Cum ne putem mentine in forma si in timpul concediului?

Cum ne putem mentine in forma si in timpul concediului?

Soare, nisip si apa: ingredientele perfecte pentru un concediu odihnitor si activ. Toata ziua petrecuta in aer liber, soare din plin si oxigen- metabolismul nu are decat de castigat. Mai lipseste doar miscarea. De pe urma unui concediu activ nu are de castigat doar silueta noastra, ci si psihicul deoarece miscarea ajuta la eliminarea hormonilor de stres. Cei care fac suficienta miscare in timpul vacantei, isi vor pastra starea de relaxare si dupa incheierea ei.

Vacanta inseamna insa si delicii culinare tentante. Va oferim mai jos cateva sfaturi care va vor ajuta sa va mentineti in forma in ciuda ispitelor gastronomice.

Bucataria mediteraneeana pune un accent important pe alimentatia echilibrata, bogata in fructe si legume.

 

La hotel

Chiar daca bufetul hotelului este bogat in oferta, pastrati-va vederea de perspectiva.

  • Nu va incarcati excesiv farfuria. Optati pentru cateva portii mai mici si mai apetisante. Chiar daca simtiti ca nu v-ati saturat dupa primul drum la bufet, puteti sa mai mergeti si a doua oara. Mancati in liniste deoarece senzatia de satietate nu se instaleaza decat dupa 10-15 minute.
  • Nu uitati de regimul echilibrat, hipocaloric: optati pentru fructe si legume, carne slaba, peste, garnituri de cartofi, orez si paste. Daca nu veti incalca acest principiu, nu va veti pune in pericol nici silueta.
  • Evitati preparatele prajite (snitel, peste pane), cartofii prajiti. Optati mai degraba pentru peste si carne pregatite la gratar, cu o garnitura de legume la gratar, cateva paste sau orez.
  • Desert: pe cat posibil incercati sa alegeti salata de fructe si fructele proaspete in locul tortului tiramisu sau a altor prajituri cu crema.
  • Cei care nu doresc sa renunte la inghetata, incercati sa alegeti sorbeturile de fructe. Budinca de ore, inghetata de vanilie si stracciatella contin multa frisca si unt. La fel si inghetata cu iaurt.

 

In casele de vacanta

Puteti pregati personal hrana in timpul vacantei? Perfect. Va puteti inspira din pietele exotice.

  • Salate proaspete, legume, fructe exotice vor face deliciul oricui. In plus: numeroase fructe se potrivesc perfect cu piperul si sunt ideale chiar si in salatele sarate. Incercati!
  • Fructele si legumele proaspete sunt gustarea ideala intre mesele principale, fie ca sunteti la plaja sau plimbare. Silueta Dvs. va va multumi.
  • Salatele colorate sunt la fel de usor de pregatit ca si spaghetele. Copiii va pot ajuta sa curatati ingredientele si chiar sa le taiati. In timp ce copiii se distreaza cu noile sarcini din bucatarie, Dvs. va veti putea relaxa.
  • Concediul si temperaturile inalte constituie momentul perfect pentru a va obisnui familia cu cateva preparate mai usoare, iar cand veti reveni acasa, vor accepta mai usor preparatele bogate in legume.
  • Pentru salata si pentru gatit puteti folosi ulei de masline sau de rapita. Vor conferi preparatelor o aroma deosebita si vor reprezenta o sursa perfecta si sanatoasa de acizi grasi nesaturati.
  • Pentru gustarile dintre mese optati mai degraba pentru sticksuri decat chipsuri.

 

Reguli generale

  • Nu uitati sa va hidratati suficient, respectiv 2-3 litri /zi. In zilele calduroase sau atunci cand sunteti mai activi, compensati lichidul eliminat prin transpiratie cu o cantitate mai mare de apa consumata
  • Pentru a va mentine silueta, optati pentru apa minerala, ceaiuri reci de fructe sau sucuri de fructe diluate cu apa. Incercati sa evitati sucurile care contin zahar.
  • Un pahar de vin? Nici o problema. Nu uitati insa sa comandati intotdeauna si o sticla de apa minerala. Veti limita astfel si consumul de vin dar si aportul caloric.