Durerile de genunchi: antrenamentul si enzimele pot fi de folos

Durerile de genunchi: antrenamentul si enzimele pot fi de folos

In special persoanele tinere si active acuza frecvent dureri ale genunchilor. Printre cauzele cele mai frecvente care provoaca astfel de dureri sunt urcarea treptelor (in timpul urcarii treptelor, genunchii trebuie sa suporte o greutate de 8 ori mai mare decat in rest), mersul in amonte sau activitati sportive care implica o solicitare fizica in pozitie ghemuita (ex: genuflexiune) sau a orelor prelungite petrecute in scaun.

In timpul mersului pe bicicleta, articulatia genunchiului este solicitata la urcare sau prin calcarea excesiva ”in pedala”. Asa-numitul "runners knee"/genunchiul alergatoruluI apare prin uzarea severa a cartilajului articular si lezarea acestuia, intalnita de obicei la persoanele care desfasoara anumite activitati fizice. Alte cauze pentru genunchiul alergatorului sunt: greutate corporala excesiva, nealinierea corecta a formatiunilor care alcatuiesc articulatia genunchiului, leziuni repetate asupra articulatiei genunchiului, rigiditate musculara ce determina deplasarea rotulei si frictionarea acesteia de femur, etc.

Gimnastica medicala

De multe ori interventiile chirurgicale nici nu sunt necesare la nivelul genunchilor, fiind suficienta reducerea solicitarilor dureroase asupra articulatiei. Printre acestea se numara metodele invechite de antrenament in pozitii cu genunchii flexati, cum ar fi sariturile, ridicarea de greutati cu genunchii flexati, toate acestea reprezentand o suprasolicitare inutila pentru genunchi.

In schimb, se recomanda exercitiile de gimnastica medicala, menite sa intareasca musculatura femurala. Pentru aceasta se recomanda salile de sport care sunt dotate cu aparate corespunzatoare sau benzile theraband (de cauciuc). Este important sa acordati atentie si flexibilitatii musculaturii genunchiului. Antrenamentul de incalzire de 5-10 minute cu exercitii de intindere realizate atent este foarte important.

Terapia pentru tratarea genunchiului alergatorului poate consta si in sedinte de inot, in exercitii de intindere dar si de forta, realizate inainte si dupa sesiunile de alergare. Insertiile speciale din incaltaminte pot fi si ele de ajutor. Bandajele speciale pentru genunchi ii pot proteja impotriva suprasolicitarii.

Enzimele reduc inflamatiile la nivelul genunchilor

Muschii suprasolicitati provoaca inflamatii minore care la randul lor sunt dureroase. Durerile articulare insa pot fi provocate si de artroza – si in acest caz durerile sunt provocate de procesele inflamatorii.

O posibilitate de ameliorare a inflamatiei consta in administrarea de enzime. Acestea ajuta accelerarea procesului natural de combatere a inflamatiei. Enzimele sunt potrivite pentru vindecare si dupa interventiile chirurgicale la genunchi.

Surse naturale de enzime: ananas, papaya, mango si kiwi. Insa pentru a fi eficiente acestea trebuie consumate in cantitati foarte mari. In plus, enzimele din fructe nu sunt rezistente la sucurile gastrice si ajung rareori in sange. Mai eficiente si rezistente la sucurile gastrice sunt enzimele sub forma de tablete gastrorezistente. Acestea asigura si depozitele necesare pentru eliberarea treptata a enzimelor in organism.

Recomandari pentru protejarea genunchilor:

  • Evitati urcarea de trepte, urcusurile montane, exercitiile cu genunchii flexati
  • Pentru mersul pe bicicleta, atentie la reglarea corecta a inaltimii cadrului
  • Accentuati musculatura femurala si a spatelui, spre exemplu intr-o sala de sport
  • Nu uitati de antrenamentul de incalzire si de exercitiile de intindere
  • Inotul este ideal pentru articulatia genunchiului
  • Enzimele sprijina procesul de vindecare in urma inflamatiilor pe fondul unei artrite sau a nei operatii la genunchi