si sistemul circulator, creeaza conditie fizica practicantilor si este mai putin solicitant inclusiv in zonele deluroase. Ca si in cazul alergarii, trebuie sa va amintiti sa puneti in bagajul de vacanta si echipamentul necesar.

Cele mai importante elemente: incaltamintea si betele. Incaltamintea speciala pentru walking este de regula mai grea si mai stabila decat pantofii de alergare, deoarece trebuie sa va asigure stabilitate si la drumurile in panta. Solicitati ajutor intr-un magazin de specialitate, probati mai multe modele si testati pantofii inainte de a pleca cu ei in vacanta pentru a evita formarea de basici dureroase in concediu.

Betele potrivite pentru walking sunt usoare, stabile si sigure. Sunt disponibile la lungimi stabilite sau telescopice, reglabile, fiind usor de impachetat in bagaje. In special vara se recomanda betele cu maner de pluta deoarece sunt mai placute la atingere. In comparatie cu alergarea, walking si nordic walking au un avantaj: articulatiile sunt mai putin solicitate. In plus se antreneaza si musculatura umerilor, a gatului si cea a spatelui.

Ambele tipuri de sport sunt potrivite atat pentru incepatori, cat si pentru persoanee mai in varsta, persoanele supraponderale cat si pentru cei cu probleme articulare si lombare. Ca si in cazul celorlalte sporturi de anduranta, se recomanda sa incepeti intr-un ritm mai lent.

Tehnica potrivita pentru nordic walking

Persoanele care doresc sa practice nordic walking trebuie sa deprinda tehnica. Aceasta se bazeaza pe urmatorul principiu: partea superioara a corpului este dreapta, bratele sunt aproape intinse si se misca amplu din fata si spate. Lungimea pasului se stabileste automat. Mana din fata este inchisa si cuprinde cu forta manerul batului, insa nu rigid, deoarece mana din spate se deschide cu o miscare a bratului inapoi. Suna mai complicat decat este, tehnica este usor de deprins.

Sfat: Informati-va inainte de a pleca in concediu in legatura cu cursurile de nordic-walking pentru incepatori. Veti deprinde astfel tehnica in mod corect, ajutat de un antrenor cu experienta.

Sportul pe plaja

 

Sporturile clasice cu minge presupun mai putin efort, fiind insa foarte eficiente. Spre exemplu volei pe plaja. Chiar daca nu respectati cu strictete regulile standard, sariturile in nisip si atacurile la minge va vor imbunatati forta, conditia fizica si rezistenta. Miscarile complexe antreneaza o varietate de muschi din brate, picioare si abdomen. Jucatorii de volei pe plaja ard pana la 600 de calorii intr-o ora! Asadar, acest sport este ideal daca doriti sa scapati de cateva kilograme in plus in timpul concediului.

Nu uitati: incalziti-va degetele in prealabil prin frecare si miscari circulare ale pumnilor. Faceti cateva exercitii de intindere pentru a evita accidentarile, intinderile musculare si fortarile. De asemenea: persoanele cu afectiuni lombare sau intervertebrale ar trebuie sa opteze pentru alte sporturi, cum ar fi inotul spre exemplu, care din punct de vedere medical este foarte benefic. Diferitele stiluri de inot: craul, bras, fluture sau spate, antreneaza atat muschii cat si inima si sistemul circulator.

In acelasi timp intregul aparat locomotor scapa de intreaga sarcina prin simpla plutire in apa – ideal pentru persoanele supraponderale cu afectiuni cronice, dar care doresc sa faca miscare fara a-si solicita oasele, tendoanele si incheieturile.

Craul sportiv benefic pentru spate

 

Haideti in apa! Cu siguranta ca cea mai apropiata posibilitate de a inota se afla la cateva minute de hotelul sau apartamentul in care sunteti cazati. Stilul de inot bras este cel mai raspandit insa este insotit de anumite probleme. Deseori capul este impins prea puternic din apa, fapt ce solicita prea tare coloana, conducand astfel la dureri si incordari.

Cei care doresc sa inoate sportiv, trebuie sa deprinda o tehnica adecvata, corecta sau sa incerce stilul mai potrivit din punct de vedere ortopedic, si anume craul. Acest stil este cel mai potrivit pentru un antrenament regulat, deoarece sarcina se distribuie armonios in intregul corp. Cel mai sanatos stil este insa cel pe spate, care asigura o intindere buna a corpului si antreneaza musculatura spatelui, deseori incordata.

In plus: Atunci cand puneti in bagaje costumele de baie, nu uitati incaltamintea potrivita pentru a evita contactul cu eventuale cioburi sau ciuperci. De asemenea, ochelarii de inot va pot proteja impotriva clorului din apa. Inainte de sesiunea de inot, faceti un dus cu apa usor calda spre rece pentru a va obisnui treptat cu temperatura! Odata ajunsi in apa, vasele se vor ingusta, fapt ce va conduce la o frecventa mai redusa a inimii.

Pastrati-va conditia fizica practicand scufundarile in mare

 

Doriti sa va detasati complet in vacanta? Ce-ar fi sa incercati scufundarile. Nu doar ca veti face miscare, dar veti avea ocazia de a vedea fascinanta lume care se ascunde in adancuri. Aveti nevoie de o masca de scufundari, un tub snorkel (pentru respiratie) si de labe de inot. In zonele mai racoroase se recomanda si un costum de scufundari.

In timpul scufundarilor veti mentine fata sub apa si veti inota la suprafata, lovind din labele de inot. Picioarele vor realiza aceeasi miscare ca si in cazul stilului de inot craul. Si pentru ca respiratia se realizeaza prin tubul snorkel, nu aveti nevoie sa ridicati mereu capul ca la stilul de inot bras. Exersati respiratia prin tub in piscina, inainte de a va aventura in mare.

Este important sa respirati incet si profund prin tubul snorkel. In cazul unei respiratii lipsita de forta dar rapida, o parte din aer va ramane in tub. In cazul in care patrunde apar in tub, pastrati-va calmul. Expirati puternic pentru a scoate apa. La inceput veti avea nevoie de exercitiu. Luati-va timp, doar sunteti in vacanta!

Exercitii de relaxare in vacanta

 

Apropos: Cei care doresc sa se relaxeze in vacanta, au la indemana o metoda mai sanatoasa decat motaitul pe sezlong, si anume exercitiile de yoga. Miscarile line dar puternice si exercitiile de respiratie va vor ajuta sa va eliberati de stres si va vor imbunatati stare de constientizare a propriului corp. Multe hoteluri organizeaza cursuri pentru incepatori. Solicitati mai multe detalii la agentiile de turism sau la casa de sanatate!